Forumindex › Forums › Techniek › Cih › monteren olietemp en -drukschakelaars
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2014 om 21:40 #17268409
Hey mannen, ik zou graag een oliedruk en olietemperatuurmeter aansluiten op mijn CIH 2,2. :hmmz
Ook zou ik graag het oliedruklampje behouden. :???:
Kan iemand mij vertellen waar ik de drukschakelaar (zo’n potje) plaats en waar de tempzender?
Er is een adapter gemonteerd op het filter vanwege een oliekoeler.3 oktober 2014 om 08:44 #18255597@hinterachse wrote:
Hey mannen, ik zou graag een oliedruk en olietemperatuurmeter aansluiten op mijn CIH 2,2. :hmmz
Ook zou ik graag het oliedruklampje behouden. :???:
Kan iemand mij vertellen waar ik de drukschakelaar (zo’n potje) plaats en waar de tempzender?
Er is een adapter gemonteerd op het filter vanwege een oliekoeler.Wat voor adapter is dat met (gokje )2 aansluitingen? 1 naar je oliecooler en 1 voor de druk zender.
Deze zijn namelijk ook verkrijgbaar met 4 aansluitingen juist voor het doel wat jij zoekt.
Dan krijg je dus je aanvoer van je olie naar je cooler1 Oliecooler.
2 Temp sensor.
3 Druk.
4 +1 lege voor bv aanvoer naar een turbo oid.3 oktober 2014 om 09:07 #18255598je hebt meerder mogelijkheden
je hebt een combi sensor voor het lampje en druk zit bij mijn weten in een gte en gsi.
wat ik gelezen heb is dat je de drukschakelaar op schillende plekken in het blok kunt draaien
je temp sensor kun je met dezelfde draad krijgen.
of ander je carter plug vervangen.3 oktober 2014 om 16:34 #18255599CIH blok gaat op 2 plaatsten nl achter aan de bestuurderskant onder net boven het carter en op je oliepomp in die imbus bout kan je ook de sensor draaien,je kunt een sensor nemen van een Monza Senator met oliedruk meter je hebt dan de aansluitingen G en WK G=geber is druk meter en wk is je lampje.
Olietemperatuur kun je in je oliepomp draaien,je kunt om het beste een reeele meting te nemen van de druk het beste aan het einde van de oliedruk galarij meter dan weet je de rest druk na alle inwendige lekkages,op de oliepomp meten gaat wel maar dan krijg je hogere waarden,en als je filter dicht begint te zitten gaat je meter meer aangeven.
3 oktober 2014 om 16:37 #18255600Weet je wel wanneer je het filter moet vervangen ;)
4 oktober 2014 om 08:50 #18255601Dank je mannen! Allemaal waardevolle tips!
Ik heb net gekeken naar de gemonteerde adapter en het is er een met maar twee aansluitingen, idd goedgegokt, Nessuno!
En deze zijn nu allebei in gebruik voor de olie koeler.
Aan de zijkant van het blok, de zijde van de in- en uitlaten, daar zit volgens mij de standaard oliedrukschakelaar. Kan ik daar geen Y-koppeling indraaien, om daar een van de twee zenders van de klokjes bij te schroeven? Bijv druk?4 oktober 2014 om 16:19 #18255602Ja heb ik ook gedaan bij mijn V8 daar zat origineel geen oliedruk meter op enkel een sensor voor de oliedruk.
Ik heb daar een t stuk ingedraait met 1x oliedruk sensor 1x olie lampje sensor,werkt perfect.
Opel gebruikt deze sensors:
http://www.ebay.de/itm/VDO-Oldruckgeber-mit-Warnkontakt-uber-Masse-M14-x-1-5-0-5-bar-/371154451829?pt=DE_Autoteile&hash=item566a877d75″ onclick=”window.open(this.href);return false;En door middel van zoiets:
http://www.ebay.de/itm/raid-hp-Y-Gewindeadapter-M14-x-1-5-Adapter-fur-Oldruck-Geber-1-8-27-npt/191215618188?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D333008%26algo%3DRIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140107084234%26meid%3D56091a0a029b422198b6daa7f6799332%26pid%3D100011%26prg%3D20140107084234%26rk%3D3%26rkt%3D10%26sd%3D271585383676″ onclick=”window.open(this.href);return false;Kun je dan heel fijn een temp en druk sensor gebruiken,al weet ik niet of je dan een echt duidelijke temperatuur meting hebt,beter is een gat in het carter te boren en daar een moer op te lassen en daar je sensor in te draaien denk ik persoonlijk.
5 oktober 2014 om 09:07 #18255603Ja man, die Y-adapter op Ebay is precies wat ik bedoel! :thumb En dan draai ik daar de drukschakelaar voor het lampje weer in en de druksensor voor het klokje.
De temperatuursensor draai ik dan wel in de imbus bout van de oliepomp boven het filter. Daar draai ik van de week dan wel een verloopje voor op de hobby-avond bij mijn baas. Ik meen gezien te hebben dat we 1/8 tappen in een la hebben liggen. :D5 oktober 2014 om 10:36 #18255604Heeft er trouwens iemand enig idee welke maat imbus dat eigenlijk is, die daar in die oliepomp zit? De maat vooraf weten scheelt me een hoop geklieder met olie waarschijnlijk. :???: :(
5 oktober 2014 om 12:24 #18255605m14x1,5
Teminste die draad zit op de sensor bij een Monza/Senator voor de oliedruk sensor en die kan ik voor en achter erin draaien.
5 oktober 2014 om 12:33 #18255606Maar dat potje wat jij zo noemt heeft 2 sensors in 1:
Lampje en druk weergave G en WK staan derop zoals al eerder is geschreven.Dan heb je dat y stuk niet nodig,enkel ergens een olietemp sensor plaatsten zoals vb het carter een moer op lassen en daar je sensor is zetten bv.
Ik moest wel een t stuk gebruiken bij die v8 hier aangezien der maar 1 punt was ik in de olie kanalen kan komen en ik de serie oliedruk sensor van dat blok moet laten zitten ivm als die originele sensor geen oliedruk meet word de brandstof pomp niet aan gestuurt,dus ik moest een t stuk nemen 1x originele sensor 1x monza druk sensor,werkt perfect,het oliedruk lampje heb ik via de v8 schakelaar lopen en de druk weergave op het daschbord komt van de sensor die ik het t stuk heb gedraait.
5 oktober 2014 om 13:09 #18255607Ah ja, das duidelijk. Alleen, als ik het aansluitschema wat bij mijn oliedrukmeter zit mag geloven, gaat één contact naar de meter zelf en het andere contact aan massa. Vandaar dat ik de oliedrukschakelaar terug wil zetten voor het oliedruklampje. Het zou anders wel in één keer klaar zijn geweest. En het blijft natuurlijk wel een feit dat de schakelaar zelf ook zijn massa vindt door zijn eigen behuizing naar het blok.
Ik denk dat ik dat potje dadelijk eerst maar eens ga doormeten!5 oktober 2014 om 13:42 #18255608Inderdaad, helaas klopt het schemaatje wel! :( Als ik de signaalgever (potje) doormeet, heb ik geen ohmse weerstand van het WK-contact naar het huis, wat bij een oliedrukschakelaar wel het geval is. Ook niet van het G-contact naar het huis.
Alleen tussen de contacten G en WK, dus tja, dan blijft er maar één mogelijkheid nog over, niet waar? :(
Dus toch maar een Y-adapter scoren dan. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.