hogedrukpomp vectra c 2.2 uit 2006

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum hogedrukpomp vectra c 2.2 uit 2006

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268668
    drempelvrees
      Lid sinds:
      4 October 2005

      Hallo allemaal,

      weet iemand hier of je zelf de hogedrukpomp van de benzine die bij de kop zit zelf kan vervangen??

      Deze is volgens de man van de ANWB kapot, want de rest bouwt wel druk op. Wat vreemd is is dat deze pomp in januari 2012 al bij een opel dealer in belgië vervangen is want die was toen op vakantie kapot gegaan.
      of heeft iemand hier tips van hoe en wat??

      Alvast bedankt voor de reacties.

      #18257868
      drempelvrees
        Lid sinds:
        4 October 2005

        Motor geeft geen storing aan in de computer, die heeft die man van de ANWB ook uitgelezen.

        #18257869
        SigNumberOne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 May 2011

          pomp is goed zelf te vervangen, met 30-45 minuten.
          zou hem eerst uitlezen, voordaat je zomaar die dure pomp gaat vervangen.

          #18257870
          drempelvrees
            Lid sinds:
            4 October 2005

            Hij is uitgelezen, en er zit geen foutmelding in, in de auto gaat ook niks branden aan motorstoring.

            #18257871
            SigNumberOne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 May 2011

              hij loopt nog wel?
              opcom eraan hangen en aktuele en gewenste druk uitlezen.
              zie ook het topic van RISL ;)

              #18257872
              Baba
                Lid sinds:
                3 June 2012

                Staat een how to op vectra-c.com om de pomp te vervangen.

                #18257873
                kaasboer09
                  Lid sinds:
                  23 September 2014

                  Ik ben bang dat die van mij ook kaduuk is. Nog geen maand in mijn bezit deze auto :-( (met Siemens HPFP)

                  Zojuist de auto uitgelezen, P1191-5B storing. In neutraal de volgende waarden (@1000 – 3000rpm)
                  gewenste druk ~7k kPa
                  gemeten druk ~±12k en 16k kPa
                  P1191 (5B) – Druksensor br.st.verdeelleiding, ing.sign. op circ. te hoog
                  – Aanwezig

                  Daarna leek het probleem eventjes spontaan opgelost te zijn. Voordat ik mijn laptop dichtdeed, gaf hij weer keurig 7k kPa aan. Is de sensor nu stuk of is het toch de hogedruk pomp? Of kan het de drukregelaar zijn? Hoe zou ik het ene kunnen uitsluiten van het ander? Iemand enig idee?

                  Mijn dank is groot!
                  Anthony

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.