Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe nakijken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2014 om 20:20 #17268489
Hallo,
Ik ben voor de cross een astra klaar aan het maken, nu wil ik zorgen dat deze motorisch ook goed is.
Ik rij zelf al enkele jaren met opel maar heb het motorische gedeelte altijd uitbesteed.
Nu wil ik deze auto met een kleiner budget maken omdat ik er maar 3/4 keer per jaar mee wil gaan rijden en wil ik dus het motorische gedeelte zelf gaan doen.
De motor die ik nu tot mijn beschikking heb is volgens de vorige eigenaar pas voorzien van nieuwe ARP bouten en lagers, maar hij tikt als een gek.
Als eerste wil ik de compressie meten of deze bij alle cilinders ongeveer gelijk is en dan wil ik het tikken verhelpen.Natuurlijk zal ik wat fouten gaan maken en de motor zal vast wel eens stuk lopen maar van fouten moet je leren, maar nu heb ik een paar vragen om mee te beginnen.
– Is het goed te doen om zelf het tikken te gaan verhelpen door bijvoorbeeld de stoters te vervangen, of eerst eens schoon te maken ?
– zo ja, waar moet ik op letten bij het bestellen van onderdelen( iemand een goede site, goed merk of iets anders waar ik op moet letten )
– zijn er handboeken beschikbaar voor c20xe motoren of moet men al doende leren ?
– Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten ? Of zijn er tips die jullie nog hebben ?Ik hoop dat jullie me hier een beetje mee kunnen helpen,
ieder begin is lastig zeggen ze wel eens9 oktober 2014 om 21:37 #18256433Tikken kan best uit de stoters komen, maar kan ook heel iets
anders zijn. Doet hij het alleen als hij koud is? Misschien iemand
met de nodige ervaring even laten luisteren. Scheelt je veel onnodig
werk/geld.Stoters schoonmaken heb ik ook wel gedaan, maar gaan na enige
tijd toch weer lawaai maken.11 oktober 2014 om 11:34 #18256434Ja hij doet het alleen als het koud is, maar ik heb de oorzaak gevonden!
De vorige eigenaar heeft de kop veranderd en er mechanische stoters van gemaakt waardoor ze veel meer lawaai maken.Wil er nu niet veel meer aan doen nu ik weet dat het toch allemaal goed is aangezien de lagers,bouten en distributie al allemaal pas gedaan zijn
11 oktober 2014 om 19:16 #18256435Dan zou ik de klepspeling maareens meten. Die van mij maken echt geen herrie hoor!
11 oktober 2014 om 22:08 #18256436dringend nakijken, kan je een motor kosten.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
12 oktober 2014 om 07:06 #18256437Aaaiiiiiiiiiiii, dat doet zeer.
Groeten.
12 oktober 2014 om 21:09 #18256438Heb hem nog niet open gehaald maar zal ik dan toch maar eens doen en iemand met wat ervaring erbij halen.
Maar heb de vorige eigenaar en iemand anders gevraagd die er wel wat verstand van heeft en beide zeggen ze dat het normaal is, na een tijdje is het tikken ook bijna weg.Misschien ga ik nu iets heel doms zeggen maar dan is het door gebrek aan motorkennis, maar mij is gezegd dat ze de klepstoters vast hebben gelast zodat de kleppen niet meer kunnen gaan zweven bij hoge toeren kan dit kloppen en is dan ook het tikken bij koude motor te verklaren ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.