corsa gsi x16xe koud probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa gsi x16xe koud probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268710
    Thijsje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 January 2006

      hoi.

      ik heb voor de winter een dikke gsi aangeschaft.
      treft dr 1 uit 95 met de ecobwegh motor (x16xe)
      nu heb ik t probleem, ofja eigelijk de corsa heeft t probleem dat als hij koud is, hij een beetje beroerd loopt.

      denk dan stotteren en op 3 cilinders lopen als ik het gas wat verder in duw.
      zodra ik m koud gestart heb, hoor je ook de stofzuiger aangaan, zodra deze uit is heb ik t idee dat t beroerd lopen ook minder is. maar dat kan natuurlijk ook mee te maken hebben dat hij al warm is.

      verder heb ik zo t idee als hij warm is, en in trap m goed door dat hij niet zuiver loopt. of het klinkt gewoon zo en moet ik niet klagen.

      wat me ook op viel, is (nadat ik het motormanagementlampje erweer in heb gedaan) hij bij (vanuit hoog toeren komende) gas los = motorlampje aan…. gaat pas uit als ik contact uit en weer aan doe zegmaar……

      zo, mooi verhaal, iemand die me wat duidelijkheid kan scheppen?

      t enigste wat ik weet is dat ik bij dit type blok overal gigatisch kloten bij kan komen.

      mijn dank is groot

      #18258144
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Dat ie wat beroerd loopt op het moment dat de secundaire luchtpomp aan is, komt omdat de motor dan op 10graden na ontsteking draait bij lagere toerentallen.

        Dat is goed merkbaar.
        De motor loopt dan rumoerig en rommelig en lijkt wat vermogen te missen.

        Opzich niet vreemd.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18258145
        Thijsje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 January 2006

          kan ik inkomen, als zijn onsteking verlaat word dat hij beroerd loopt., zwaar, vermogen missend.
          maar dan stottert hij nog wel, en op 3 cilinders lopen hoger in toeren lijkt mij persoonlijk niet iets wat verwijten valt aan een “verkeerde” onsteking tijdstip….?

          kijk, als hij alleen als het koud is vermogen inhoud vin ik niet erg, maar dat stotteren is wel eritant, en ben bang dat het erger gaat worden…

          ik was eigenlijk ook bang dat er direct iets als EGR geroepen word….. veel van gehoord, maar zou dit ook een deel vna reden kunnen zijn?
          alhoewel hij als hij warm is verder wel stotterloos loopt.. enkel heb ik persoonlijk het idee dat hij zuiverder zou moeten lopen. maar dat weet ik niet …..

          #18258146
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Bougiekabels en bougies eens vervangen

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18258147
            Maik-Corsa
              Lid sinds:
              4 September 2014

              @wim-v6 wrote:

              Bougiekabels en bougies eens vervangen

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              Een verdelerkap met rotor is waarschijnlijk ook verstandig..
              Maar zou eerst even kijken hoe de kap er van binnen uitziet.

              #18258148
              Thijsje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 January 2006

                Bougies besteld verdelerkapje en zal ik morgen ok is bekijken. Nog meer dingen het bezichtigen waard??

                #18258149
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Verdelerkap heeft ie niet.
                  Deze heeft 2 dubbele bobines in een blok.
                  DIS heet dit (Direct Ignition System).
                  Deze kun je enkel vervangen, niet repareren.

                  Meestal zijn de kabels het probleem bij deze motoren.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18258150
                  Thijsje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 January 2006

                    Kijk daar ga ik al. Zal dat ook eens proberen dan. Het probleem lijkt me dan niet bij de DIS te zitten. Dan zou hij het warm ook hebben lijkt mij. Thx!

                    #18258151
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Ja kan, denk niet dst t de DIS is, meestal de kabels.

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18258152
                      Thijsje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 January 2006

                        Hey wim. Bedankt voor de tips he! Je had gelijj de kabels vervangen en geen gestotter meer. Ook ff nieuwe distributie erop geknalt, k kan weer n setje hoop ik. Af en toe brand nog wel t mm lampje, foutcodes zitten er genoeg in. Spanning hoog bij injector 4 en laag bij bobine ofzo en meer zulke gein. Ook heeft hij het over injector 5? Tis maar n 4 cilindrr. Betreft dit een koudstart injector oid?

                        Hij loopt verder wel goed dus veel aandacht zal ik er niet aan schenken. Zal direct niet kapot lopen door n lampje haha

                        Hoe wis ik zelf trouwens de foutcodes. Accu klemmen er af?

                        #18258153
                        CtwintigXE
                          Lid sinds:
                          3 April 2012

                          Leg eens een extra massakabel aan.

                          Toevallig ook foutcode 93?

                          #18258154
                          Thijsje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 January 2006

                            Zo uit mn hoofd zat die er ook tussen ja. Heb wel een lijstje waar ik ze heb opgeschreven.

                            Extra massa van chassis naar motor bedoel je?

                            #18258155
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Verkeerde lijst gelezen denk ik.
                              Injector 5 bestaat niet.

