Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mijn eerste Kadett B sedan 2 deurs 1968 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2014 om 10:22 #17268219
Ik ga vanavond naar een kadett b sedan 2 deurs van 1968 gaan kijken.
Ziet er redelijk goed uit op de foto’s maar dat bedriegd soms.
De eigenaar spreek van een heel goede staat dus ben ik benieuwd.
Het is natuurlijk maar een 1.1 motor maar daar vind ik wel een oplossing voor in mijn
voorraad.
Ik ben ook benieuwd hoe zo eentje rijd tegenover een C kadett.
Met de bladveer vooraan stel ik mij wel vragen maar dat kan ook weer opgelost worden met coilovers heb ik al gezien.
In ieder geval is het om er zo mee te rijden in plaats van de motorfiets dat vrouw en kind ook mee kunnen als ik ergens naartoe trek.Hopelijk staat hij mij aan !
Ivan
24 september 2014 om 10:14 #18254207Hij is gisteren mee gekomen naar huis de Kadett-b
Nog in redelijk goede staat.
Hier en daar een plakje maar voor een 46 jaar oude auto
valt dat wel goed mee, ik zag dat er geen gaten in de dorpels en A stijlen zaten
de bodem er redelijk uit zag en me motor ruimte een beetje oppervlakkig roest
niets erg al bij al.
Zitten geen gordels in ook, dat vind ik een beetje jammer en dan ook weer typisch
die jaren.
Ongelooflijk hoe die oude motortjes het blijven doen!24 september 2014 om 10:20 #18254208Ben benieuwd, heb je ook foto’s?
Wat voor plannen heb je er mee?24 september 2014 om 12:00 #18254209Mijn eerste auto was zo`n Kadett-B, was eentje uit 1969 ook zonder gordels.
Het was een witte, heb deze later geel/zwart of is het zwart/geel gespoten.
Kreeg deze op mijn 18e verjaardag. :thumb24 september 2014 om 14:37 #18254210Ik wil voorlopig gewoon mee rond toeren terwijl ik de C coupé aan het herschilderen ben.
Als de coupé klaar is na de winter zit ik er aan te denken om deze gaan op te zetten als race wagen
in plaats van de C sedan.
Die heeft namelijk te veel schoonheidsfoutjes en een dicht geplakt opendak raam.
Daar wil ik vanaf en de 20XE in de B kadett is weer eens iets anders,
ook niemand heeft nog een B kadett race wagen.
Nu ik er een heb vind ik eigenlijk de B sedan stoerder van koets dan de C sedan.
Voor de coupé ben ik dan weer vol overtuigd van de C coupé.
Ieder zijn zin natuurlijk en meningen liggen verdeeld.
Lijkt me gewoon cool :agent
Ik blijf wel eerst aan de F3 werken om met deze te racen.
Aangezien de C sedan niemand wil kopen behoud ik al mijn techniek en leg ik deze klaar voor in de
B te steken later.24 september 2014 om 17:04 #18254211Ben benieuwd wat het worden, moet alleen nog zo lang wachten.
maar ga vooral door, wij volgen je wel.groeten.
24 september 2014 om 20:36 #18254212helaas zou ik meer tijd willen besteden aan de projecten maar ik moet naar de baas!
En bovendien zijn we nog volop aan het verbouwen aan het huis.
Ik heb soms 14 dagen in één week nodig.
Daarom neemt het een beetje meer tijd in beslag.
Dat is dan ook weer een reden om door te gaan.
foto’s volgen later ik wil hem nog niet op facebook zetten om ook hier te kunnen plaatsen.
Ik zou eens naar mijn oude blog moeten zoeken voor foto’s te plaatsen.
een beetje jammer dat je niet rechtstreeks foto’s kan opladen.24 september 2014 om 21:00 #18254213De blog terug gevonden!
24 september 2014 om 21:05 #18254214Op de foto’s ziet ie er knap uit! :wors
25 september 2014 om 11:03 #18254215Wie heeft nog een inlaat liggen voor een dubbele weber?
ik zag ook ergens een foto van een verticale dubbele carbu
enig idee van wat dat afkomstig is?
Lijkt mij een Weber 40 IDF-70 te zijn.
25 september 2014 om 12:57 #18254216Een hele mooie DETT!! :wors :wors :wors :thumbup :thumbup
25 september 2014 om 15:07 #18254217ziet er mooi uit :thumb
25 september 2014 om 18:34 #18254218eerste probleempje zal het achterste deel van de uitlaat zijn, zit een gat in.
25 september 2014 om 19:49 #18254219@hillclimber16V wrote:
eerste probleempje zal het achterste deel van de uitlaat zijn, zit een gat in.
Als dat alles is….. Een schitterend Kadettje zo te zien op de foto’s.
26 september 2014 om 13:32 #18254220Vandaag al de keuring gepasseerd, vlug plaatjes aanvragen.
26 september 2014 om 13:51 #18254221Was de APK-keurmeester nog aan het zoeken naar de gordels? ;)
En er zijn meer zaken die niet hoeven gezien het bouwjaar 1968 is.:thumb
26 september 2014 om 15:12 #18254222Is er nog een meeting dat ik zou kunnen doen met de B?
26 september 2014 om 17:40 #18254223Supergaaf een B als racer!
:thumbup26 september 2014 om 20:20 #18254224
eerste uitstapje
26 september 2014 om 20:49 #18254225zag net de tracklite drum en apex velgjes staan op het net
lijkt me wel iets voor de B1 oktober 2014 om 20:14 #18254226Vandaag velgjes gepast, ik zal 13″x7J met een ET van ongeveer 20 nodig hebben
Eerst 13″ x 8J omgelaste stalen velgjes net iets te breed
Dan nog een de 13″x 9J veel te breed dus
Dan 15″ x 7J et 12 goed van breedte maar te groot voor model vind ik , beter 13″
Ik zag ook drie delige ronal RS velgen staan in 13″ die leuk zijn maar ik weet de ET waarde nog niet.
1 oktober 2014 om 21:11 #18254227Ik zou mijn verbrede set terug willen versmallen naar 7″ breed , waar kan ik terecht in zuid nederland of belgie?
3 oktober 2014 om 09:58 #18254228@hillclimber16V wrote:
Ik zou mijn verbrede set terug willen versmallen naar 7″ breed , waar kan ik terecht in zuid nederland of belgie?
Ik zou deze set verkopen en een gewone set velgen terug kopen. Als je ze versmald moet je ze toch helemaal opnieuw spuiten enzo.
Groeten Olaf
3 oktober 2014 om 10:13 #18254229Gisteren ruil geregeld voor 7Jx13 velgen.
nu weet ik niet wat er precies van band op moet 175,185 of 195 in combinatie met
de 7J breedte.
Gertokken vind ik niet mooi en bol staan oogt ook niet, mooi rechte flanken en
niet te hoog van band.3 oktober 2014 om 10:22 #18254230175 50 13 zou ik nemen. Ik had dat op een 8j en dat stond niet echt getrokken. Op een 7j kom je dan heel mooi uit. 195 word te breed op zon velgje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.