Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › motor storingslamp blijft branden van mijn meriva
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2014 om 12:48 #17268866
Nu brand het storingslampje ,te lage stroom zeggen ze bij opel,,dat komt omdat er iets met een klep
bij het spruitstuk niet goed is,,iemand daar al eens wat van gehoord??? dure ingreep trouwens heb ik me laten vertellen
Wie kan er iets over zeggen?
Hij geeft 0,1 moet 0,3 zijn of zoiets,,zou miss ook een slechte connectie kunnen zijn?maar waar?1 november 2014 om 12:50 #182593741.6 twinport??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 november 2014 om 12:59 #18259375het is een 1600 16v mariva van 2006
bij het uitlezen geeft die lage spanning aan,,zomaar opeens begonnen1 november 2014 om 13:12 #18259376Lage spanning van wat?
1 november 2014 om 13:29 #18259377Hoi Haasje 17
de foutcode was f13 en f12
Vandaag naar de opel testdagen geweest
op de tester stond ,,te lage spanning,de monteur zij meteen dat het aan
het sruipuitstuk lag,,bij een klep die niet meer optimaal werkte,Egr Klep miss?
In ieder geval moest het helespruitstuk worden vervangen,,maar ermee rijden
kon verder geen kwaad,,alleen blijft dan het storings lampje branden3 november 2014 om 13:33 #18259378Er is iets met de servo van de vlinderkleppen zegt men,,daar staat 01 v op dat zou 0,3 v moeten zijn
3 november 2014 om 14:21 #18259379Even wat informatie verzamelen :
Welk motor blok heb je ? Z16XE of Z16XEP
Rijd de auto nog goed of rijd deze slecht ?
Heb je altijd het storingslampje (alleen wanneer motor koud of warm is, of altijd)
Waar woon je ongeveer ?3 november 2014 om 14:40 #18259380Dubbele topic : viewtopic.php?f=45&t=188002
3 november 2014 om 14:57 #18259381Hallo ZakhooiTM
Motortype is Z16XEP ik heb al gezien dat ik niet bij de egr kan komen als het goed is??
De auto rijd prima,,geen schokken loopt zeer netjes stationair schakeld ook goed (eassy tronic Automaat)
Storingslampje gaat branden met starten,,en blijft ook aan reageert niet op de motor temperatuur
Ik woon in alblasserdam,maar dat hoeft geen probleem te zijn,ik hoop dat je iets kunt zeggen erover?
Groet Wim3 november 2014 om 15:17 #18259382Ok, dat sluit iniedergeval het bekende Multec HSFI probleem uit.
Heb je nog andere foutcodes gekregen van Opel of iemand die de auto heeft uitgelezen ?
F12 en F13 zijn namelijk voor mij geen bekende foutcodes, meestal zijn het codes zoals P0100 (LMM) of P0400 (EGR) die je krijgt van de ECU.3 november 2014 om 15:45 #18259383Jammer genoeg geen foutcodes gekregen,volgens de dealer moet het iets met
de vlinderkleppen zijn,de servo geeft 0,1 volt aan,,maar moet 0,3volt zijn,dus kan
een slechte verbinding of kabelbreuk zijn volgens hun,in het andere geval het motortje
van de vlinderklep bediening.
Auto loopt verder zeer goed,,en levert niets in van het motor vermogen,,stationair ook
zeer netjes je kan een euro op z.n kant op het motorblok leggen ,die valt dan niet om.
Volgens seggen zijn er geen losse onderdelen voor het inlaat spruitstuk verkrijgbaar.
Wel zeggen ze dat ik er gewoon mee kan blijven rijden,,kan geen kwaat,,maar je dat
lampje is geen fijn gevoel,,is dat niet uit te zetten of te foppen?4 november 2014 om 12:58 #18259384Beste zakhooiTm
Ik heb inmiddels één foutcode
P1113(2 sensorpoort detector in circuit spanning te laag
Kun je hier wat mee denk je?4 november 2014 om 14:25 #18259385Hebben ze gemeten tussen pin 2 en 3 van deze sensor, die moet namelijk 0.3 of lager zijn (denk dat ze daar op doelen, dit is dus een goede waarde)
Ben je zelf handig met een multimeter ?4 november 2014 om 14:54 #18259386ik ben wel handig met een multimeter ,,die heb ik hier ook liggen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.