                              Wissen kan met een uitleesapparaat

                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                              #18258156
                              Thijsje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 January 2006

                                dit stonden er aan foutcodes in:

                                12 (maar dat is dus begin)

                                28 Injector valve 4 High voltage
                                47 Air pump relay Low voltage
                                Linear EGR Position (XEV systems) Faulty (maar ik heb xe dus dit is niet van mij voor toepassing lijkt mij)
                                85 Injector valve 5 Low voltage
                                43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty (ok weer xev…..)
                                84 Injector valve 4 Low voltage
                                63 Inlet manifold valve 1 High voltage
                                EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
                                64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
                                29 Injector valve 5 High voltage
                                93 vHall Effect Switch (HES) Low voltage
                                35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control
                                19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal (mijn toerenteller doet t gewoon goed.
                                24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal (mechanisch, en werkt ook gewoonO)
                                22 Throttle position sensor Low voltage

                                12

                                en hier de link waar ik mijn foutcodes lijst heb weg getoverd.:

                                eerdaags moet ik de bodem ff lassen, zal ik direct kijken of ik een massakabel extra kan plaatsen (y)

                                  12 Initiation of diagnosis. n/a
                                  13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
                                  14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
                                  15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
                                  16 Knock sensor 1 No change in voltage
                                  17 Knock sensor 2 No change in voltage
                                  18 Knock control unit No signal, Engine Control Unit (ECU) fault
                                  19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal
                                  21 Throttle position sensor High voltage
                                  22 Throttle position sensor Low voltage
                                  23 Knock sensor module n/a
                                  24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal
                                  25 Injector valve 1 High voltage
                                  26 Injector valve 2 High voltage
                                  27 Injector valve 3 High voltage
                                  28 Injector valve 4 High voltage
                                  28 Fuel pump relay Low voltage
                                  29 Injector valve 5 High voltage
                                  31 Engine RPM signal (crankshaft sensor) No signal
                                  32 Injector valve 6 High voltage
                                  32 Fuel pump relay High voltage
                                  33 Inlet manifold pressure sensor Voltage too high
                                  34 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Voltage too high
                                  34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
                                  35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control
                                  36 Incorrect RON/Octane setting Damaged RON plug or bad connection.
                                  37 Engine self-diagnosis (fault code light) Low voltage
                                  38 Oxygen sensor Voltage low (1990 model year on)
                                  39 Oxygen sensor Voltage high (1990 model year on)
                                  41 Vehicle speed sensor (VSS) Low voltage
                                  41 1 gear ident switch (C20LET systems) Low voltage
                                  41 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8/XEV systems) High voltage
                                  42 Vehicle speed sensor (VSS) High voltage
                                  42 1 gear ident switch (C20LET systems) High voltage
                                  42 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) High voltage
                                  43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty
                                  44 Oxygen sensor Air/fuel mixture too lean (weak)
                                  45 Oxygen sensor Air/fuel mixture too rich
                                  46 Air pump relay High voltage
                                  47 Air pump relay Low voltage
                                  47 Linear EGR Position (XEV systems) Faulty
                                  48 Battery voltage Low voltage
                                  49 Battery voltage High voltage
                                  51 ECU Programmable memory PROM error, hardware failure
                                  52 Engine check light; final stage (fault code light) High voltage
                                  53 Fuel pump relay Low voltage
                                  54 Fuel pump relay High voltage
                                  55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
                                  56 Idle Speed Control Valve (ISCV) Short to earth
                                  57 Idle Speed Control Valve (ISCV) Interruption
                                  59 Inlet manifold valve 1 Low voltage
                                  61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage
                                  62 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) High voltage
                                  63 Inlet manifold valve 1 High voltage
                                  63 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
                                  64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
                                  65 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer Low voltage
                                  66 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer High voltage
                                  67 Throttle valve switch – idle position switch Low voltage – switch not opening
                                  68 Throttle Switch (TS) – idle contact Idle switch not opening
                                  69 Air Temperature Sensor (ATS) Low voltage
                                  71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage
                                  72 Throttle Switch (TS) – full load contact High voltage – Full load switch not running
                                  73 Air Flow Sensor (AFS) Low voltage
                                  74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage
                                  75 Transmission switch – torque control Low voltage
                                  76 Automatic Transmission (AT) torque control Engaged long, ignition retard long
                                  79 Traction control unit Incorrect ignition/injector cut-off
                                  81 Injector valve 1 Low voltage
                                  82 Injector valve 2 Low voltage
                                  83 Injector valve 3 Low voltage
                                  84 Injector valve 4 Low voltage
                                  85 Injector valve 5 Low voltage
                                  86 Injector valve 6 Low voltage
                                  87 Air Conditioning (AC) cut off relay Low voltage
                                  88 Air Conditioning (AC) cut off relay High voltage
                                  89 Oxygen sensor heater Low voltage
                                  91 Oxygen sensor heater High voltage
                                  92 Camshaft sensor failure (XEV systems) Faulty
                                  93 Hall Effect Switch (HES) Low voltage
                                  94 Hall Effect Switch (HES) High voltage
                                  95 Hot start valve Low voltage
                                  96 Hot start valve High voltage
                                  97 Traction control unit – ignition/injection cut off Incorrect signal – high voltage
                                  98 Oxygen sensor Open circuit, wiring break
                                  99 Code unknown n/a
                                  113 Turbo boost control Boost presure high, out of range
                                  114 Idle boost valve Above upper limit
                                  115 Full boost pressure Below lower limit
                                  116 Boost pressure Above upper limit
                                  117 Wastegate valve Low voltage
                                  118 Wastegate valve High voltage
                                  121 Oxygen sensor 2 Lean exhaust, weak mixture
                                  122 Oxygen sensor 2 Rich mixture/exhaust
                                  123 Inlet manifold valve 1 Blocked
                                  124 Inlet manifold valve 2 Blocked
                                  132 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Incorrect signal
                                  133 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 High voltage
                                  134 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 Low voltage
                                  135 ‘Check engine’ lamp (fault code lamp) Low voltage
                                  136 Engine Control Unit (ECU) n/a
                                  137 Engine Control Unit (ECU) box High temperature
                                  141 Secondary air pump Not enough air
                                  142 Secondary air pump Air without pump
                                  143 Immobiliser function in ECU No or incorrect signal
                                  144 No immobiliser signal recived Faulty unit or break in wiring
                                  145 Incorrect immobiliser signal received Faulty unit or break in wiring
                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.