Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C loopt wat minder lekker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2014 om 16:30 #17268485
Hallo mede-forumleden,
Bij de Vec C van m’n ouders (met Z22YH uit 2003) krijg je de laatste tijd om de haverklap een foutmelding op het dashboard die verwijst naar de motorelektronica. De auto valt dan ook in noodloop en alleen herstarten neemt dit weg. De keer erna kan de auto probleemloos kilometers rijden of hij valt weer direct in storing, er zit geen logica in. Nu geeft uitlezen dat de benzinedruk niet goed is.
De VOD had ‘m ook uitgelezen en die concludeerde dat de wervelkleppen niet goed waren en wilde gelijk een reparatie van ruim €1500 gaan uitvoeren. Ik heb wat meer vertrouwen in die andere uitlezing.
Simpelste is natuurlijk eerst het brandstoffilter even nakijken, maar die krijg ik al niet gevonden. Kijk ik er gewoon stomweg overheen of zit deze bij de Vec C in de tank? En kun je die dan wel vervangen?
Volgende stappen zijn de brandstofdruksensor even nakijken (de stekker is in ieder geval goed) en anders de brandstofpomp, denk ik. Iemand nog andere suggesties?
Alvast bedankt.
7 oktober 2014 om 16:37 #18256379Kan je ook de waardes uitlezen van de brandstofdruk?
Er staat een gewenste en gemeten waarde.
Deze moeten vrijwel aan elkaar gelijk lopen.
Is de druk hoger? –> drukregelaar stuk
Blijft waarde laag? Pomp of injector stuk..7 oktober 2014 om 16:40 #18256380Bedankt voor je snelle reactie, Carlo.
Ik heb zelf geen opcom meer, m’n pa heeft ‘m bij een andere garage dan de VOD laten uitlezen.
Zal hen morgen even bellen over wat ze nu precies hebben gevonden.7 oktober 2014 om 17:19 #18256381Brandstoffilter zit aan de onderkant links naast de brandstoftank.
Kunt er van af de onderkant bij.Groet jraaf
8 oktober 2014 om 08:15 #18256382Ja, dat dacht ik ook, maar heb daar niets gezien. Ik ga in het weekend nog eens zoeken als de auto op m’n oprijbokken staat.
8 oktober 2014 om 11:38 #18256383Er zit ook nog een lage druk pomp in je tank, is mij verteld.
Uitlezen heeft bij mij destijds ook de HD pomp als oorzaak aangewezen.
De drukregelaar is een terugroepactie van geweest.
Dus als de auto dealer onderhouden is, zou deze vervangen moeten zijn.8 oktober 2014 om 11:45 #18256384Okay, dat is waardevolle info! Is dat ook nog ergens terug te vinden dat mijn ouders dus kunnen bewijzen dat dit gebeurd zou moeten zijn?
M’n ouders hebben de auto altijd bij de VOD laten onderhouden.
Nu vind ik deze dealer echt waardeloos, ze doen de meest gekke dingen, klantonvriendelijk en ze zitten er soms behoorlijk naast. Wellicht heeft hij dit wel nooit gedaan.8 oktober 2014 om 12:03 #18256385zou hem eerst uitlezen, grote kans dat het de pomp is.
bij mij gaf ie P1191-52 brandstofdruksysteem storing.heb ook geprobeerd om de drukregelaar nog vervangen te krijgen vorig jaar.
maar die vlieger ging helaas niet op.je kunt heel snel checken of je een nieuwe versie hebt.
ff 2 torx boutjes losdraaien, aan de onderkant staat het nummer.
de onderste rij met cijfers, moeten de laatste 2 cijfers 09 of hoger zijn.
op de foto hieronder is dat 10.8 oktober 2014 om 12:06 #18256386Okay, dat gaan we even controleren dit weekend. Dank je wel!
M’n pa zei trouwens wel dat de foutcode iets was met een ’11’ er in, dat zou dus dezelfde kunnen zijn als jouw storing.8 oktober 2014 om 12:11 #18256387volg de peilstok een stukkie omhoog.
tussen de zwarte buis en de afdekkap, zie je nog net de stekker van de regelaar zitten8 oktober 2014 om 12:13 #18256388ik hoop voor je pa dat het niet de pomp is.
en koop hem vooral niet bij de dealer, want dan ben je € 800 lichter.
koop hem op ebay, voor ongeveer € 350.-
installatie is heel eenvoudig zelf te doen.8 oktober 2014 om 12:33 #18256389Ja, die vind ik wel. :) Maar toch bedankt voor de uitleg
Heb gisteren toen ik bij mijn ouders was die stekker nog na gekeken, ik dacht dat er wellicht wat corrosie op kon zitten.
Komt goed, ik kijk er asap naar.En ook bedankt voor de tip om het op ebay te kopen.
Is de pomp op een gemakkelijke manier te testen?En wat zou die nieuwe drukregelaar kosten?
En ik kan die drukregelaar niet te testen zeker? Want dan weet ik zeker dat die goed of slecht is en kan ik ook gelijk door kijken naar de pomp.En nog een laatste, wellicht stomme vraag, als ik nu met remmenreiniger wat door de inlaat spuit en hij gaat soepeler lopen, mag ik dan concluderen dat de brandstoftoevoer het probleem veroorzaakt?
Want m’n ouders blijven het oordeel van de VOD in overweging nemen wat betreft de wervelkleppen.8 oktober 2014 om 12:40 #18256390wervelkleppen geeft ie een andere storing aan.
kun je makkelijk testen of het stangetje nog soepel van links naar rechts gaat.
en volgens mij heb je daar alleen last van bij een koude motor.8 oktober 2014 om 12:47 #18256391Ja, de VOD concludeerde uit dezelfde storingscode dat het de wervelkleppen betrof, vandaar dat ik dat graag wil uitsluiten voor mijn ouders.
