Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Berg aan OpCom foutcodes na het uitlezen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2014 om 18:39 #17267842
Vandaag maar even mijn auto uitgelezen met OpCom. Ik schrok even van alle foutmeldingen in het systeem. De EGR heb ik losgekoppelt dus die kan ik nog wel plaatsen, maar alle andere?? Iemand die weet wat enkele van deze codes betekenen?
Source Address: CIM
B3794 – Switch Cruise Control Circuit Malfunction
(08) – Not presentSource Address: ECM
P0405 – Exhaust Gas Recirculation Sensor “A” Circuit Low
(00) – PresentP0500 – Vehicle Speed Sensor Malfunction
(00) – PresentP1390 – Left Front Wheel Speed Sensor Incorrect Signal
(00) – PresentP1395 – Right Front Wheel Speed Sensor Incorrect Signal
(00) – PresentSource Address: EHPS
U2105 – CAN-Bus ECM Message Range/Performance
(71) – IntermittentSource Address: IPC
P0500 – Vehicle Speed Signal Range/Performance
(71) – PresentU2139 – Invalid Signal from CIM (Steering Column Module)
(71) – PresentB0550 – Mileage Circuit Range/Performance
(71) – PresentSource Address: AIRBAG SDM
U2139 – Invalid Data from CIM (Steering Column Module)
(7F) – Present1 september 2014 om 20:17 #18250839There is one fault at the ABS/TC connector causing CAN communication problems. There is a Field remedy 1537 with repair kit code GM 93177022. You can also try to clean the connector and apply a special grease for electrical contacts.
All above is a translation from another forum. Looks easy to solve. Other errors may be caused by faulty CIM module.
Field Remedy: 1537
Subject: ABS wiring harness connector – Poor contact
Models: Engines: Option:
Vectra-C 2002…2003,5 All All
Complaint: Failure of instruments while driving, swinging of instruments, vehicle will not start, ABS warning lamp lights on, problems while storing trouble codes of ABS wheel speed sensor.
Cause: Poor contact of wiring harness connector ABS control unit.
Production: As of MY 2003,5, modified wiring harness connectors are implemented to production.Remedy:
In case of customer complaint check the contacts of wiring harness plug ABSto ABS control unit with the test cable which is to order.
The field remedy consist of 2 parts.
Part I:
Checking of contacts of wiring harness plug ABS to ABS control unit by using the test cable.
Part II:
In case of a damage, which is detected during the checking procedure in part I, replace wiring harness plug ABS by a repair kit, which is to order separately.
1 september 2014 om 21:07 #18250840alles wissen en over een maandje nog eens kijken wat er dan nog in staat.
is dan alles nog leeg, is er geen probleem :)1 september 2014 om 21:27 #18250841@sw_reijnders wrote:
alles wissen en over een maandje nog eens kijken wat er dan nog in staat.is dan alles nog leeg, is er geen probleem
Wissen heeft geen zin. Dit heb ik reeds meerdere keren gedaan en ze blijven terugkomen. Daarnaast heb ik ook regelmatig het probleem dat de communicatie in OpCom opeens fout gaat (bv tijdens het monitoren van live data). Het gaat bv dan 20 sec goed en dan opeens treed er een comm fout op. Zou zomaar hierdoor kunnen komen lijkt mij.
@liviu2004: Thanks didn’t see that one, but… @liviu2004 wrote:Looks easy to solve
Well uhm :shock: Not really as the repair kit contains a new ABS connector that needs to replace the old one and I’m not that handy I’m afraid. I’ll try to disconnect the connector first and see if I can clean the contacts a bit. Maybe that will help, but if not than :hmmz
2 september 2014 om 03:57 #18250842Wissen helpt niet veel als het grootste deel op Present staat :hmmz
2 september 2014 om 05:08 #18250843Tevens zou ik de egr terug plaatsen, op de 2.2 motoren zijn hier vrijwel geen problemen mee.
Ik zou tevens je cim controleren aangezien hier ook wat problemen worden gemeld.
Even kijken of je hier ook de stekker van schoon kunt maken, soms helpt het ook de pennen iets te buigen zodat de connector strakker zit.2 september 2014 om 13:08 #18250844@Haasje17 wrote:
Tevens zou ik de egr terug plaatsen, op de 2.2 motoren zijn hier vrijwel geen problemen mee.
Ik heb heb daarom ook nog niet afgedopt. Ik heb vandaag toevallig remmenreiniger en een nieuwe pakking aangeschaft. Ik zal binnenkort even mijn EGR klep goed reinigen en weer aansluiten al vraag ik me af of het afsluiten niet beter is aangezien er dan geen uitlaatgassen meer in mijn inlaat kant komen en ik dus een schonere motor behoud lijkt mij.
