c20xe slaat af na paar seconde

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe slaat af na paar seconde

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268586
    bpr
      Lid sinds:
      24 July 2010

      zoekfunctie al geprobeerd maar niet specifiek omschreven,

      sinds vanmiddag heb ik een probleem dat de in een corsa b liggende motor (c20xe m2.5 rotor) afslaat na een minuut of een paar seconde alsof het lijkt dat ie geen benzine krijgt of juist teveel.
      tijd terug de benzinepomp vervangen voor een multipoint injectie ( bleek een monopiont injectie in de tank te zitte)
      de stappenmotor heb ik afgelopen weekend gereinigd omdat het toerental onregelmatig liep, maar dat heeft helaas niet geholpen.
      motor heeft sinds inbouw een 7000 a 8000 km gelopen zonder problemen.
      bougies, rotor en verdeelkap zijn allemaal vervangen tijdens de ombouw dus een 7000 a 8000 km oud

      kan het aan het brandstofpomprelais liggen want die voelde iets warm aan toen ik onder de kap aan het relais voelde.
      heb de stekker tevens gemeten bij de benzinepomp op contact maar die gaf maar 10,0v aan terwijl de accu zelf 12,7v en de stekkers van het bandstofpomprelais zat op hetzelfde waardes als de accu.

      weet zelf niet meer wat het kan zijn, wie kan me helpen.

      #18257105
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Sowieso regelmatig zorgen voor een nieuw benzinefilter, dit is vaak de oorzaak van dit soort problemen.

        Dan de spanning. Wil je weten waar die andere 2,7 volt heen zijn gegaan? Je zou de multimeter probes slim moeten plaatsen. Meet eens spanning over de gehele massa terug vanaf de pomp, en ook desnoods voor de +.

        Als je ergens contactweerstand hebt, of ergens een aangetaste draad dan verlies je daar spanning op onder belasting. Zo controleer je ook slechte massa, zet simpelweg de boel aan en meet van de accu massa of + naar de verbruiker massa of +. Verplaats steeds de probes zo dat je delen uitsluit waar het nul volt blijft aanwijzen. Je zult op een gegeven moment het stukje vinden waar het mis gaat. Meet je over het “zieke deel” 1 volt dan betekent dat 1 volt verlies over die geleider. Dan is dat van 12 volt ineens nog maar 11 volt, en dat is bij zware verbruikers serieus vermogen. Een dikke pomp trekt zo 10 ampere, en de wet van ohm schrijft voor ampere maal volt is vermogen. Je zult als je 2,7 volt mist dus al een slordige 30 watt vermogen kwijt zijn op de pomp!!

        Die relais zijn sowieso bagger, ik raad je ernstig aan die er uit te knippen en twee gescheiden relais in te bouwen als volgt:

        Net zoals Opel het zelf ook heeft gedaan later, en niet voor niets, die relais zijn een ramp, worden intern pisheet.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.