Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Z19DTH turbo gat verkleinen – Nieuwe turbo, DPF verwijderd –
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2014 om 09:23 #17268299
Dag mensen,
Even wat korte info, ik heb de auto ca 3 maandjes in bezit en laten behandelen door EDS. De resultaten zullen door vele anderen voor mij wel bekend zijn. In die tijd heb ik de beruchte wervelkleppen euvel al meegemaakt. Deze is dus reeds vervangen.
Tevens heeft gisteren de eerste turbo van mijn Astratje heeft plaats moeten maken voor een versie die nog veel km’s te bewandelen heeft. Tijdens dit proces heb ik gelijk mijn DPF eronder leeggehaald en het risico genomen om te maken te krijgen met zwarte pluimen achter me. Het tegenovergestelde is gelukkig gebleken! Geen zwarte troep te zien [GRINNING FACE WITH SMILING EYES].
Nu heb ik even een probleem/vraagje. Voordat ik mijn DPF had verwijderen, bouwde mijn turbodruk zich volledig op rond de 1750 tpm. Was goed te voelen en te merken. Waarschijnlijk door de tegendruk die de DPF gaf werd dit mogelijk gemaakt. Nu ik de DPF heb verwijderd, begint het geweld pas vanaf pak en beet 2200 tpm. Wel lijkt t alsof de auto vrijer ademt en echt beter doortrekt.
Nu begrijp ik dat het verwijderen van de DPF dit turbo-gat kan verklaren. Wat ik niet begrijp is dat deze z19dth motoren af fabriek ook zonder DPF zijn geleverd. Zijn deze versies dan ook zo dat er een turbogaatje optreedt? Zo nee, wat is er dan anders aan dat af fabriek dit “euveltje” is opgelost?
Aan de ene kant bespaart het wel je baklagers (M32, zucht) en DMF. Tevens het regeneratieproces wat niet meer benodigd is (hell yeah). Maar aan de andere ben je toch wat gewend voor dit proces.
Hebben jullie tips en suggesties wat ik kan doen hiervoor?
Groetjes!
Ps. Auto heeft geen foutmelding gegeven, terwijl ik de NODPF versie nog niet heb geupload in de auto van EDS. Moet nog toestemming krijgen van ze.
30 september 2014 om 16:09 #18254942Niemand een reactie? Ik heb het antwoord zelf al gevonden. De actuator is simpelweg verkeerd afgesteld. Weet iemand of ik de oude actuator zomaar kan overzetten op de nieuwe turbo? Die staat nl fabrieksaf goed ingesteld.
30 september 2014 om 17:43 #18254943Als ie niet lam is wel
30 september 2014 om 21:01 #18254944Hij is nog goed, niks mis mee gelukkig. Leuk klusje weer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.