Spruitstuk Opel Omega 2.2 16v uit 2001

Forumindex Forums Modellen Omega Spruitstuk Opel Omega 2.2 16v uit 2001

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268478
    KMICHAEL
      Lid sinds:
      7 October 2014

      Beste mensen,
      Ik heb hulp nodig! Het spruitstuk is niet dicht te krijgen ondanks nieuwe pakking all drie keer. Het zijn ook 2 bouten ingedraaid met nieuw tapeinden wijl de oude niet meer vast te zetten waren. Na montage is de 2 dage zonder lek en dan begint het weer. Ik wil deze auto graag houden wijl hij 100% op orde is tot op het spruitstuk. Zeker als de iets warm is is niets aan de hand maar in de winter duurt dit wel langer. Ik heb er nu al weer veel geld in de wand gezet zonder resultaat. Geeft het iemand in de omgeving Den Haag de dit eindelijk op lossen kan? Heel erg bedankt.

      #18256336
      baboe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 August 2007

        mischien gewoon krom getrokken je ken tog zien waar hij lekt of mischien wel gescheurt anders een andere plaatsen hier wordt je ook moei van steeds andere pakking er op te zetten

        #18256337
        KMICHAEL
          Lid sinds:
          7 October 2014

          Vandaag met monteur gepraat nou komt het van een ander bout, de twee de hij had nieuw uitgeboord had zijn dicht maar wij laten nou de spruitstuk vlaggen en alle bouten nieuw doen zijn wel groter maar schijnt te werken. Heb gelezen dat deze motor een probleem met het spruitstuk hebt. Hop dat Opel dit in latere bouw jaren opgelost hebt.?! Wijl de motor is gewoon top en krachtig maar wij worden gek van de spruitstuk.
          Bedankt voor je reactie!!

          #18256338
          Slurpy
            Lid sinds:
            3 March 2007

            Die spruitstukken zijn vooral bekend (berucht) omdat ze dikwijls scheuren.

            #18256339
            KMICHAEL
              Lid sinds:
              7 October 2014

              Hebt helaas geen scheur, maar de tapeinden zijn niet goed, als iemand nog een cilinderkop met goede tapeinden hebt, hoor ik dit graag !!!! Helicolies zijn geen optie wijl dit ook zo duur is (werkuren).
              Wijl ik verdoem het hem weg te doen voor een Insigna sardienblik. :wors

              #18256340
              warhamstr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2009

                Bij mijn vorige Omega, ook een 2.2 heb ik de kop gelicht. De gebroken tapeinden uitgeboord (onder de kolomboor, geen gek*t met een luchttol oid) en opgeknapt met een Helicoil. En gelijk alle stalen tapeinden vervangen voor nieuwe exemplaren van koper. Die kunnen wat meer rek hebben en gaan langer mee. Is volgens mij ooit een officiële mod geweest vanuit Opel (heb ze toen gehaald bij de Eef en Huub en die wisten meteen waar ik het over had) Na de reparatie heeft dat zo een km of 20000 goed gezeten. En nu is de auto weg maar ik ga er vanuit dat ‘t nog steeds goed zit ;) Heb toen meteen alles vervangen, koppakking, kopbouten, distri en waterpomp.

                #18256341
                KMICHAEL
                  Lid sinds:
                  7 October 2014

                  Heb ook “te laat” goede tapeinden van koper gehaald bij de dealer. Maar kan ik dat nu nog doen aangezien ik nu 3 bouten redelijk groter goor uitboren heb? Ik begrijp dat het makkelijker is met de kop eraf? Ik denk beter gebruikte cilinderkoppen met goede tapeinden?? Spruitstuk nieuw of kan de oude er nog op aangezien hij wel dicht is als de vast gezet wordt……voor twee dagen dicht. Graag hoor ik van je.Alvast bedankt.

                  #18256342
                  warhamstr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 August 2009

                    Spruitstuk is het probleem niet, dat is met de juiste pakking gewoon dicht. Probleem is dat het wijkt van je blok, de ruimte tussen je blok en spruitstuk varieert met de temperatuur. Dat is niet erg maar de ouderwetse tapeinden kunnen die beweging niet aan en breken op den duur.

                    Als je meerde gaten al flink groter hebt geboord zou ik idd beginnen met een andere kop.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.