@Haasje17 wrote:
Tevens zou ik de egr terug plaatsen, op de 2.2 motoren zijn hier vrijwel geen problemen mee.
Ik zou tevens je cim controleren aangezien hier ook wat problemen worden gemeld. Even kijken of je hier ook de stekker van schoon kunt maken, soms helpt het ook de pennen iets te buigen zodat de connector strakker zit.Iemand een beschrijving hoe ik bij de stekkers van mijn CIM kan komen?
Hoe kan je eigenlijk het beste dit soort stekker (CIM en ABS) schoonmaken? Ik lees overal discussies over wel/niet gebruiken van WD40, contactspray, etc. Ik heb nu echt geen idee wat ik hier het beste voor kan gebruiken.
10 oktober 2014 om 14:01 #18250845Ik heb inmiddels al contactspray geprobeerd op mijn ABS stekker, maar dit mocht niet baten. Nog steeds een berg aan foutcodes en problemen om met OpCom een verbinding te behouden. Denk dat dit dus komt door Can-bus problemen die worden veroorzaakt door een niet goed contact makende ABS stekker (field remedy 1537 zou dit wellicht kunnen oplossen), mijn CIM, of ander slecht contact makende ECU/kabel. Het lijkt me het beste om eerst te kijken of het dus de ABS stekker is, maar daar heb ik een test stekkertje voor nodig. Is er toevallig iemand die dit test stekkertje heeft? Het gaat om kabel met Onderdeelnr: 93177928/catalogusnr:9012077. Indien iemand die heeft liggen zou ik die graag even willen lenen/gebruiken als dat kan.
10 oktober 2014 om 14:34 #18250846Contact spray laat een residu achter. Ik heb mijn stekkers eerst ingespoten met contactspray paar keer in en uit elkaar gedaan daarna beide kanten met (schrik niet) remmenreiniger schoongespoten zodat het redidu van contact spray weg is. Daarna geen abs meldingen meer gehad.
10 oktober 2014 om 14:35 #18250847Wel eerst alles laten verdampen voordat je definitief je stekkers monteerd
12 oktober 2014 om 10:49 #18250848@OlafK wrote:
Contact spray laat een residu achter. Ik heb mijn stekkers eerst ingespoten met contactspray paar keer in en uit elkaar gedaan daarna beide kanten met (schrik niet) remmenreiniger schoongespoten zodat het redidu van contact spray weg is. Daarna geen abs meldingen meer gehad.
Haha te laat, ik schrik me dood. Remmenreiniger? Kan ik dan niet beter WD40 oid gebruiken? Remmenreiniger is troep (maar werkt idd wel erg goed om te ontvetten) en is slecht voor rubbers ed (wat ik heb begrepen). Ik heb het hier trouwens over de ABS stekker onder de motorkap he. Bedoel jij die ook of bedoel jij de stekkers bij die wielen?
13 oktober 2014 om 14:49 #18250849Ik heb die bij me wielen zo gedaan. Bij contact problemen met printerkoppen op het werk gebruikte we ook altijd remmenreiniger.
21 oktober 2014 om 19:40 #18250850Blijf het toch een eng idee vinden om er remreiniger er op te spuiten. Weet het :sleeping haha :D Maar heb nu dus maar eerst een test kabeltje gekocht voor Field Remedy 1537 om te zien of het aan de ABS stekker van de ABS module kan liggen.
Binnenkort maar even kijken wat het resultaat daar van is. Ben benieuwd.
5 augustus 2015 om 20:41 #18250851Het is alweer een tijdje geleden en ik heb in de tussen weinig last van de OpCom fouten gehad dus ben ik niet verder gegaan met het vervangen van de ABS stekker. Tot enkele weken geleden toen ik in Italie. Natuurlijk net op de dag van vertrek terug naar Nederland, toen opeens mijn instrumenten (snelheidsmeter, toerenteller, benzinemeter) het opeens niet meer deden. Gelukkig wist ik van het ABS stekker probleem en heb ik deze stekker maar even losgehaald en weer vastgemaakt. Gelukkig deed toen alles het weer en zijn we verder zonder problemen thuis gekomen. Echter nu heb ik dus toch maar even een “nieuwe” ABS stekker gekocht.
Alleen nu het volgende. Voor het monteren van de stekker heb ik een aantal matterialen en gereedschap nodig alleen kan ik niet zo snel vinden waar ik dit kan halen. Misschien dat iemand hier een idee heeft? Het gaat om een tang om de metalen krimp connectoren te krimpen (GM: MKM-923-32 en MKM-923-34) en textielband (Er staat: De krimpingen met isolatieband fixeren en met textielband omwikkelen).
Iemand dit al eens zelf vervangen en nog tips?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.