Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Commodore 2.8 Uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2014 om 05:16 #17268736
Hallo luitjes,
Ik ben mijn D Rekord aan het ombouwen naar een 2.8 motor van de Commo B, nu loop ik echter tegen en probleempje aan waar ik even niet uit kom .
Bij het uitlaatspruitstuk moeten 2 pijpen aangesloten worden, deze dubbele pijp heb ik liggen, alleen zit er op de ene een flens om hem vast te zetten, maar de andere is slechts een recht stuk pijp. Weten jullie misschien hoe ik deze vast die te zetten? Anders wordt hij wel heel luid ;)
Groeten Remco
24 oktober 2014 om 05:38 #18258338Als het het zelfde is als bij mijn 3 liter dan heb je 1 losse flens met een pakkingring nodig. Die pakking werkt dan als knelfitting.
24 oktober 2014 om 11:14 #18258339Ah oké dan moet ik daar denk ik maar eens even de automaterialenaam handel Voor bellen, misschier dat die het hebben liggen.
24 oktober 2014 om 12:43 #18258340Die pakking kan ik je wel aan helpen.
Die heb ik op voorraad die flens word alleen wat lastiger.28 oktober 2014 om 06:13 #18258341Oke, zou je enig idee hebben waar die flens misschien nog te krijgen is? Want anders heb ik ook nog niks aan de pakking ghehe. Ik zit te verzinnen, mocht ik nou echt geen flens kunnen vinden dan las ik de pijp wel gewoon vast op het spruitstuk, dan is het helaas niet anders.
29 oktober 2014 om 19:28 #18258342mijn voor pijp heeft ook deze 2 verschillende aansluitingen
heer mee heb ik het dicht gekregen zie onderstaande links :vertag1 november 2014 om 07:04 #18258343Oke, ja die ring bij opel classic parts had ik ook gevonden uiteindelijk, alleen is het mij een beetje onduidelijk of de flens hier nu ook bij zit waarmee je hem dus kunt vastbouten. Ik had al een mail naar die gasten verstuurd maar blijkbaar zijn ze daar niet zo snel met reageren helaas. Want alleen aan de ring heb ik nog niet genoeg natuurlijk.
2 november 2014 om 10:12 #18258344een losse flens hebben ze misschien wel bij Romijn
2 november 2014 om 10:43 #18258345Ik vraag me af of je hem met die staal gevlochten pakkingring wel mooi afsluiten kan?
Die pakkingen die ik heb zijn van het zelfde model, alleen zijn ze van ander materiaal. Ik zou haast denken dat het nog de ouderwetse astbestpakkingen zijn.
2 november 2014 om 16:30 #18258346Goeie tip om Romijn te mailen! Had ik zelf nog niet aan gedacht, net een mail verstuurd, hopen dat hij hem heeft liggen want voor december wil ik toch wel gaan rijden. ( en moet nog wat andere dingen knutselen :) )
3 november 2014 om 19:21 #18258347heej heb van het weekend toevallig ook die gevlochten pakkingen gehaald bij de plaatselijke automaterialen schop.
heb ze op een admiral b met 2.8 gezet, werkt naar mijn mening prima :thumb
meteen 2 extra gehaald voor men rekord :D3 november 2014 om 20:52 #18258348Oke, dus dan zijn de ringen makkelijk te verkrijgen, alleen de flens loopt het dan over. Morgen maar even bellen met Romijn, heb helaas nog geen reactie terug gehad.
6 november 2014 om 17:09 #18258349de uitlsaat flenzen staan nu toevallig ook op marktplaats
6 november 2014 om 19:26 #18258350Als jij de 1 neemt, neem ik de ander.
Ik heb nu zon dun flensje…deze zijn stukken dikker :thumbup6 november 2014 om 21:06 #18258351Ik heb mijn pijp even opgemeten, maar die heeft een diameter van 45 mm, dus deze zijn helaas te groot. Had hem ook gelijk gemaild toen ik het zag maar dat is dus niet meer nodig helaas.
24 november 2014 om 06:09 #18258352Probleem is inmiddels opgelost, ik zag op marktplaats een complete voorpijp voor de commodore voor 40 euries, redelijk dicht bij mij in de buurt. Dus die opgehaald en nu zit ie eronder. Dankjewel allemaal voor de reacties.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.