monteren olietemp en -drukschakelaars

Forumindex Forums Techniek Cih monteren olietemp en -drukschakelaars

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268409
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Hey mannen, ik zou graag een oliedruk en olietemperatuurmeter aansluiten op mijn CIH 2,2. :hmmz
      Ook zou ik graag het oliedruklampje behouden. :???:
      Kan iemand mij vertellen waar ik de drukschakelaar (zo’n potje) plaats en waar de tempzender?
      Er is een adapter gemonteerd op het filter vanwege een oliekoeler.

      #18255597
      Nessuno
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2014

        @hinterachse wrote:

        Hey mannen, ik zou graag een oliedruk en olietemperatuurmeter aansluiten op mijn CIH 2,2. :hmmz
        Ook zou ik graag het oliedruklampje behouden. :???:
        Kan iemand mij vertellen waar ik de drukschakelaar (zo’n potje) plaats en waar de tempzender?
        Er is een adapter gemonteerd op het filter vanwege een oliekoeler.

        Wat voor adapter is dat met (gokje )2 aansluitingen? 1 naar je oliecooler en 1 voor de druk zender.
        Deze zijn namelijk ook verkrijgbaar met 4 aansluitingen juist voor het doel wat jij zoekt.
        Dan krijg je dus je aanvoer van je olie naar je cooler

        1 Oliecooler.
        2 Temp sensor.
        3 Druk.
        4 +1 lege voor bv aanvoer naar een turbo oid.

        #18255598
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          je hebt meerder mogelijkheden

          je hebt een combi sensor voor het lampje en druk zit bij mijn weten in een gte en gsi.
          wat ik gelezen heb is dat je de drukschakelaar op schillende plekken in het blok kunt draaien
          je temp sensor kun je met dezelfde draad krijgen.
          of ander je carter plug vervangen.

          #18255599
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            CIH blok gaat op 2 plaatsten nl achter aan de bestuurderskant onder net boven het carter en op je oliepomp in die imbus bout kan je ook de sensor draaien,je kunt een sensor nemen van een Monza Senator met oliedruk meter je hebt dan de aansluitingen G en WK G=geber is druk meter en wk is je lampje.

            Olietemperatuur kun je in je oliepomp draaien,je kunt om het beste een reeele meting te nemen van de druk het beste aan het einde van de oliedruk galarij meter dan weet je de rest druk na alle inwendige lekkages,op de oliepomp meten gaat wel maar dan krijg je hogere waarden,en als je filter dicht begint te zitten gaat je meter meer aangeven.

            #18255600
            Nessuno
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 July 2014

              Weet je wel wanneer je het filter moet vervangen ;)

              #18255601
              hinterachse
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 January 2012

                Dank je mannen! Allemaal waardevolle tips!
                Ik heb net gekeken naar de gemonteerde adapter en het is er een met maar twee aansluitingen, idd goedgegokt, Nessuno!
                En deze zijn nu allebei in gebruik voor de olie koeler.
                Aan de zijkant van het blok, de zijde van de in- en uitlaten, daar zit volgens mij de standaard oliedrukschakelaar. Kan ik daar geen Y-koppeling indraaien, om daar een van de twee zenders van de klokjes bij te schroeven? Bijv druk?

                #18255602
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Ja heb ik ook gedaan bij mijn V8 daar zat origineel geen oliedruk meter op enkel een sensor voor de oliedruk.

                  Ik heb daar een t stuk ingedraait met 1x oliedruk sensor 1x olie lampje sensor,werkt perfect.

                  Opel gebruikt deze sensors:
                  http://www.ebay.de/itm/VDO-Oldruckgeber-mit-Warnkontakt-uber-Masse-M14-x-1-5-0-5-bar-/371154451829?pt=DE_Autoteile&hash=item566a877d75″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  En door middel van zoiets:
                  http://www.ebay.de/itm/raid-hp-Y-Gewindeadapter-M14-x-1-5-Adapter-fur-Oldruck-Geber-1-8-27-npt/191215618188?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D333008%26algo%3DRIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140107084234%26meid%3D56091a0a029b422198b6daa7f6799332%26pid%3D100011%26prg%3D20140107084234%26rk%3D3%26rkt%3D10%26sd%3D271585383676″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Kun je dan heel fijn een temp en druk sensor gebruiken,al weet ik niet of je dan een echt duidelijke temperatuur meting hebt,beter is een gat in het carter te boren en daar een moer op te lassen en daar je sensor in te draaien denk ik persoonlijk.

                  #18255603
                  hinterachse
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 January 2012

                    Ja man, die Y-adapter op Ebay is precies wat ik bedoel! :thumb En dan draai ik daar de drukschakelaar voor het lampje weer in en de druksensor voor het klokje.
                    De temperatuursensor draai ik dan wel in de imbus bout van de oliepomp boven het filter. Daar draai ik van de week dan wel een verloopje voor op de hobby-avond bij mijn baas. Ik meen gezien te hebben dat we 1/8 tappen in een la hebben liggen. :D

                    #18255604
                    hinterachse
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 January 2012

                      Heeft er trouwens iemand enig idee welke maat imbus dat eigenlijk is, die daar in die oliepomp zit? De maat vooraf weten scheelt me een hoop geklieder met olie waarschijnlijk. :???: :(

                      #18255605
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        m14x1,5

                        Teminste die draad zit op de sensor bij een Monza/Senator voor de oliedruk sensor en die kan ik voor en achter erin draaien.

                        #18255606
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Maar dat potje wat jij zo noemt heeft 2 sensors in 1:
                          Lampje en druk weergave G en WK staan derop zoals al eerder is geschreven.

                          Dan heb je dat y stuk niet nodig,enkel ergens een olietemp sensor plaatsten zoals vb het carter een moer op lassen en daar je sensor is zetten bv.

                          Ik moest wel een t stuk gebruiken bij die v8 hier aangezien der maar 1 punt was ik in de olie kanalen kan komen en ik de serie oliedruk sensor van dat blok moet laten zitten ivm als die originele sensor geen oliedruk meet word de brandstof pomp niet aan gestuurt,dus ik moest een t stuk nemen 1x originele sensor 1x monza druk sensor,werkt perfect,het oliedruk lampje heb ik via de v8 schakelaar lopen en de druk weergave op het daschbord komt van de sensor die ik het t stuk heb gedraait.

                          #18255607
                          hinterachse
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 January 2012

                            Ah ja, das duidelijk. Alleen, als ik het aansluitschema wat bij mijn oliedrukmeter zit mag geloven, gaat één contact naar de meter zelf en het andere contact aan massa. Vandaar dat ik de oliedrukschakelaar terug wil zetten voor het oliedruklampje. Het zou anders wel in één keer klaar zijn geweest. En het blijft natuurlijk wel een feit dat de schakelaar zelf ook zijn massa vindt door zijn eigen behuizing naar het blok.
                            Ik denk dat ik dat potje dadelijk eerst maar eens ga doormeten!

                            #18255608
                            hinterachse
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 January 2012

                              Inderdaad, helaas klopt het schemaatje wel! :( Als ik de signaalgever (potje) doormeet, heb ik geen ohmse weerstand van het WK-contact naar het huis, wat bij een oliedrukschakelaar wel het geval is. Ook niet van het G-contact naar het huis.
                              Alleen tussen de contacten G en WK, dus tja, dan blijft er maar één mogelijkheid nog over, niet waar? :(
                              Dus toch maar een Y-adapter scoren dan.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.