Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2014 om 22:14 #17268037
Is er iemand die voor mij even duidelijk kan vertellen wat nou echt goed past?
Moet dus zeg maar plug en play zijn zonder aanpassingen als dat mogelijk is en anders in ieder geval zo min mogelijk vijlen ringen gebruiken en zo.
Zo dat wanneer het nodig is dit ook weer zo vervangen kan worden met spullen van de plank.
De bedoeling is om dan namelijk een setje van de sloop te halen (klauwen en Zadels / brackets.
Die te / laten reviseren / netjes te maken en een kleurtje te geven.
Blokken haal ik nieuw net als de schijven.Het komt op mijn C Corsa.
En er zitten 17″ velgen onder dus ruimte genoeg denk ik. (winter velgjes zijn ook 17″)
Dus welke schijf past maximaal en wat is de maximale grote? inc evt onderdeel nummers.
Welke Zadels of bracket en remklauw? inc evt onderdeel nummers.Hoor graag van jullie.
Bedankt voor het moven en splitten.(Andre_Ede)
info uit ander topic:
@Haasje17 wrote:De 280mm remschijven van een merriva steek 4×100 en dan de klauwen van een astra G / zafira A 1.8, 2.0, 2.2 niet opc. Is plug and play. Of klauwen van de merriva waar de 280mm schijven op geleverd zijn.
EDIT op de corsa c dan he!
Dus als ik opzoek ga naar nieuwe 280mm schijven van een meriva met 4×100 als steek.
En de klauwen en zadels en nieuwe blokken voor / van een Astra G / Merrive pak dan kan ik dit zo 1 op 1 monteren?
(even zekerheid voor dat ik de zooi regel en het niet past :P )
280mm Meriva schijven / blokken met Astra G klauwen.Nu de ham vraag wat past er nog meer en is nog groter :P
12 september 2014 om 07:53 #18252365Graag voor een andere type Opel ook een ander topic maken anders raakt het overzicht totaal weg.
Bericht door mij gesplitst en een nieuw topic gemaakt, na melding
12 september 2014 om 10:06 #18252366Ik heb het gepast de klauw van een opc en 308mm schijven passen ook maar moet je dan omboren naar 4×100. 280mm zijn te krijgen in 4×100. Klauw van de opc is gelijk op de beugels na aan de klauwen van een 1.8 2.0 of 2.2 astra g / zafira. Oja heb het bij een c 1 gepast, neem aan dat c2 ook past. Achter kun je ook 267 schijven pakken van een merriva, zelfde klauwen behouden.nenkel de ankerplaat van een merriva a schoren met 267 schijven en je kunt ze ook upgraden.
12 september 2014 om 12:16 #18252367(Het geheel kwa remmen is nieuw voor me dus vandaar de vraag)
Zijn er geen 308mm schijven te krijgen in 4×100?
En het om boren kan dat nog problemen opleveren als in scheuren in de schijf of andere grappen waar je niet op zit te wachten?12 september 2014 om 16:45 #18252368http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&pid=756&mid=120″ onclick=”window.open(this.href);return false;
12 september 2014 om 19:12 #18252369@Dennis Corsa V6 wrote:
http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&pid=756&mid=120
Kan natuurlijk ook… als je teveel wilt betalen.
M-Tech = (te) duur
Voorbeeld: 280mm systeem
http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=344534&hid=756&lhid=&lvid=&mid=120″ onclick=”window.open(this.href);return false;€695!
Daar gaan we dan:
Gelijkwaardig 280mm klauwen (Meriva 1.8, 57mm zuiger, Bosch) +/-€170 set
Geboorde schijven (Meriva 1.8 EBC) +/-€155 set
Remblokken (Meriva 1.8 EBC green) +/-€75 setKom ik op €400 uit…
Dit zijn ook nog gemiddele prijzen, met een beetje rondshoppen kom je nog lager uit!
12 september 2014 om 19:21 #18252370Better put rear axle with discs from Tigra B, I found on scrapyards here in NL. If you have 1.0 or 1.2 engine, you need to change the shock absorbers (because of bigger bolts), otherwise is plug and play. Also new handbrake cables are needed.
On the front, you can install brake cooling ducts, if you have pre-facelift bumper, here is HOW-TO: viewtopic.php?f=133&t=186518
12 september 2014 om 19:29 #18252371No need for discs at the rear… Will only cause over-braking.
Using a reducer valve will lower the brake pressure (+ power), but also making it just as effective as the original drum brake setup!
Money pissed away if you ask me…Snelle vertaling: schrijven zijn niet nodig achter.