Ik zal dat stangetje (zit rechts van het blok toch, als je voor de auto staat?) eens proberen.Ik dacht dat je wervelkleppen alleen juist in hogere toeren problemen gaven, omdat ze dan de lucht anders geleiden?
9 oktober 2014 om 07:44 #18256392zit zeg maar onder je brandstofpomp
9 oktober 2014 om 07:50 #18256393Dank je, ik ga even kijken
9 oktober 2014 om 09:20 #18256394Interessant, ik ben ook benieuwd naar de uitkomst.
Keep us updated!
9 oktober 2014 om 09:25 #18256395Dat sowieso.
Zaterdag heb ik de auto om het e.e.a. na te kijken en te controleren, dus zondag of begin volgende week zal ik sowieso resultaten posten.10 oktober 2014 om 05:55 #18256396bij mijn vectra 2.2 direct ook de noodloop gehad met de code P1191 en ja ook de bekende brandstofpomp kapot.
schijnt een kwaal te wezen.
maar als je pomp kapot is dan gaat ie constant in noodloop en niet af dat je dan een dag probleemloos nomaal kunt rijden.
verdenk eerder de drukregelaar aangezien je soms gewoon kilometers normaal kunt rijden.
de sensor doet in mijn ogen weinig want tijdens het testen had ik de stekker er gewoon af en vernam geen verschil,heel apart.
1 tip
koop GEEN gebruikte hogedrukpomp!
1 vd sloop is echt geen optie ze vragen een hoop geld en grote kans dat ie zo weer stuk gaat,je weet niet of zon ding er al 100000 of 300000 op zit he.
stil in het rek liggen doet ook geen goed.
bij mij werd ie eerst onder garantie verangen door een gebruikte a 300 euro.
300 kilometer later ging ie alweer stuk,dikke ellende.
echt koop een nieuwe mocht deze stuk zijn.
ik heb inmiddels ook een nieuwe erop gekregen en eindelijk opgelost.
maar nogmaals als de pomp stuk is dan heb je constant de noodloop en niet dan wel dan niet10 oktober 2014 om 06:05 #18256397Okay, dank je wel, ik hoorde wel dat de auto steeds vaker in noodloop valt, maar nog niet continu. Ben dus zeer benieuwd. Zou de auto beter lopen als ik de stekker los trek van de drukregelaar?
Ik ga het morgen zien. Een gebruikte pomp wilde ik sowieso maar niet doen, niet zulke goede ervaringen mee.10 oktober 2014 om 06:28 #18256398ik neem aan dat de brandstofdrukregelaar wel degelijk te merken is gezien de terugroep actie destijds.
de sensor doet in mijn ogen weinig tot niks,teminste bij mij vernam ik geen verschil afgekoppeld of aangekoppeld.
google maar ens op foutcode p1191 bladzijdes vol.
en een kapotte pomp is echt een 2.2 kwaal.
en een pomp is stuk of hij is niet stuk lijkt mij en dus meteen weer noodloop.
maar goed mischien weet iemand anders het beter dit is mijn ervaring.maar mischien is er wel heel iets anders aan de hand idd
10 oktober 2014 om 06:43 #18256399Ik ga even kijken en verder zoeken met p1191.
Wellicht dat de pomp soms niet genoeg druk geeft? Weet ook niet hoe het brandstoffilter eruit ziet, m’n pa bewaart de rekeningen van de VOD niet en weet dus ook niet of het ooit vervangen is. Gaat er gewoon blind van uit dat de auto alles krijgt wat hij nodig heeft.Bedankt voor de info, ik ga morgen het een en ander proberen en dan laat ik weten wat de bevindingen zijn.
12 oktober 2014 om 06:05 #18256400Gisteren het een en ander gecontroleerd. Kon er niet lang naar kijken vanwege de regen, maar toch weer wat wijzer.
De auto geeft soms ook motormanagementstoring, maar die melding is weer weg gegaan.Verder kun je er soms een paar kilometer mee rijden zonder storing en dan ineens valt hij in noodloop en krijg je ‘m er alleen met herstarten weer uit. Soms valt hij gelijk weer in noodloop, soms niet.
De nummers op de sensor waren de juiste (laatste getal was ’11’), de terugroepactie is dus uitgevoerd geweest, maar wellicht al weer kapot. Het brandstof filter is ook nog verdachte voor mij.
Volgende stap is brandstoffilter, dat wordt komend weekend.
Overigens kwam er, toen ik de druksensor los maakte, best wel een straal benzine uit. Er is dus nog wel druk vanaf de brandstofpomp, al weet ik niet of het de goede druk is.Wervelkleppen waren trouwens prima te bedienen, de VOD heeft zich opnieuw belachelijk gemaakt.
over mijn Coupe zei hij eens dat er een nieuw blok in moest, want hij hoorde dat er een zuiger gekanteld was. Toen ik een kapotte hydrostoter vervangen had en weer langs ging om te vragen wat hij er nu van vond, geloofde hij het niet en zei hij dat ik er een ander blok in had gelegd….12 oktober 2014 om 09:22 #18256401maar je hebt hem dus niet uitgelezen?
misschien kan Kimmiej je helpen met uitlezen, woont ook in die buurt.
drukregelaar kost bij de VOD +/- € 140,- op Ebay rond de € 100,-12 oktober 2014 om 12:09 #18256402Nee, ik heb mijn opcom verkocht toen ik mijn Astra heb gesloopt.
Zag ook dat Tijne in de buurt woont, ga hem even contacten en anders Kimmiej. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.