Blok vervangen

Forumindex Forums Modellen Kadett Blok vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268009
    Niek-Blubbering
      Lid sinds:
      10 September 2014

      Pff sorry voor de vele vragen vandaag.

      Weet iemand toevallig ook wat voor blokken er allemaal passen in mijn Kadett E?
      Ik zit er over na te denken er helemaal een ander blok in te doen, maar wel eentje met een beetje pit en snelheid.
      Duss wat past er allemaal in? Zonder naar het budget te kijken. Alhoewel een blok van een porsche vind ik iets teveel :agent

      Niek

      #18252044
      Joe-Kadett
        Lid sinds:
        7 September 2014

        alles past er in als je maar wil

        ik zou het wel bij een opel blok houde is het makelijkste c20let ofzo en anders een c20xe zijn ook wel leuk
        of iets compleet anders een vr6 denk dat wel pijn en moeite gaat koste Opel en Vw wil nog wel met elkaar gaan bijte haha
        meten is weten ga meten hoe groot je ruimte is en hoe groot je blok is zo’n t5 blok uit een volvo zit ook wel pit in haha

        #18252045
        Niek-Blubbering
          Lid sinds:
          10 September 2014

          Haha ik zat inderdaad al te denken aan een t5 blok van een volvo. Een kameraad van me heeft een volvo t5 alleen vraag me af of dat past. Ik zal het in ieder geval inderdaad even nameten. Nog een vraag, is het nou veel werk om dat te vervangen of valt het mee? Ik heb het nog nooit gedaan maar lijkt me een keer leuk om te doen maar moet het natuurlijk wel te doen zijn. :wtf

          #18252046
          Raluph
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2011

            Weet niet wat voor 1800 je nu hebt (84pk, 90pk, 100pk, 112pk of 116pk). Neem aan dat het voor de kadett is van je ander topic (autoblubbering). Je kan voor een c20ne gaan. Zijn niet duur en aangezien je al een bigblock hebt (je 1800) kan je die er zo inbouwen (gok ik maar daar zijn hier op het forum die er veel meer van weten). Dan heb je standaard 116pk (c20seh heeft 130pk(moeilijker te vinden)). Je kan wel voor een C20XE (150pk)gaan maar is een stuk duurder (meer dan het dubbelen) of c20let (turbo, 204pk) en die zijn nog veel duurder.
            Maar ik zou denken dat je dat niet nodig hebt. c20ne is onderin wat sterker en ik gok dat je daar met autoblubbering wat meer aan hebt.
            Je kan ook voor iets compleet anders gaan, 6 cilinder (V6) maar die zijn zwaarder en weet niet of dat handig is met dat extra gewicht in de modder. Of iets van een ander merk maar dan zal je meer geld en tijd kwijt zijn.

            #18252047
            Joe-Kadett
              Lid sinds:
              7 September 2014

              het passe en meten gaat veel werk in zitten zal zelf je motorsteunen bak steunen moeten maken
              ik weet niet of de volvo een hydraulische koppeling heeft anders moet je die ook aan passen heb mijn paar dagen gekost voor dat die goed was
              je moet een schema hebben voor de kabelboom waar welke draad voor is en hoe je hem moet aan sluiten
              en pas alles meteen goed aan maak het degelijk voor de RDW

              een c20ne is plug en play maar of je daar echt wint mee maak denk het niet

              #18252048
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Volgens mij hoeft de rdw er niks van te gaan vinden, is voor een cross auto toch?

                Turbo blokken heb je dan ook niks aan, tjah, moet het blok dan niet ook aan allerlei eisen voldoen voor de categorie? Of heb je daar de vrijheid in?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.