12 september 2014 om 19:35 #18252372ja en? Ziet er 200x beter uit. Plus een tigra B as is hetzelfde als een C- gsi as dus zo’n rare upgrade is dat niet. Standaard corsa C as is dezelfde als de as onder een corsa , vandaar dat de andere as andere schokdempers nodig heeft, zit een grote torx bout onderin,
12 september 2014 om 19:40 #18252373@KRSA2000, Not really, the ABS unit has Electronic Brake Distribution, it will keep the rear axle at the limit of blocking under braking, so it will use the maximum force. However, drums brakes are as good as well on Corsa C, I am not saying I can feel a difference now. But the looks is better.
Same axle is to be found on Corsa C GSI 1.8.
12 september 2014 om 20:10 #18252374@joop1970, ziet idd gelikter uit dan trommels daar heb je gelijk in.
Maar ik van de kamp “form thru function” en ben meer prestatie gericht
@liviu2004, correct me if I’m wrong… But the EBD functionality through the ABS system is only appicable for the models already fitted with rear discs.
This this would mean with a drum to disc conversion a lot more needs to be swapped over and/or replaced… And the car has to fitted with ABS in the first place!12 september 2014 om 20:19 #18252375Nee, alle modellen met abs hebben dat. Abs unit is ook niet anders voor de amdere modellen.
12 september 2014 om 20:33 #18252376Yes, EBD is a standard function in the ABS 5.3/5.4 and on later models ABS (/ESP) 8.0. But you are correct, it is very possible that there are different GM codes for ABS pumps for rear discs, cause ABS ECU does calculations and compensations due to brake model. Event the internal construction may be different. So you are correct.
I like this discussion, but what about Nessuno brakes, I deviated the topic, sorry.
12 september 2014 om 20:40 #18252377Je hebt gelijk Haasje17. Voor modellen vanaf ong. aug 2004.
Daarvoor was ABS een optie (+/-€800) op bijna alle modellen en zat EBD er niet inbegrepen.12 september 2014 om 20:45 #18252378Yeah, your right liviu2004…
We need to get back on-topic! Haha!12 september 2014 om 22:22 #18252379@KRSA2000 wrote:
@Dennis Corsa V6 wrote:
http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&pid=756&mid=120
Kan natuurlijk ook… als je teveel wilt betalen.
M-Tech = (te) duur
Voorbeeld: 280mm systeem
http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=344534&hid=756&lhid=&lvid=&mid=120″ onclick=”window.open(this.href);return false;€695!
Daar gaan we dan:
Gelijkwaardig 280mm klauwen (Meriva 1.8, 57mm zuiger, Bosch) +/-€170 set
Geboorde schijven (Meriva 1.8 EBC) +/-€155 set
Remblokken (Meriva 1.8 EBC green) +/-€75 setKom ik op €400 uit…
Dit zijn ook nog gemiddele prijzen, met een beetje rondshoppen kom je nog lager uit!
ging om de 308 schijven 4×100 :thumbup
12 september 2014 om 22:50 #182523801.mijn corsa is uit 2003 dus zonder abs.
2. Heb een complete 1.8 gsi staan die ik uit elkaar kan trekken en zo dus zo de complete as,abs remlijdingen ecu etc van kan pakken.
(Houd in dat er weer een gsi minder op de weg komt)3.Dat setje van mtech had ik al gezien maar dat is het me niet waard.
Als ik dan grof geld moet uitgeven dan wil ik wel mooie grote klauwen van brembo oid.4.Dan is dus de meriva optie beter aangezien ik nog een aardig verlang lijstje met motor wensen heb.
5.Echter kan ik waarsch erg goedkoop Astra g klauwen etc krijgen.
Die zullen an wel netjes gemaakt moeten worden (hou wel van sleutelen etc) dus dat moet geen probleem zijn.
Dus dat zal money wise als het zo past de makkelijkste optie zijn.6.Door mn luma voorbumper kan ik helaas geen standaard air ducts plaatsen.
Wil niet zeggen dat ik er niet iets moois voor kan maken ;)Last but not least opties genoeg dus.
Alleen de vraag wat zal het beste zijn zowel kwa geld als vermogen.
Keuzes keuzes keuzes….13 september 2014 om 05:14 #18252381@Dennis Corsa V6 wrote:
@KRSA2000 wrote:
Dennis Corsa V6 wrote:Kan natuurlijk ook… als je teveel wilt betalen.
M-Tech = (te) duur
Voorbeeld: 280mm systeem
http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=344534&hid=756&lhid=&lvid=&mid=120″ onclick=”window.open(this.href);return false;€695!
Daar gaan we dan:
Gelijkwaardig 280mm klauwen (Meriva 1.8, 57mm zuiger, Bosch) +/-€170 set
Geboorde schijven (Meriva 1.8 EBC) +/-€155 set
Remblokken (Meriva 1.8 EBC green) +/-€75 setKom ik op €400 uit…
Dit zijn ook nog gemiddele prijzen, met een beetje rondshoppen kom je nog lager uit!
ging om de 308 schijven 4×100 :thumbup
Prima… mij ging het alleen om dat een M-Tech sticker de prijs onnodig verdubbelt.
