Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra 2.2 start opeens niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2014 om 08:33 #17267822
een kennis van mij heeft een Astra G 2.2 coupe.
Hij heeft er gister nog mee gereden,parkeert de auto en nu ineens slaat ie niet meer aan.
Zekeringen zijn OK,hij krijgt brandstof,maar wil niet aanslaan.
Klinkt alsof hij minder compressie heeft. Er brandt geen storingslampje.
Iemand suggesties??29 augustus 2014 om 08:34 #18250664Brand er nooit een storingslampje? Want dan is dat lampje kapot. En dan kan er alsnog een storing aanwezig zijn
29 augustus 2014 om 10:30 #18250665Accu niet meer voldoende om de auto te starten. Werkt de startmotor nog wel. (hoor je de startmotor aanslaan).
29 augustus 2014 om 10:37 #18250666Ligt de distributie ketting er niet af?
29 augustus 2014 om 10:41 #18250667Dat laatste denk ik ook.
Dat de ketting eraf ligt.Was trouwens mijn 1e gedachte toen ik de topic titel las.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
29 augustus 2014 om 17:39 #18250668Ja denk ook ketting eraf of versprongen. Omdat er ook gezegt wordt dat het lijkt alsof ie minder compressie heeft.
29 augustus 2014 om 19:59 #18250669Zal wel ketting zijn idd.
30 augustus 2014 om 09:49 #18250670wellicht is het handig als de topic starter aangeeft hoe de auto reed de dag van te voren. Een ketting van een z22se is idd niet zijn sterkste punt. maar dat hij (gisteravond) gewoon reed/niet ratelde, en plots (vanmorgen) niet meer aanslaat lijkt me erg sterk. naar mijn mening kondigt een 2.2 zijn ketting het beste aan van allemaal.
maar nogmaals natuurlijk kan het de ketting zijn. maar een kabouter die in de nacht je ketting effe bewerkt lijkt mij sterk. (gelukkig staat die van mij onder een lantaarnpaal
30 augustus 2014 om 11:58 #18250671Ketting loopt er in de meeste gevallen af bij de koude start of kort erna.
Dit omdat de spanner meestal de oorzaak is de kettingspanner die door interne motor vervuiling, waardoor de ketting niet op tojd opspant.
Dat houd in dat deze de dag ervoor nog prima rijdt.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
30 augustus 2014 om 14:37 #18250672natuurlijk is dat mogelijk. maar heeft hij dan zonder bijgeluiden gestart die morgen? en de rest van de week?
31 augustus 2014 om 08:18 #18250673Dat is raadsel nummer 2.
Hoe was de boel.Je kan het vragen maar de meeste letten niet op geluiden vanuit de auto.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
1 september 2014 om 12:32 #18250674Ik luister iedere start van een auto of alles netjes klinkt. Als ik een raar geluid hoor kijk ik meteen onder de motorkap om te kijken waar het geluid vandaan komt.
Mijn Z22se blok klinkt tot nu toe iedere koude start rauw tijdens start en na paar seconden heel netjes stil rond de 750RPM Stationair zonder rare bijgeluiden.
1 september 2014 om 13:27 #18250675Ja maar als jouw auto al vanaf aankoop een heel zacht rateltje of een roffeltje of een rammeltje had, wat eigenlijk niet hoort. En jij maar denken dat het zo hoort.
Zo dacht ik dat de mijne ook als een nieuwe liep, maar na een flinke onderhoudsbeurt loopt ie echt op zn best.1 september 2014 om 13:41 #18250676Ketting hoor je duidelijk met koude start echt een ratel, en warm klinkt ie als een diesel.
