Forumindex › Forums › Techniek › Cih › c24ne revisie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2014 om 12:53 #17268831
Beste Mensen,
Ik ben tot het besluit gekomen mijn 2.4 te laten reviseren.
Echter omdat toch heel het blok en bak de auto uitgaan wil ik het gelijk goed doen, ik ben daarom op zoek naar tips en ideeen.Een aantal zaken die ik al heb klaarliggen:
-Goed lopende c24ne
-2.4 kop, met koperen klepgeleiders, dubbele klepveren, mechanische stoters, etc.
-Enem b10 nokkenstok, 312/107/12,15/4,3 verstelbaar nokkenastandwiel
-Nieuwe ketting, slotje en spanner
-gereviseerde 45mm dellorto’s, risse spruitstukken, thermostaathuis, kelken, filters, gasmechaniek, hitteschild, de hele bende.
-Omega UK pistons, 1e overmaat
-Nw koppeling, drukgroep etc.Nu mijn vragen:
1- Ik heb de mogelijkheid om gewoon met de originele c24ne drijfstangen te gaan rijden, maar heb ook een set c30se stangen tot mijn beschikking. Ik lees hier en daar dat deze sterker zouden zijn, en dezelfde afmetingen hebben. Echter, lees ik dat deze geen ölspritsbohrung??? hebben.
Wat is dat precies, en wat zijn de gevolgen? Moeten er dan meer zaken worden aangepast? Of kan ik beter m’n originele drijfstangen gebruiken, alles wordt toch gebalanceerd.2- Is het het geld waard om m’n kop te laten flowen? wat kost zoiets, levert het veel op? Gezien het feit dat ik met carbs en een pittige nok ga rijden en alles gaat nu immers toch uit elkaar.
3- Vliegwiel… Ik rij met een r25 bak, en vliegwiel van een meter. Is het aan te raden een lichter vliegwiel aan te schaffen, en zo ja hoe licht? De auto wordt voor straat en zo nu en dan een trackday. Puur hobby/speelgoed.
4- Zoals dus aangegeven, alles gaat los en open, wat zijn nog meer dingen die ik gelijk kan aanpassen of laten doen, wat de moeite waard is.
Alvast bedankt…
30 oktober 2014 om 15:01 #18259149Mooi zo`n ENEM oftewel CARNEBORN B10, 312 graden nokkenstok ook wel geheugenstam genoemd.
Heb er zelf ook mee gereden, gaf 25 + pk ( volgens Freek Staal ) mits, de rest van de motor ook goed was aangepast.
Kamzuigers, stage 4 cilinderkop met de grootste kleppen, dubbele WEBERS DCOE, 4 in 1 uitlaatspruistuk met groep-A uitlaat.Zou liever een 2.2 motor gaan bouwen, die 2.4 ben ik niet wild van heb er te veel gezien die kapot gingen.
2 november 2014 om 17:15 #18259150Hallo, zijn we er nog???
2 november 2014 om 20:39 #18259151Bedankt voor je reactie! 2.4 motor heb ik alles van, dus geen zin om een 2.2 te zoeken. Ik vind een 2.4 onderblok sowieso mooi, een 2.2 kop had leuk geweest maar aangezien ik al een gereviseerde 2.4 kop heb klaarliggen wordt die het gewoon.
Nog iemand die wat kan vertellen over de drijfstangen? En vliegwiel?
pk’s vind ik allemaal wel prima, dat zien we wel als alles klaar is en afgesteld op de bank.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.