Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra Z22SE slaat niet aan.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2014 om 13:31 #17268305
Heb van de week de motor van m’n Astra G(2004) vervangen, omdat de oude een rot onderblok had(zo gekocht)
Nou heb ik de complete kabelboom van de oude motor overgezet op de ”nieuwe” i.v.m EGR aansturing etc.
Nu wil het geval dat de motor niet wil aanslaan(gaat wel mooi rond) ventilator gaat ook meteen draaien zodra je het contact aan zet.
Nu heb ik geprobeerd de motor computer uit te lezen(met de opcom) alleen kom ik daar niet in, in de koelmodule kan ik soms wel foutcodes uitlezen maar soms maakt ie maar voor een paar seconden contact.
Nou heb ik de immobiliser uitgelezen en daar komen 2 fouten uit: B3040 communicatie op W lijn en B3059 geen motor aanvraag ontvangen.
Dit zou kunnen betekenen dat de motor ECU is overleden, of de voedingen en/of massa’s niet goed zijn(volgens google) nu was mijn vraag heeft iemand een schema of weet iemand waar ik moet meten voor voedingen of massa’s.
Motor ECU is wel open geweest i.v.m een afgebroken pinnetje(ligt nu een draadje buiten om)
27 september 2014 om 14:27 #18254995Heb je wel je eigen ecu gebruikt?
27 september 2014 om 14:28 #18254996Ja.
27 september 2014 om 14:39 #18254997Beste even een TIS2000 cd downloaden heb je alle schemas bij de hand.
27 september 2014 om 14:42 #18254998Ja, TIS heb ik nog wel ergens alleen kreeg ik het toen niet werkend(draai windows 7) heb het toen der tijd geprobeerd met VMware player.
27 september 2014 om 14:50 #18254999Moet je inderdaad wel onder xp ofzo draaien.
27 september 2014 om 17:30 #18255000Nou heb TIS aan de gang, maar kan niet vinden wat ik wil weten de pin bezetting van connector X77 en X78 die op de motor ECU gaan.
27 september 2014 om 17:38 #1825500127 september 2014 om 17:47 #18255002I wanna know from wich pins on the X77 and X78 connector the ecu needs feed or ground signal.
So i can check if i have good feeds and grounds then i know if is the ECU thats broken or a broken wire
27 september 2014 om 17:48 #1825500327 september 2014 om 17:53 #18255004Z22SE
Ok thanks, thats what i wanna know.
Only 1P is a bit strange then.
Edit: i think in know there is one cable that goes on the ECU’s mounting bolt and thats a ground wire.
27 september 2014 om 17:58 #1825500527 september 2014 om 18:01 #18255006Haha Just modified my post. :D
Thanks!
Monday I can check the fuses.
27 september 2014 om 18:18 #18255007One question do you know what pin 30 does on the X77 connector
And Are there not any feed lines on the x78 connector or 77?
27 september 2014 om 19:25 #18255008Pin 30 is an ECU Output with – towards relay K18 coil, relay K18 giving +12V to a lot of things on the engine (injectors, etc).
I do not understand second question, feed lines are on X77, as I write above, nothing on X78.
27 september 2014 om 19:43 #18255009Ok thanks, the seconden question i only ment x78 not x77.
27 september 2014 om 19:54 #18255010At half 2003 there was a change in the wiring, pin A of the spark coil got ignition on +12V from fuse F3.46. But I cannot tell what kind of wiring you have, if all ok, you need to have this +12V on pin A spark coil.
There is no other power supply or ground to X78.
27 september 2014 om 23:39 #18255011My car is from 2004 and i used the loom of that car.
But fuse 3.46 is from pin 19 on x77 connector for so far i can see?
I cannot find anything of a spark coil with 12V do you mean the ignition coil?
28 september 2014 om 08:06 #18255012Fuse 3.46 outputs 2 wires to engine Z22SE, one wire to X77 pin 19 and after 2003 1/2 one wire to ignition coil pin A. You really need to have the diagrams from TIS, print them.
28 september 2014 om 08:25 #18255013Yeah i look in tis bit cant find nothing about a wire going to ignition coil. Pin a
28 september 2014 om 08:26 #18255014Pin 19 and 20 and ground are the only pins / connections required for ECU operation, even the relay to the injectors are not required.
If the ECU does not power on, this mean either the internal DC-DC converter / some electronis has ceased to be or maybe broken solder joints.28 september 2014 om 09:30 #18255015@Opeltje17 wrote:
Yeah i look in tis bit cant find nothing about a wire going to ignition coil. Pin a
28 september 2014 om 09:33 #18255016@liviu2004 wrote:
@Opeltje17 wrote:
Yeah i look in tis bit cant find nothing about a wire going to ignition coil. Pin a
:thumb
28 september 2014 om 12:11 #18255017je hebt je oude ecu gebruikt op je nieuwe motor , moet je niet de ecu en, immobilizer gebruiken die bij je nieuw gekochte motor hoort ?
ik dacht namelijk dat het serienummer van een ecu anders kan zijn , zelfs als het van het zelfde type motor af kwam en, dat het dan niet werkt. :hmmz
28 september 2014 om 12:27 #18255018Kan idd zijn dat het serie nummer van de ECU die eerst op deze motor heeft gezeten anders is.
Maar dan nog zou het gewoon moeten werken, met mijn ECU.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.