Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › kachel word niet warm word alleen lauw
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 november 2019om 17:42 door Crazy car nut.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2014 om 19:10 #17269084
Hallo.
Ik heb mijn waterpomp vervangen omdat de keering kapot was. Toen ik mijn waterpomp vervangen had pompte het water niet door toen heb ik de thermostaat er uitgehaald en geprobeerd of het toen wel werkte, daarna pompte het water wel goed door dus heb paar dagen zonder thermostaat gereden. Nu zit er een nieuwe in maar word de kachel lauw en niet warm zoals het hoord.
Wat kan dit zijn en wat kan ik proberen?
Mvg
16 november 2014 om 17:28 #18260879Misschien een grote luchtbel in je koelsysteem.
17 november 2014 om 10:47 #18260880Luchtbel of verstopping zou ik denken.
Die is nu na je fix misschien wel je kachelradiateur in gegaan.
De luchtbel zou ik verwachten dat deze er uit moet komen als je motor volledig op temp is, je kachel volledig op standje heet staat en je gaat daarmee rondkarren
23 november 2014 om 17:15 #18260881vuldop eraf draaien en de motor stationair laten lopen. KOmt de bubbel er vanzelf wel uit lijkt me.
Ik had hetzelfde probleem met me corsa C. De draaiknop voor warm/koud was iets los geschoten erachter.
27 november 2014 om 19:37 #18260882Heb hier een soortgelijk probleem.
Corsa A gekocht, maar die wordt ook niet echt warm. Kachel en temperatuurwijzer doen weinig. Als eerste thermostaat vervangen, geen resultaat. De koelradiator wordt daarentegen wel warm, koelvin slaat ook wel aan. Heb vanmiddag de waterpomp er even uit gehad, om te controleren. Wat mij opviel was dat de schoepen van de gemonteerde waterpomp totaal anders zijn als origineel. Ongeveer 8 grote schoepen ten opzichte van orgineel met ongeveer 20 schoepjes. Zometeen even controleren of dat de oorzaak is. Zal straks even meedelen of dat het probleem bij mij is geweest. (nog ff afbouwen)
Afgemonteerd. Maakt ook geen zak uit. Probleem blijft hetzelfde. Wordt er langzamerhand gek van. :swear4 december 2014 om 22:03 #18260883en is het probleem opgelost? Heb namelijk hetzelfde probleem. Ook een topic over geplaatst maar helaas nog geen gouden tip. Ik heb wel met een waterslang de kachelradiator getest, er kwam uit het andere pijpje water. Maar daarna heb ik weer gezien op internet dat dit niets zegt omdat het water er uitstroomt zonder dat het “door” de kachelradiateur gaat omdat het een “open ruimte” is. Wil nu de kachelradiateur vervangen maar weet niet waar hij zit en hoe ik hem moet demonteren. Heb jij of anderen wellicht tips?
Gerard13 maart 2015 om 22:36 #18260884Bij mijn Corsa is het probleem opgelost. Belangrijkste probleem was dat de vorige eigenaren er water in het koelsysteem gedaan hadden. Dus de kanaaltjes van de kachel zaten waarschijnlijk wat dicht. Alles aantal keren gespoeld en uitgekookt. Is nu veel beter. Desondanks is grootste probleem dat de kachel niet normaal te regelen is. Hierdoor koelt de kachelradiateur, bij standje 4 waaier en standje rood, te veel af. Waardoor er geen warmteafgifte meer plaats vindt.
20 november 2019 om 17:42 #18370008ik heb het zelfde, vectra b kachel radiator is in 6 min uit te bouwen. mijn radiator zitten buisjes met daarin een soort schroef draad.waren hele maal verstopt, middag in de week gezet eerst met ontvetter daarna met antikalk, nu zijn kanalen weer schoon. echter wordt de radiator wel heet, bijna te heet om aan te voelen, alleen komt de lucht eruit als lauw!? instructies voor kachel uitbouwen zijn als volgt: klik plaatje onder de handrem los trekken hier zit de computer plug van je ecu, je ziet nu 3 schroeven en 2 stekkers (van je elektrische raam) aan de zijn kan van de hele midden console zitte maar 3 schroeven 2 voor en 1 achter aan weerzijde. die moeten ook los. als je de hoes van de handrem heb los geklikt en ook die va de versnellingspook kun je nu het hele midden console naar achter trekken. eerst nog wel even bij de asbak links en onder de sigaretten aansteker de schroefjes los maken. daarna is alles redelijk snel te verdwijderen. nu zie je een stang, deze moet verwijder worden 2 bouten op de vloer en 2 boven un heeft een U vorm. daarna voet verwarming los schroeven met 1 torx. deze daarna lostrekken. als je dat gedaan hebt zie je een soort deksel, die voorzichtig los klikken en eraf halen, daar zit je radiator, die wordt niet op de plek gehouden met iets alleen met rubbers van de juist verwijderde klep. als de koppeling voor in de motorruimte los trek dan kun je de radiator er direct uittrekken. let op de koppeling,zit een ring die je eerst naar je toe moet klikken alvorens de slang te kunnen verwijderen (gaat stroef dus moet flink trekken)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.