Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Opel tigra X1.4XE 1900 toeren (flink) stotteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2014 om 12:38 #17268493
Beste forumleden
Ik heb een opel tigra en heb het volgense probleem.
Een tijd terug regende het behoorlijk en zo erg dat de straten flink onderliepen en zo dus ook mijn auto.
Auto heeft heel even met uitlaat onder water gestaan terwijl deze aan stond en de auto viel uit ( te weinig gas gegeven ) Eenmaal uit het water auto starten en lopen zonder probleem.
Hele dag thee gezet maar goed vocht was wel uit de uitlaat vandaan.
3 weken lang geen enkel probleem met de auto tijdens het rijden.
nu komt het Na 3 weken dus mm lampje aan Naar garage en het volgende gedaan 4 gas test –> 10% co dus ong 2000 maal te veel
Reeds vervangen onderdelen
1 x zeiknatte luchtfilter vervangen. nu K&M filter erin
1 x ERG klep benede op de motor vervangen
1 X ERG klep boven op de motor vervenange
1 X lamda zonde er in
4 X nieuwe boegie erin
1 x Kachelradiator er in
gekeken of de riem op tijd staat en dat staat op tijd.ondertussen MM lampje uit maar het volgende speelt er nog.
1 –> Gasdruk uit uitlaat lijkt mij erg laag maar heb geen andere tigra om te vergelijken.
2 –> in de 2e versnelling is het het ergste maar op ong 1900 toeren en dan strak dit toerental rijden dan gaat de auto licht tot flink schokken afhankelijk van hoe goed ik het gas op 1900 toeren houd.
3 –> verbruik is ong 1:8.8 ( het is een 1.4 )
4 –> soms lijkt er een gebrek aan vermogen te zijn ( traag optrekken in laag toerengebied )
Hopelijk weet iemand wat dit probleem eventueel kan veroorzaken
Zelf heb ik het vermoeden dat een 2 a 3 tal blauwe vacuum slanngetjes verkeerd zijn gemonteerd
Deze zitten rechts van het blok en 1 daarvan gaat naar de erg klep die vooraan de motor zitMeer info nodig laat het weten aub.
Alvast bedankt
8 oktober 2014 om 19:32 #18256462Slechte bobine, waardoor die waarschijnlijk maar op drie poten loopt vermoed ik.
9 oktober 2014 om 05:00 #18256463Dankje voor je antwoord.
Is er een manier om er achter te komen of deze ook kapot is zonder meteen te vervangen?9 oktober 2014 om 05:27 #18256464Omwisselen met een waarvan je zeker weet dat ie het doet. Loopt ie dan wel kan je een andere gaan halen :thumb
9 oktober 2014 om 05:33 #18256465hahahah ja duidelijk.
Ik zal kijken of ik een 2e hands kan vinden :vertag
Thanks again9 oktober 2014 om 06:54 #18256466Je hoeft niet gelijk te gaan kopen. Als je iemand kent met dezelfde motor (of een motor waarvan de bobine uitwisselbaar is met de jouwe) gewoon even omwisselen. Als ie dan net zo beroerd is, weet je dat zonder geld uitgegeven te hebben
9 oktober 2014 om 07:10 #18256467Ik heb jammer genoeg geen personen in mijn directe omgeving met een auto waarvan ik de bobine uit kan halen en bij mij kan inbouwen om simpel alleen te testen.
Dus zal zoiezo moeten kopen want verhuren doen ze niet in NL :(
Vandaar dat ik al zoveel heb vervangen aan mijn auto9 oktober 2014 om 08:40 #18256468En als ik een compressie test doe dan lijkt het wel een ander probleem
kan de compressie test valen als de bobine niet goed is?
Of is een compressie test enkel bedoeld om problemen in het blok zelf op te sporen?Nieuw zou per cylinder 10,5 bar moeten zijn nu meet ik per cyl. tussen 6 en 7 bar dus lijkt mij niet helemaal goed.
Verbranden kleppen cq lekken koppakking?
Is dit uit te sluiten zonder het blok te vervangen?Iemand die uit ervaring miss iets weet?
9 oktober 2014 om 21:22 #18256469Toestand vd bobine maakt niet uit voor een compressietest.
6 á 7 bar is wel laag. Wel met de gasklep open getest neem ik aan? Laat anders eens een cilinderlektest doen. Dan weet je waar je drukverlies zit.10 oktober 2014 om 05:12 #18256470ok dan ga ik dat eerst ff doen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.