Z22SE PROBLEMEN! waterpomp? kettingen/geleiders? of cyldkop?

Forumindex Forums Modellen Astra Z22SE PROBLEMEN! waterpomp? kettingen/geleiders? of cyldkop?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268924
    markdankers123
      Lid sinds:
      17 August 2014

      Betreft opel astra g coupe 2.2 bertone motercode z22se

      hey na het vervangen van de waterpomp
      maakt de moter een lelijk geluid (fluitend)(ratelend)
      heb de kettingen gecontroleerd als ze goed in de geleiders lagen
      en ja dat lijkt wel zo te zijn.
      verder toen de auto de eerste keer starte maakte die een droog geluid in het nokkenas
      daarna werd dat geluid minder

      komt het geluid nu van de cilinderkop af of zijn het de kettingen
      is de ketting van tijd gesprongen ?
      kan het ook de kleppen zijn ?

      Ook bleef de krukaspoelie hangen
      als ik hem handmatig rond draaide
      na een beetje olie over de nokkenassen ging dat iets beter
      daarna electrisch starten
      daarna weer handmatig toen siste bij de kleppen bij een wenteling
      dat is benzine denk ik (Maar wat is dit)
      is dit normaal?? (de auto stond 5 dagen stil)

      ik heb 3 filmpjes toegevoegd met het geluid

      http://youtu.be/iygaRRgu1zU” onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://youtu.be/OAzRYS5Z178″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://youtu.be/9LLS97Ctubg” onclick=”window.open(this.href);return false;

      extra informatie:
      onderblok gereviseerd
      cilinderkop gereviseerd gekocht
      nieuwe waterpomp

      alle informatie is welkom heb al zo veel problemen gehad
      en nu dit weer

      BVD Mark Dankers

      #18259700
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Het zouden de balans assen kunnen zijn. Die worden ook door een ketting aangestuurd.

        Zie filmpje over distributie ketting, en balans assen tijd 2 min, 20 seconden
        https://www.youtube.com/watch?v=GpigBDiBVlE” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18259701
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Laat hem eens lopen zonder multi riem, zou ook de dynamo kunnen zijn.

          Kettingen staan allebei op tijd?

          #18259702
          markdankers123
            Lid sinds:
            17 August 2014

            @Opeltje17 wrote:

            Laat hem eens lopen zonder multi riem, zou ook de dynamo kunnen zijn.

            Kettingen staan allebei op tijd?

            Oke ga ik doen maar denk de dynamo niet
            En dat ze op tijd staan denk ik wel ben niet aan de nokkenass ketting geweest
            En de moter stottert ook niet of iets
            Nog meer ideeën

            Alvast bedankt
            Mvg mark

            #18259703
            markdankers123
              Lid sinds:
              17 August 2014

              @Dolby wrote:

              Het zouden de balans assen kunnen zijn. Die worden ook door een ketting aangestuurd.

              Zie filmpje over distributie ketting, en balans assen tijd 2 min, 20 seconden
              https://www.youtube.com/watch?v=GpigBDiBVlE” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Als het de balans assen zijn moet die ook shake
              Dat doet die niet kan het niet zijn dat de kettingapanner er naast zit ofzo
              In die richting

              Mvg mark

              #18259704
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Ik neem aan dat de kettingen bij de revisie van de motor vervangen zijn en dat de motor daarna goed liep.
                Dat je vervolgens de koelvloeistofpomp hebt vervangen en sindsdien het geluid er is: daarom denk ik dat je het in de pomp moet zoeken: is het een originele of imitatie?
                Verder nog een paar dingen die ik niet begrijp: Je zegt dat de krukaspoelie blijft hangen??? :shock:
                Hoe kun jij controleren dat de kettingspanners goed aanliggen? (Heb je de distributiedeksel verwijderd gehad?)
                Nokkenassen zijn droog? Zit er genoeg olie in het blok? En is er goede oliedruk?

                Het sissen bij handmatig rondraaien is de gecomprimeerde lucht die uit de cilinder stroomt op het moment dat de klep opent.

                #18259705
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Heb je zelf de pomp vervangen?

                  Ketting eraf gehad? Of vervangen zonder de ketting los te halen?

                  #18259706
                  markdankers123
                    Lid sinds:
                    17 August 2014

                    @Opeltje17 wrote:

                    Heb je zelf de pomp vervangen?

                    Ketting eraf gehad? Of vervangen zonder de ketting los te halen?

                    Zelf de waterpomp vervangen zonder de ketting eraf
                    Heb de ketting deksel nogmaals geopend en de kettingspanner
                    Zat vast die werkt nu weer
                    Nu start ik de auto
                    Hoor ik een lelijke onregelmatige tik
                    Best harde tik
                    Dat tikken is weggegaan toen ik de moter even liet lopen
                    Ook de nokkenas ketting lag slap onder
                    Kan het zijn dat de timing niet meer goed is
                    Of dat tikken waren dat de kleppen
                    Kunnen die krom zijn ??
                    Wie kan me helpen de auto staat al 4 maanden stil
                    En iedere keer is het wat anders

                    Kan ook een filmpje sturen via whatsapp 0655690110

                    BVD mark

                    #18259707
                    markdankers123
                      Lid sinds:
                      17 August 2014

                      @midnight black wrote:

                      Ik neem aan dat de kettingen bij de revisie van de motor vervangen zijn en dat de motor daarna goed liep.
                      Dat je vervolgens de koelvloeistofpomp hebt vervangen en sindsdien het geluid er is: daarom denk ik dat je het in de pomp moet zoeken: is het een originele of imitatie?
                      Verder nog een paar dingen die ik niet begrijp: Je zegt dat de krukaspoelie blijft hangen??? :shock:
                      Hoe kun jij controleren dat de kettingspanners goed aanliggen? (Heb je de distributiedeksel verwijderd gehad?)
                      Nokkenassen zijn droog? Zit er genoeg olie in het blok? En is er goede oliedruk?

                      Het sissen bij handmatig rondraaien is de gecomprimeerde lucht die uit de cilinder stroomt op het moment dat de klep opent.

                      Hey ff een update dat piepend geluid is nu weg
                      Lees even hier onder de kettingspanner zat vast
                      Nu i er een 2e probleem opgetreden
                      Een onregelmatige tik en de moter is Zwaarder gaan lopen
                      Lijkt wel
                      Alle informatie is welkom
                      Wie kan me helpen omg Helmond
                      Kan ook filmpje sturen via whatsapp 0655690110
                      BVD
                      Mark dankers

                      #18259708
                      midnight black
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 December 2011

                        Ik begin steeds minder van het verhaal te snappen :( Is de ketting en de spanner compleet nu al eens vervangen of niet?

                        #18259709
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Je bent meer kapot aan het maken dan nodig, breng dat ding even langs de garage. Als je ketting niet meer optijd staat kun je weer je blok eruit halen.

                          #18259710
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            Kettingspanner zat vast? Als de kettingspanner vast zat kan er van alles kapot gaan namelijk. Heb te goed gecontroleerd of de 2x kettingen goed op tijd staan? (1x ketting balans assen, 1x ketting distributie). Hoeveel liter olie heb je bijgevuld toen je de ketting spanner hebt nagekeken?

                            Check nogmaals je olie pijl. Bij de Z22se is het best moeilijk om goed olie te pijlen namelijk.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.