2 september 2014 om 08:46 #18250677Als ik een nieuwe (tweede hands) auto koop. Doe ik altijd binnen 1 week na aanschaf compleet grote onderhoudsbuurt om zeker te zijn dat alles is vervangen zoals het hoort. Heb ik met deze Zafira A 2.2 16V ook gedaan. (nieuwe bogies, nieuwe olie, nieuwe filters lucht, brandstof, interieur filter. Na de onderhoudsbuurt uitgevoerd te hebben was het motor geluid het zelfde als toen ik hem gekocht had. Voordat ik deze Z22se ging bekijken had ik me wel al goed ingelezen waar ik op moet letten. Omdat de Z22se bekend staat van de distributie ketting probleem. Wat eigenlijk niet een probleem is van de ketting maar van de kettingspanner. Mijn blok heeft de geupdate versie ketting spanner. IK heb deze Zafira nu 5 maanden en toch luister ik goed iedere start of de motor geen bijgeluiden maakt. En tot nu toe loopt het blok als een trein. Koud Stationair loopt de motor heel even rauw, na enkele seconden is de motor stationair vrij stil. Op de bc zie je dan het verbuik van 0,8 / 0,9 op 100KM. Dan is het blok heerlijk rustig. Kom je boven de 3000RPM uit word het blok wakker en komt er een heerlijk motor geluid uit.
@gose91 wrote:
Ja maar als jouw auto al vanaf aankoop een heel zacht rateltje of een roffeltje of een rammeltje had, wat eigenlijk niet hoort. En jij maar denken dat het zo hoort.
Zo dacht ik dat de mijne ook als een nieuwe liep, maar na een flinke onderhoudsbeurt loopt ie echt op zn best.2 september 2014 om 09:09 #18250678Is niet alleen de spanner die gemodificeerd is maar ook de ketting sproeier, die heeft nu een veel grotere door gang, de oude sproeier had maar een gaat je van een mm.
En die slipte altijd dicht, met als gevolg het breken van de ketting.
2 september 2014 om 10:28 #18250679@Dolby wrote:
Als ik een nieuwe (tweede hands) auto koop. Doe ik altijd binnen 1 week na aanschaf compleet grote onderhoudsbuurt om zeker te zijn dat alles is vervangen zoals het hoort. Heb ik met deze Zafira A 2.2 16V ook gedaan. (nieuwe bogies, nieuwe olie, nieuwe filters lucht, brandstof, interieur filter.
En zo hoort het. Dan heb ik niks gezegd
2 september 2014 om 16:45 #18250680Er waren voorheen geen gekke geluiden,auto reedt ook gewoon goed de dag ervoor.
Wel blijkt nu dat hij al 2 jaar geen onderhoud heeft gedaan
Ik heb nog niks van m gehoord of er al naar gekeken is maar het zal inderdaad wel de ketting wezen.
We wachten het af.
Hij heeft wel besloten om,als het de ketting is ,de auto weg te doen,dus repareren zal niet gaan gebeuren..3 september 2014 om 09:49 #18250681@gose91, Bedankt voor je antwoord. :thumb
@gose91 wrote:
@Dolby wrote:
Als ik een nieuwe (tweede hands) auto koop. Doe ik altijd binnen 1 week na aanschaf compleet grote onderhoudsbuurt om zeker te zijn dat alles is vervangen zoals het hoort. Heb ik met deze Zafira A 2.2 16V ook gedaan. (nieuwe bogies, nieuwe olie, nieuwe filters lucht, brandstof, interieur filter.
En zo hoort het. Dan heb ik niks gezegd
3 september 2014 om 09:54 #18250682@asconahobbyist, dan ben ik bang dat hij te lang heeft gereden zonder olie te controleren. Want 2 jaar rijden zonder onderhoud lijkt met met een Z22se niet erg verstandig. Deze blokken staan bekend dat ze meer olie verbruiken dan een gemiddeld andere motorblok.
Mijn Z22se verbruikt namelijk 1 liter olie op 1500KM gemiddeld. Dan ben ik bang dat het probleem toch gauw met de ketting zal zijn.Hoeveel KM rijd hij gemiddeld dan per jaar? Want 2 jaar zonder onderhoud lijkt me nooit verstandig namelijk.
@asconahobbyist wrote:
Er waren voorheen geen gekke geluiden,auto reedt ook gewoon goed de dag ervoor.
Wel blijkt nu dat hij al 2 jaar geen onderhoud heeft gedaan
Ik heb nog niks van m gehoord of er al naar gekeken is maar het zal inderdaad wel de ketting wezen.
We wachten het af.
Hij heeft wel besloten om,als het de ketting is ,de auto weg te doen,dus repareren zal niet gaan gebeuren.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.