Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › motor stottert en gas reageert hij niet op.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2014 om 09:04 #17268821
Ik heb van de week mijn auto opgehaald. Na geklooit te hebben gehad met de rem.
Op de weg naar huis had hij ook moeite om op snelheid te komen. Van 0 tot 35 km ging goed maar daarna niet meer.
Maar nu reageert de auto niet meer op de gas.
Heb de stationere afstelling proberen te regelen. Geen verandering in het toerental.
Bougies vervangen, nog geen resultaat.
De kabel los gemaakt en opnieuw vastgezet van de choke.(kabel verder laten uitsteken).
Ook geen reactie.Toen ik de auto kocht liep hij 2000 toeren stationer.
Heb na de aankoop de kleppendeksel eraf gehad ivm lekken koppaking. Deze vervangen evenals de andere pakkingen. Nieuwe accu. Vloeistoffen vervangen. Alleen van de versnelling nog niet.
Er verder de remmen gefixt en ontlucht.
Handrem losser gezet ivm 4 tand al vastzitten. Na de monteur zei dat daarom de auto niet optrok. Slaat nu vast op tand 7.
Omdat de remmen vast zouden drukken op de remmen.Betreft de monteur van mijn remmenreparatie zei dat de verdeelkap met 2 punten vast moet zitten.
En helaas geen 1.3s motor maar een 1.2 motor van een corsa!
Wie weet raad of kan me helpen.
Ben woonachtig in Lommel.30 oktober 2014 om 09:09 #18259040Nou maak eens een foto van het blok, koppakking is denk ik niet vervangen je bedoeld de klepdekselpakking.
In de meeste gevallen als de rem erop zou blijven staan zou het nogal roken na een eindje rijden.30 oktober 2014 om 09:12 #18259041Weet niet even hoe de blok er onder heet maar de koppaking en de kleppendeksel pakking zijn vervangen
30 oktober 2014 om 09:17 #18259042Heb je foto’s van de auto, mischien is die bekend en van de motor? Dan kunnen we vast zien wat voor motor het is en wat het veroorzaakt. Ik zou verwachten dat de gasklep positie sensor het probleem zou zijn.
30 oktober 2014 om 11:13 #18259043Net even bezig geweest met de auto. En nu start hij weer zondermproblemen en het gaspedaal reageert ook weer! Ik snap er niets van. Alleen de toeren zijn nog te hoog en hij reageert niet op de stationere schroef.
Daarna choke kabel weer ietsvterug gezet. Toeren blijven hoog. Maar als ik de choke uittrek zakt hij in toeren en slaat af.4 november 2014 om 08:25 #18259044
Wie heeft voor mij de gegevens om de ontsteking af te stellen en hoe doe je d6at?4 november 2014 om 08:29 #18259046Je schrijft dat de koppakking is vervangen: er vanuit gaande dat het een 1.2ohc betreft is dus ook je distributie los geweest. Misschien staat deze niet goed op tijd.
Edit: ik zie nu het blok… kopbouten zien er inderdaad nieuw uit. Je bougiekabels zien er daarentegen ook niet al te fris meer uit.
Edit 2: Het lijkt ook alsof je kleppendeksel er verkeerd om op zit: tekst OHC dient recht afleesbaar te zijn als je voor de auto staat, ik weet zo niet of het kwaad kan als deze
verkeerd om gemonteerd zit.4 november 2014 om 08:36 #18259045De bougie kabels zijn heel. Wel een hoge weerstand.
het zat eerst verkeerd om. Foto is voor de onderhoud.Hoe maak je de foto zichtbaar?
Zat vroeger bij photobucket een forum foto bij img….
Deze kan ik niet vinden4 november 2014 om 12:54 #18259047Bij photobucket moet je zo uit mijn hoofd “get links” aanklikken en dan “image” en dan de geselecteerde koppeling hier plakken: is een koppeling met “img”………”img”
De bougiekabels blijven zeker bij een hoge weerstand verdacht, zijn ook niet origineel. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je bij dit blok ook een set kabels moet hebben met 3 kabels die aan het eind de aluminium huls hebben, daar waar jij er maar 1 van hebt.4 november 2014 om 13:00 #18259048Maakt dat veel uit hoe de bougie kabels eruit zien.
En dan bedoel ik de metalen koker5 november 2014 om 06:56 #18259049Als ze op zijn slaan ze vaak door, en ben je je vonk kwijt.
Dan slaat de motor een verbranding over.
Dit kan ook veroorzaakt worden door een slechte verdeelkap en Rotor. Of kapotte ontstekingsmodule.De metalen kokers,,zijn die erg slecht??
Zijn dit vaste aan de kabels of losse kokers??Ik heb op mijn 16SH losse kokers, welke knap roestig zijn.
Er is ook slecht aan te komen.
Maar de motor draait gewoon goed verder, ook bij vochtig weer.Dit zijn vaste kokers:
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 november 2014 om 07:43 #18259050Ik heb geen andere bougie kabels dan die erop zitten.
Deze ga ik nog vervangen. Maar maakt het verschil met de kokers?Zometeen de carburateur afstellen.
Voornamelijk de choke kabel. Gezien deze los is geweest.Maar heeft iemand info hoe de onsteking gesteld moet worden.
want de motor is van de corsa A en de auto is ascona C.
De vraagboek die ik heb is de ascona.
En daar staat een andere ontsteking in. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.