Inlaat RWD

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Inlaat RWD

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268683
    edwin-ascona
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2010

      Hallo,

      Heeft iemand ervaring met het inlaat systeem van Mathijssen waarbij er een slang rechtstreeks op je gasklephuis zit?
      Ben aan het kijken of mijn inlaat beter kan. Blok zit in een Ascona B dus zit altijd met een knik in de inlaat. Ook zit de radiateur er kort bij.
      Die slang kun je verdraaien waardoor ik rechtstreeks naar voren kan.

      Groeten Edwin

      #18257959
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        Dat is een sfi vervanger kit nieuwe type! Is een inlaat slang van een 1.8 16v geloof ik

        #18257960
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Wat ik er van hoor is dat zo’n slang vermogen kost t.o.v. origineel. Nu zal het passend maken meer prio hebben dan een paar pk’s, maar ik zou gewoon voor zo’n aluminium hoedje gaan.

          [edit] je kan toch altijd rechtstreeks naar voren?

          #18257961
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Zo.n Alu hoedje
            Sfi vervanger heb ik nog liggen
            En inderdaad doen die het beter dan zo.n slang..

            #18257962
            petrolhead
              Lid sinds:
              13 August 2010

              ITB’s erop en klaar :wub

              #18257963
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                @petrolhead wrote:

                ITB’s erop en klaar :wub

                Het prijsverschil van een rug of 3 hebben we het niet over? ;)

                #18257964
                petrolhead
                  Lid sinds:
                  13 August 2010

                  kleinigheidje haha

                  #18257965
                  edwin-ascona
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 January 2010

                    Er zit nu een petje op maar kom niet aan het vermogen.
                    Motor heeft nu 174 pk en 206 nm maar moet met deze set-up makkelijk 180+ leveren en ongeveer 225 nm.
                    Run op de testbank afgelopen zaterdag wees volgens de geleerde uit dat de ademhaling van de motor niet optimaal is.
                    Daarom zat ik te zoeken en kwam bij zo’n slang van Mathijssen uit.
                    Kan ook het petje verbouwen en een koniche pijp vanaf de lmm doen dan loopt de lucht ook zonder bochten en onnodige verbindingen de motor in.
                    Maar dit is wel een hele verbouwing waar ik hulp bij moet zoeken vandaar.

                    Groeten Edwin

                    #18257966
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      een alu hoedje heeft hetzelfde “probleem” als de standaard box dat hij ca 15 graden naar het blok wijst.

                      ik heb ook wel eens eentje gezien die rechtstaat maar het kan ook wel huisvlijt geweest zijn.
                      was bij iemand onder de kap

                      #18257967
                      edwin-ascona
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 January 2010

                        Zal bij mij ook wel een geval huisvlijt worden. Ga het petje en de inlaatpijp verbouwen en dan na winter weer op de dyno dan zien we het wel. Zien dat het kreng over de 180 pk komt.

                        #18257968
                        Noordpoolgsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 March 2009

                          Denk dat zon 1.8 ”slang” toch wel het maximaal haalbare is tegenover standaard of sfi-vervanger… king:

                          #18257969
                          edwin-ascona
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 January 2010

                            Hallo,

                            Gister weer op de Dyno geweest met een Mtech slang erop. Verder heb ik de lmm zover mogelijk bij het gasklephuis vandaan gezet.
                            Nu zit er een Mtech slang op hierna de originele slang, die standaard tussen lmm en filterbak zit (verbonden met een stuk 70 mm pijp)
                            dan de lmm en hierop gelijk een Pipercross filter.
                            Resultaat 183 pk en 212 nm. Dat lijkt er meer op.

                            Groeten Edwin

                            #18257970
                            kiyamizio
                              Lid sinds:
                              5 February 2010

                              netjes :thumb foto’s :kewlpics :kewlpics :kewlpics

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.