Dag allen,
Wat denken jullie er over?
Symptoom
De motor heeft een sterk vermogens verlies. De toerental neemt maar langzaam toe en de eind-toerental word nog net bereikt. Het begon tien dagen geleden met sporadisch vermogensverlies in de warmloop fase begeleid van branden van de fout lamp motorelektronica. Nadat ik – bij ontsteking uit – de meeste stekker had gecontroleerd bleef het symptoom weg en de lamp uit.
De Opel dealer gaaf op de volgende dag aan dat de fout “druksensor te weinig signaal” in het geheugen was opgeslagen. Het was een oud fout die niet actief was.
Het symptoom bleef dan 6 dagen weg en kwam nu terug met een permanent vermogensverlies. Waarbij in begin het lampje nog aanging en nu ook uit blijft.
Auto:
Zafira A; Bj. 2004 , Y20DTH, 142tkm
Tot nu zijn volgende dingen gedaan:.
• Onderdrukslangen gecontroleerd = o.k.
• druksensor inlaat schoon gemaakt zat maar een licht olie laagje op, = geen verandering.
• druksensor inlaat vervangen= geen verandering.
• !!Regelstang voor de Bypass van de turbo blijft naar starten in de rustpositie geen beweging = Bypass geopend , word direct vacuüm aan de actuator van de bypass gelegd dan beweegt de stang volledig in eindpositie
• Magneet klep voor het aansturen van de bypass vervangen= geen verandering, bypass blijft open.
• Accu contact losgehaald voor langer dan 10 minuten = geen verandering.
ben voor allen suggesties dankbaar
Groeten,
Kay