Accu snel leeg Hoeveel stroom mag er lopen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Accu snel leeg Hoeveel stroom mag er lopen?

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268231
    btjansen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2013

      Hallo. Heb een vectra c 2.2 2004 benzine en stroom problemen. Mijn accu is nieuw, getest en goed, echter met een dag is de accu leeg.
      Ik heb het vermoeden dat er een sluiting is of onderdeel dat stroom trekt.

      Hoeveel stroom mag er lopen wanneer de auto is afgesloten?. Radio en verlichting zijn bewust uit.
      1 – Ik heb de afgaande kabel van de MIN-POOL gehaald.
      2 – Ik heb een ampere-meter tussen de MIN-POOL en de afgaande kabels gezet.
      3 – Motorkap dicht.
      4 – Deuren dicht.
      5 – Auto op slot.

      Ik meet dat er steeds 1,5 tot 2,1 ampere door mijn multimeter loopt.

      Zodra ik de auto open doe springt de verliching aan. Dan komt er een 0,1 of 0,2 ampere bij.

      F9:
      Als ik zekeringen ga trekken dan merk ik dat bij F9- centraal stuur apparaat er wel een 1 ampere af valt.
      Druk ik de zekering terug dan loopt er 4-5 ampere en zakt ie weer af naar 1,5-2,0 A

      F12
      Als ik de zekering van f12 trek – overbelasting bescherming dan zakt de lopende stroom ook met 1A.

      ps. ik heb pas geleden een aanrijding gehad. Mn linker toeter is toen in de verdrukking geraakt. Hij doet te niet meer. Hij zit er nog wel. Maar zou die een sluiting kunnen veroorzaken?

      De zekeringen achter heb ik nog niet getest.

      #18254336
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Een toeter kan zeker sluiting maken, alleen normaliter word dat niet aangestuurd dus de stroom zou dan niet lopen.
        Je kan alvast proberen om de toeter even los te koppelen. Maar gezien er bij 2 zekeringen al iets van de stroom af gaat vermoed ik dat er op meerdere plekken een sluiting aanwezig is.
        Net zo lang zekeringen er uit halen tot de stroom zakt naar minder dan 0.2A.

        #18254337
        btjansen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2013

          @SimpleFace wrote:

          Een toeter kan zeker sluiting maken, alleen normaliter word dat niet aangestuurd dus de stroom zou dan niet lopen.
          Je kan alvast proberen om de toeter even los te koppelen. Maar gezien er bij 2 zekeringen al iets van de stroom af gaat vermoed ik dat er op meerdere plekken een sluiting aanwezig is.
          Net zo lang zekeringen er uit halen tot de stroom zakt naar minder dan 0.2A.

          Probleem is dat ik de zekeringen moet trekken met de klep / deur open.
          Dus de verlichting is dan aan. Neem aan dat die 0,2 ampere dan alleen wordt veroorzaakt door de verlichting?
          Helaas moet ik eerst weer een kwartier rijden om de accu op te laden.

          #18254338
          btjansen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2013

            @btjansen wrote:

            @SimpleFace wrote:

            Een toeter kan zeker sluiting maken, alleen normaliter word dat niet aangestuurd dus de stroom zou dan niet lopen.
            Je kan alvast proberen om de toeter even los te koppelen. Maar gezien er bij 2 zekeringen al iets van de stroom af gaat vermoed ik dat er op meerdere plekken een sluiting aanwezig is.
            Net zo lang zekeringen er uit halen tot de stroom zakt naar minder dan 0.2A.

            Probleem is dat ik de zekeringen moet trekken met de klep / deur open.
            Dus de verlichting is dan aan. Neem aan dat die 0,2 ampere dan alleen wordt veroorzaakt door de verlichting?
            Helaas moet ik eerst weer een kwartier rijden om de accu op te laden.