13 september 2014 om 05:16 #18252382@Nessuno,
Wat is met de GSI? Is het geen optie om die evt op te knappen en daar mee te rijden?13 september 2014 om 06:06 #18252383De prijzen van M-tech zijn niet zo zeer verdubbeld, ik denk als je het bij de dealer koopt. Het zijn gewoon renault schijven en astra G / Zafira A OPC remmerij en een centreerring. En ferodo blokken. Ik denk als je dat hebt voor die prijs, dat je niet veel goedkoper gaat uit zijn. Maar een paar tientjes.
Als je van de sloop kauwen haalt en bij de onderdelenboer de schijven en blokken ben je goedkoper uit denk ik. Overigens is de 280mm set ook gewoon astra g klauwen + merriva schijf.
Overigens het nut van de achteras overzetten zie ik niet. Je kunt gewoon de trommels demonteren wielnaaf terug monteren en hier een ankerplaat, schijven en klauwen op monteren.
13 september 2014 om 06:12 #18252384@Haasje17 wrote:
De prijzen van M-tech zijn niet zo zeer verdubbeld, ik denk als je het bij de dealer koopt. Het zijn gewoon renault schijven en astra G / Zafira A OPC remmerij en een centreerring. En ferodo blokken. Ik denk als je dat hebt voor die prijs, dat je niet veel goedkoper gaat uit zijn. Maar een paar tientjes.
Als je van de sloop kauwen haalt en bij de onderdelenboer de schijven en blokken ben je goedkoper uit denk ik. Overigens is de 280mm set ook gewoon astra g klauwen + merriva schijf.
Overigens het nut van de achteras overzetten zie ik niet. Je kunt gewoon de trommels demonteren wielnaaf terug monteren en hier een ankerplaat, schijven en klauwen op monteren.
Hoe zit het verder dan met bv de remleidingen / bekrachtiger,abs pomp etc? Ook gewoon over zetten?
13 september 2014 om 06:39 #18252385Wederom Haasje17, heb je gelijk.
De dealers zijn ook duur.
Maar ik vind het niet nodig om een GM/Opel teken te hebben op mn onderdelen. Dus ik kan buiten de deur eten en bij diverse (web)zaken hetzelfde krijgen maar meedere malen goedkoper!Op de sloop kun je idd ook een aanbiedingen treffen en de hele zooi voor bv. €100 meekrijgen.
Nessuno is ook niet bang om zn handen vuil te krijgen en de boel op te knappen, dus is zeker een optie!Maar dat is eigenlijk een andere discussie
Weer on-topic:
Ik zie de nut ook niet van omzetten van de achteras (voor een andere reden welswaar), maar hij heeft toch alles tot beschikking. Ik denk dat een complete “PnP’ as omzetten minder werk is, dan wat jij beschreef….
13 september 2014 om 07:31 #18252386De reden dat ik het allemaal aan het uitpluizen ben is,omdat ik eerst de buitenkant van mn corsa doe/aan het doen ben.
Daarna het onderstel onderhanden wil nemen.
(Remmen,bussen,veren etc)
Om vervolgens te kijken wat er motor technisch mogelijk is.Safety first en dan de power!
Uiteraard zou iets met een turbo leuk zijn :agent maar ik heb weer niet de behoefte om te gaan zagen in het chassis etc. Dus dat word zoeken naar iets dat makkelijk past bv een bolton kit of een blok wat in iedergeval zo over gelepeld kan worden. (Gsi blok met bolt on turbo??)
Maar goed das toekomst muziek.Back on topic
Vandaag eerst ff op zoek naar klauwen,dan mijn skirts lijmen en als die hangen en drogen de klauwen schoon en klaar maken om ze te spuiten etc.Weet 2 astra g’s hier bij een kennis te staan waar ik ze volgens mij voor een prikkie van mag hebben.
Zijn die nu het zelfde als die van een meriva?13 september 2014 om 07:58 #18252387Overigens het nut van de achteras overzetten zie ik niet. Je kunt gewoon de trommels demonteren wielnaaf terug monteren en hier een ankerplaat, schijven en klauwen op monteren.
As is totaal anders, is een gegoten as ipv een as uit stukken plaatstaal aan elkaar gelast. Rijd veel beter
13 september 2014 om 09:09 #18252388308 mm, corsa D opc klauwen, meriva opc brackets. En de schijven van de D opc even omboren + ringen laten draaien.
Voor een paar honder euro ben je klaar, met onderstaand resultaat, op mijn C (Ja, ik kan je beloven het remt als een malle!!) :D
Tevens even een gsi achteras eronder hangen als je die nog niet hebt, dan ben je helemaal het heertje :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.