Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › instelbare brandstofdruk regelaar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2014 om 18:53 #17268827
hallo,
heb pasgeleden een instelbare brandstofdrukregelaar gekocht en nu zat ik te kijken maar hoe moet je zon ding eigk aansluiten? kom er niet echt wijs uit
dit is me regelaar:
http://www.ebay.nl/itm/291091672060?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
iemand ervaring/enig idee wat de bedoeling is?
Mvg Ivar Hulsman
29 oktober 2014 om 19:00 #18259104Heb je ook een andere pomp dan? Anders zal je nooit de druk kunnen verhogen bij gelijkblijvend volume…
29 oktober 2014 om 19:07 #18259105alleen regelaar maar t is eigenlijk voor nu meer voor de show….naderhand wil ik wel een andere pomp erin bouwen maar dat wil ik tzt pas doen
29 oktober 2014 om 19:14 #18259106@jeroenk wrote:
Heb je ook een andere pomp dan? Anders zal je nooit de druk kunnen verhogen bij gelijkblijvend volume…
Hoeft niet…
OEM (injectie) pompen leveren meestal een max drul van tussen de 6 & 8 bar.29 oktober 2014 om 19:17 #18259107On topic:
Aansluiten:
originele bdr dien je te verwijderen en een blind plaat ipv te monteren.NB.
Dit soort regelaars (eBay chino troep) raadt ik in algemeen af.
Doen niet wat ze moeten en houden het niet lang vol…Zijn niet voor niks zo goedkoop.
(kijk maar eens wat een a-merk regelaar kost)29 oktober 2014 om 22:06 #18259108ja achja dacht voor dat geld valt het altijd te proberen…maar goed dus ik moet nog zo een blind plaat zien te regelen dan ? anders kan ik hem niet monteren? heb je dan enig idee waar ik op moet zoeken? aangezien ik niet zo vaak op ebay zit
Mvg Ivar
30 oktober 2014 om 12:22 #18259109Blindplaat zelf/laten maken als je niks vindt.
Ik weet niet hoe jouw injectie rail er precies uitziet. Maar ik heb (c20xe) een kit waar de retourleiding afdopt wordt en een adapterplaat op de plaats van de oem bdr. Dat wordt dan de retourleiding waar de instelbare bdr op aangesloten wordt.
Ik heb andere forum leden horen zeggen dat je ook de ori. bdr kan door/op/kapot kan boren en dat hij dan niet meer functioneren. Dan zou je de instelbare op de retour leiding kunnen aansluiten.
Maar daar heb mn denkingen bij…
Heeft iemand anders misschien meer info daar over??
30 oktober 2014 om 16:16 #18259110Ik hoop t wel want ik heb r namelijk geen kaas van gegeten :jerry zou mooi zijn als iemand hier zou reageren die t al een x op een X16XE heeft gemonteerd
30 oktober 2014 om 21:41 #18259111had ooit hiervan een topic gelezen waar t in uitgelegd stond maar die kan ik helaas niet meer gevonden krijgen….
31 oktober 2014 om 16:03 #18259112kunt de originele idd openmaken, zodat ie gewoon doorstroomt.
en dan de instelbare op de retourleiding zetten.
werkt prima, al een paar keer gedaan.
en je originele pomp is meer als voldoende om de druk wat omhoog te schroeven hoor.
alleen op een standaard blok zal het niks doen eigenlijk, alleen je verbruik omhoog helpen :jerry
31 oktober 2014 om 23:21 #18259113Meer verbruik zal wel meevallen.
Ecu regelt de boel via de map, maf of lmm icm de lambdasonde en zal korter inspuiten om te compenseren.1 november 2014 om 08:49 #18259114Standaard benzinepomp van een X16XE is genoeg om een Phase 2 LET motor van benzine te voorzien zonder problemen, dus daar is niets mis mee.
Als je inderdaad geen afdekplaat hebt, dan moet je de originele doorboren, zodat die niets meer doet.
En je moet er voor zorgen dat je de druk niet te hoog zet op een standaard motor, 2 tienden is de max. daarmee krijg je misschien 5pk of zo. Dus eigenlijk niet de moeite.
Heb je daarentegen een motor met andere nokken, dikke uitlaat en andere inlaat, dan gaat zo’n bdr pas nuttig zijn.1 november 2014 om 10:53 #18259115Waarom zou je de druk verhogen van je brandstofdruk. Het heeft geen meerwaarde op een stock motor. Als deze meer brandstof nodig heeft dan zal dit wel worden bijgeregeld door de ecu.
Wanneer je niet meer zuurstof bijvoegd heeft meer brandstof geen nut. In deellast zal de ecu constant moeten bijregelen om de juiste waardes te halen.
In vollast worden een aantal sensoren uitgeschakelt en gaat je motor in zijn map lopen. Wanneer de brandstofdruk dan verhoogt is dan ga je een te rijk mengsel krijgen met als effect minder vermogen en cilinderwanden die gespoelt worden.Dus met andere woorden op een stock motor gewoon lekker stock laten.
1 november 2014 om 18:33 #18259116het is ook meer omdat ik zon metertje wel tof vind onder de kap :jerry maar dus ik moet de orginele doorboren maar hoe moet ik dan weer me nieuwe erop monteren/aansluiten? kunnen die 2 benzine slangen op de rail gewoon daarop of ?
1 november 2014 om 20:08 #18259117Als het je om het metertje gaat, zet dan gewoon een metertje op de aansluiting van je brandstofrails.
2 november 2014 om 12:31 #18259118Ja hoe dan ?
2 november 2014 om 14:46 #18259119Zonder het aan te sluiten ei. Boor de originele druk meter niet kapot, en zet deze er gewoon tussen. Dan zet je hem gewoon lekker goed open en laat je de originele drukmeter zijn werk doen.
Dit is precisiewerk, je gaat er op deze haggiebaggie manier meer kwaad dan goed mee doen. Maarja, als je puur voor de looks gaat hoeft het ook niet goed te werken he :)
Dus, laat de originele brandstof drukmeter lekker zitten, zet deze er ergens tussen (kijk even naar de vacuum aansluiting, in en uitstroom van benzine en een goede verbinding)
2 november 2014 om 15:09 #18259120Ik zal straks wel is kijken naar een aansluiting
2 november 2014 om 15:55 #18259121Op de originele rail zit een nippel. Hierop kun je gewoon een meter aansluiten. Is geen kant en klaar oplossing. Kweste van losse meter vinden en koppelstukjes vinden voor de nippels.
2 november 2014 om 16:32 #18259122Hierachter zit een nippel inderdaad en kan ik de meter op aansluiten! Zal vd week is naar de plaatselijke onderdelenboer gaan! Bedankt voor de info iig!
2 november 2014 om 17:32 #18259123Graag gedaan. Maakt het een stukje makkelijker. :)
2 november 2014 om 17:56 #18259124idd,opmerkingen die nergens op slaan kan ik verder vrij weinig info uit halen alsmede andere mensen ;) dit is teminste info waar ik iets aan heb king:
3 november 2014 om 18:33 #18259125Nou het zit erop hoor!
3 november 2014 om 20:27 #18259126Goed bezig
:thumb :thumb :thumb :thumbKun je mooi zien wat de originele regelaar doet.
Druk zal heel iets oplopen als je gas geeft als het goed is.3 november 2014 om 20:34 #18259103Ja loopt op rond de 2,5 bar dus neem aan da t werkt dan en dat de druk juis is
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.