Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Koppakking lek… Nieuwe motor opbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2014 om 15:41 #17268594
Ha luitjes.
Mijn carbagerun opel ascona heeft de run zonder problemen uitgereden.
Nu rij ik een tijdje in nederland rond en begint ie koud op 3 poten te lopen en als ie iets warmer word gaat het weer goed.
Ik had eerst een paar bougiekabels vervangen maar geen nut dus ff verder kijken.
Koppakking lek… HC van 400 in de koeler..
Naja het is ook maar een 1.6 motor dus ik wil nu een grotere motor inbouwen.
Ik heb een kaal blok een 2.2 4 cilinder uit een senator op de kop getikt maar ben eigenlijk nog opzoek na een inlaat met cabarateur ( zou een 2.0 cabarateur en inlaat ook kunnen?
En een Uitlaatspruitstuk.
En is de ontsteking het zelfde als van een 1.6 blok?
Wie kan mij helpen of heeft een adresje waar ik deze onderdelen zou kunnen vinden?
Het gaat dus om een B ascona.Groeten Bart
14 oktober 2014 om 18:02 #18257261AnoniemLid sinds:
1 January 1970even zoeken in het cih gedeelte
dacht dat de poorten van een 2,0 nog wel overeenkwamen met de 2,2
maar van een 2,4 niet meer
echter heb ik al zolang niets meer met cih,s gedaan
dat ik t niet meer cker weet ;)ontsteking kun je wel gebruiken
maar mischien is ombouw naar elecktronisch wel net zo verstandig ;)14 oktober 2014 om 20:19 #18257262Poorten van 2.2 kop komen niet overeen met 2.0 CIH. Bij een 2.0 zitten de in- & uitlaat poorten in 1 lijn op zelfde hoogte. Een 2.2 heeft de inlaatkanalen hoger in de kop zitten dan de uitlaatpoorten en ze hebben een andere vorm/doorsnede. De originele inlaatspruitstukken zijn niet uitwisselbaar.
Wil je zo’n 2.2 toch ook nog wat rapper maken zonder al te grote/kostbare aanpassingen, dan zou je er ook nog een 2.0 cilinderkop op kunnen zetten. De compressieverhouding stijgt dan fiks en dat zet veel meer zoden aan de dijk dan die mooie grote kleppen en inlaatkanalen van een 2.2 (waar je zonder speciale zuigers altijd blijft zitten met de te lage compressie). Een standaard 2.0E nokkenas is ook een stuk vlotter dan die van een 2.2.Met een 2.0 kop heb je wat spruitstukken betreft ook weer veel meer gunstige mogelijkheden.
14 oktober 2014 om 21:26 #18257263OK bedankt voor de info. Het is een 2.0 onderblok en 2.2 kop wat erop zit.
Het blok is nieuw opgebouwd en eigenlijk wil ik eerst ff proberen met 2.2 inlaat en uitlaat dan.
Ik kom van een 1.6n he… Dus das al een hele vooruitgang.
De 5 bak zit er al op en de 2.0 achteras heb ik er ook onder hangen.
Om nu dit blok weer uit elkaar te trekken en een 2.0 kop op te zetten zal ook wel weer in de centen lopen..
En dat wou ik nou net ff een beetje laag houden.14 oktober 2014 om 21:27 #18257264Dus als iemand nog een 2.2 inlaat en uitlaat heeft liggen…
15 oktober 2014 om 16:46 #18257265Ik heb nog een 2.2 inlaatcollector (injectie) liggen,maar dan moet je de boel ombouwen naar injectie.
Das nu niet zo moeilijk, maar dan heb je nog een langer verlanglijstje nodig. (zie CIH hoofdstuk)16 oktober 2014 om 17:24 #18257266Ik heb wat gevonden bij autobedrijf romijn en dat haal ik morgen op dus dan kan ik gaan opbouwen hopelijk.
Bedankt voor de info kerls!!16 oktober 2014 om 19:22 #18257267onthoud dan wel, dat alles boven de 2 Liter alleen injectie is, en dat je dus het gehele benzine systeem naar injectie moet ombouwen, 22 met 1 carb is nooit standaard geleverd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.