Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Kvs sensor vraag L/LE jetronic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2014 om 20:15 #17267925
Vandaag maar eens aan het klooien gegaan om mijn L-jetronic te vervangen voor LE. kabelboom, computer, luchtweger, leerlaufregler en stappenmotor had ik al een tijd op de plank.
Alles aangesloten volgens schema, sleutel om, brandstofpomp gaat draaien……EN VOOR DE REST NIKS :fy1
Was ik alweer druk bezig met alles er uit te trekken, bedacht ik me op eens dat de KVS sensor cruciaal is voor het al dan niet brandstof inspuiten.
Nu kwam ik op senator-monza.de het volgende lijstje tegen:
Kuehlmitteltemperatursensor 2.0 E 13 38 444 90080939 0 L- und LE-Jetronic
Kuehlmitteltemperatursensor 2.5 E 13 38 444 90080939 0 bis F 1000128, L- und LE-Jetronic
Kuehlmitteltemperatursensor 3.0 E 13 38 444 90080939 0 bis D 1003806, L- und LE-JetronicDit zou dus betekenen dat ik de sensor van mijn L-jetronic kan pakken? Ik had er een ingedrukt waarvan ik dacht dat deze voor LE was, maar dat bleek dus een LE2/LU exemplaar
Kuehlmitteltemperatursensor:
3.0 E 13 38 456/7 90510182 0280130032/069 ab D 1003807 SW, 2 Fuehler gegen Masse, NUR LE-2-Jetronic !Hoop niet dat ik hem heb gemold, of dat er nu meer kaduuk is ivm de interne massa oid.
Kortweg de vraag:
1.Waarin zit het wezenlijk verschil tussen de L/LE en LE2/LU sensoren
2.Heb ik met mijn actie iets stuk gemaakt (als in, wat zou er stuk kunnen gaan nu ik een interne massa sensor heb gebruikt)
3.Kan ik voor mijn LE probeersel de 90080939 0 pakken? (die uit bovenstaand lijstje,welke nu dus ook aan mijn L systeem hangt)5 september 2014 om 09:52 #18251466Wel o wello,……………………..
Heb je de zaak veranderd vanwege het probleem uit de eerdere topic??
En praten we over de blauwe temp sensor?
Dat is in leken taal: de electronische choke.
Vroegerr moest je aan een hendel trekken om een klep te sluiten, waardoor er minder lucht in de carburateur kwam.
Dat rijker mengsel was nodig om de motor in let wel: in kouden toestand goed te laten lopen.
Die blauwe sensor geeft een signaal door ofhankelijk van de temperateur van de motor, koude motor meer brandstof.
Dat de 30E met de LE-jetronic NU niet aanslaan heeft niets met de sensor te doen.
Denk dat er een kabel geen voeding cq stroom op staat.6 september 2014 om 01:00 #18251467@jethro wrote:
Wel o wello,……………………..
Heb je de zaak veranderd vanwege het probleem uit de eerdere topic??
En praten we over de blauwe temp sensor?
Dat is in leken taal: de electronische choke.
Vroegerr moest je aan een hendel trekken om een klep te sluiten, waardoor er minder lucht in de carburateur kwam.
Dat rijker mengsel was nodig om de motor in let wel: in kouden toestand goed te laten lopen.
Die blauwe sensor geeft een signaal door ofhankelijk van de temperateur van de motor, koude motor meer brandstof.
Dat de 30E met de LE-jetronic NU niet aanslaan heeft niets met de sensor te doen.
Denk dat er een kabel geen voeding cq stroom op staat.Aaah ja. heb wel eens eerder meegemaakt dat een motor totaal niet wou aanslaan omdat er een verkeerde sensor in zat. Welnu, mijn bij elkaar geraapte LE wou niet werken, brandstofpomp sloeg wel aan, niks over het hoofd gezien was er zat van dus terug naar L. De temp sensor die hier bij zat bleek van een C30NE (motronic) te zijn, dus die waarden klopten niet. Met een juiste sloeg de boel al beter aan minder “gezaag” maar viel plots uit. Dit tot 2 keer toe. Bleek de ontsteking volledig weg te vallen. Bobine en onstekingsmodule vervangen, liep het ding in eens een stuk overtuigender. Zakt minder weg bij kort even gas geven. Afijn, morgen die boel fatsoenlijk er aan hangen en boordcomputer aansluiten. Hebben een draad aan de geschakelde massa van injector 6 gehangen en een + dus dan ben ik straks als het goed is voorzien van een beter lopende motor MET boordcompu (en dat op L jetronic ;) )
6 september 2014 om 14:31 #18251468Zo te lezen en het tijdstip had je wel een krat Red Bull`s op om de gang er in te houden. :thumb :thumb
Denk dat je baas wel heel blij met je is, die vind je niet op elke straathoek zo`n harde werker. ;):jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.