            Denk dat ik twee foto’s maak van de zekering box.
            En dan alles er uit haal. En 1 voor 1 begin terug te plaatsen.
            :)

            #18254339
            SimpleFace
              Lid sinds:
              14 July 2014

              Dat kan ook. Die 0,2A is in totale rust. Met de deur open tel maar een 0,4A bij voor elk lampje, uitgaande van 5W lampjes.

              #18254340
              btjansen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2013

                #18254341
                btjansen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 February 2013

                  @btjansen wrote:

                  zo is het goed toch om te testen?

                  #18254342
                  SimpleFace
                    Lid sinds:
                    14 July 2014

                    Yup, dat is goed. Je meet aan de – kant, en dat kan gewoon.

                    #18254343
                    Ray2712
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 June 2009

                      Lekstroom kan je pas meten als de can-bus volledig in rust is. Auto moet dus volledig dicht en op slot. Als je toch een deur of kofferklep ofzo open moet hebben om bij een zekeringbox te kunnen komen, kan die deur open, maar dan moet je wel even het slot weer indrukken met een schroevendraaier, zodat de auto alsnog “denkt” dat de deur dicht zit. Dan dus auto op slot, en laat hem dan maar een half uurtje zo staan voordat je gaat meten. Vervolgens kan je dan zekeringen trekken. Een acceptabele lekstroom is hooguit 40 mA (dus 0,04 A)
                      Dat F9 stroom trekt is logisch omdat er een deur open staat, en de can-bus actief in. F12 zegt me zo gauw even niks.

                      #18254344
                      btjansen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 February 2013

                        @Ray2712 wrote:

                        Lekstroom kan je pas meten als de can-bus volledig in rust is. Auto moet dus volledig dicht en op slot. Als je toch een deur of kofferklep ofzo open moet hebben om bij een zekeringbox te kunnen komen, kan die deur open, maar dan moet je wel even het slot weer indrukken met een schroevendraaier, zodat de auto alsnog “denkt” dat de deur dicht zit. Dan dus auto op slot, en laat hem dan maar een half uurtje zo staan voordat je gaat meten. Vervolgens kan je dan zekeringen trekken. Een acceptabele lekstroom is hooguit 40 mA (dus 0,04 A)
                        Dat F9 stroom trekt is logisch omdat er een deur open staat, en de can-bus actief in. F12 zegt me zo gauw even niks.

                        Ik moet maar even semi pro testen:
                        – Alle zekeringen getrokken.
                        Meter staat op 0 A.

                        – Op F9 (centraal stuur apparaat) na alles er weer in. Dan loopt er met verlichting 0,1- 0,2 A. Das nog steeds meer dan je 0,04 maar logisch omdat ik iets anders test.
                        Dan kan ik idd de deuren niet afsluiten via de centrale vergrendeling.

                        – Druk ik F9 er weer in, dan loopt er een stroom van -1 tot -2 A.

                        Echter straks ook alles dicht gedaan. Deur op slot. Motorkap dicht. Wachten tot de stroom flow tot een stilstand kwam en ook die -1,5 A.

                        Ik heb vorige winter wel een probleem gehad met het contactslot van de achterklep. Zou die een sluiting kunnen veroorzaken bedenk ik me net?

                        #18254345
                        btjansen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 February 2013

                          Kentekenverlichting blijft branden. Hoe los ik dat op.

                          #18254346
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            Licence plate lights are supplied directly from REC. Is there any indication on dashboard that trunk is opened?

                            #18254347
                            Ray2712
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 June 2009

                              @btjansen wrote:

                              @Ray2712 wrote:

                              Lekstroom kan je pas meten als de can-bus volledig in rust is. Auto moet dus volledig dicht en op slot. Als je toch een deur of kofferklep ofzo open moet hebben om bij een zekeringbox te kunnen komen, kan die deur open, maar dan moet je wel even het slot weer indrukken met een schroevendraaier, zodat de auto alsnog “denkt” dat de deur dicht zit. Dan dus auto op slot, en laat hem dan maar een half uurtje zo staan voordat je gaat meten. Vervolgens kan je dan zekeringen trekken. Een acceptabele lekstroom is hooguit 40 mA (dus 0,04 A)
                              Dat F9 stroom trekt is logisch omdat er een deur open staat, en de can-bus actief in. F12 zegt me zo gauw even niks.

                              Ik moet maar even semi pro testen:
                              – Alle zekeringen getrokken.
                              Meter staat op 0 A.

                              – Op F9 (centraal stuur apparaat) na alles er weer in. Dan loopt er met verlichting 0,1- 0,2 A. Das nog steeds meer dan je 0,04 maar logisch omdat ik iets anders test.
                              Dan kan ik idd de deuren niet afsluiten via de centrale vergrendeling.

                              – Druk ik F9 er weer in, dan loopt er een stroom van -1 tot -2 A.

                              Echter straks ook alles dicht gedaan. Deur op slot. Motorkap dicht. Wachten tot de stroom flow tot een stilstand kwam en ook die -1,5 A.

                              Ik heb vorige winter wel een probleem gehad met het contactslot van de achterklep. Zou die een sluiting kunnen veroorzaken bedenk ik me net?

                              Ik moet even terugkomen op mijn eerdere uitleg. Ik melde al dat het van belang is dat de can-bus in rust moet zijn. Het trekken van zekeringen is dan geen juiste methode omdat het onderbreken van een stroomkring de can-bus juist weer kan activeren. In plaats daarvan van kan je beter één voor één de spanningval over de zekeringen meten. Daar zijn tabelletjes voor te vinden op internet.
                              Wat betreft je kofferklepslot; die kan zeker voor een lekstroom zorgen, niet per se via kortsluiting (kan wel), maar kan ook dat het kofferklep slot de can-bus wakker houdt, of dat daarom eventueel je kentekenverlichting blijft branden. Echter weet ik niet zeker of dat een trigger is dat dir lampjes blijven branden.

                              #18254348
                              liviu2004
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 April 2014

                                It is for baggage view, when you open the trunk, lights will stay on so you can see around. Luxurious option. Limit switch of the trunk is defective, so REC thinks trunk is open, it will energise the license plate lights.

                                #18254349
                                SimpleFace
                                  Lid sinds:
                                  14 July 2014

                                  Die switches gaan regelmatig defect geloof ik, schijnt 1 of ander micro switch te zijn. Moet te fixen zijn !

                                  #18254350
                                  btjansen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 February 2013

                                    @liviu2004 wrote:

                                    Licence plate lights are supplied directly from REC. Is there any indication on dashboard that trunk is opened?
                                    It is for baggage view, when you open the trunk, lights will stay on so you can see around. Luxurious option. Limit switch of the trunk is defective, so REC thinks trunk is open, it will energise the license plate lights.

                                    No if i close it. No alarm of indicators.
                                    Strange. Where is the limit switch located?

                                    #18254351
                                    btjansen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 February 2013

                                      @SimpleFace wrote:

                                      Die switches gaan regelmatig defect geloof ik, schijnt 1 of ander micro switch te zijn. Moet te fixen zijn !

                                      Waar zit die switch?

                                      #18254352
                                      liviu2004
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 April 2014

                                        Limit switch should be located in the lock mechanism.

                                        #18254353
                                        btjansen
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          11 February 2013

                                          @liviu2004 wrote:

                                          Limit switch should be located in the lock mechanism.

                                          Does it need a bit of connector fluid or just a tap. Or a whole new lock.

                                          Because last night i locked the car and the licenceplate lights were off

                                          #18254354
                                          liviu2004
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 April 2014

                                            Looks like an completelly enclosed unit with the locking motor.

                                            #18254355
                                            btjansen
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              11 February 2013

                                              @liviu2004 wrote:

                                              Looks like an completelly enclosed unit with the locking motor.

                                              Thanks. this i knew.

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.