Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Domme koppelingsvraag getrag 265
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2014 om 19:18 #17267784
Heb een nieuwe sachs koppeling voor de monza, zodat de boel wat minder loopt te shaken bij laag toerental optrekken.
Hoe gaat die plaat er in? Dikke (die kant die wat uitsteekt) richting vliegwiel, en platte kant richting drukgroep of juist andersom?
Plaat aanzicht zijkant
Dit is rechts (op het bovenste plaatje)
Dit is links (op het bovenste plaatje)26 augustus 2014 om 19:42 #18250399Dikke kant die wat uitsteekt in de drukgroep.
26 augustus 2014 om 21:06 #1825040027 augustus 2014 om 06:28 #18250401@peter777 wrote:
@Opeltje17 wrote:
Dikke kant die wat uitsteekt in de drukgroep.
plaatje 2 met die sticker dus?
Kijk nog een keer:
27 augustus 2014 om 18:18 #18250402Gelukt :) Domme vraag eigenlijk, ding past er maar op 1 manier fatsoenlijk in.
Oude plaat zag er nog best goed uit, maar het vliegwiel was wat blauwig en er zaten hele kleine scheurtjes in. Denk dat ie toch wat heeft geslipt.
27 augustus 2014 om 18:22 #18250403Er zijn toch koppelingsplaten waar de vliegwielzijde op vermeld staat of vergis ik me nu ?
27 augustus 2014 om 20:03 #18250404Op de oude stond FS als in flywheel side. De nieuwe er net zo in gezet. Boel is gemonteerd, alleen de uitlaat moet nog fatsoenlijk worden gemaakt. Morgen maar eens testen en kijken of ik het bij het juiste eind had.
27 augustus 2014 om 20:52 #18250405Als het goed is past ie verkeerd om niet eens…hou hem maar eens met de dikke kant tegen het vliegwiel. Dan raakt het metaal het vliegwiel. Als je dan logisch verder denkt snap je al snel dat dat niet goed gaat :thumbup
28 augustus 2014 om 19:16 #18250406Het hangt er onder, en man dat is een wereld van verschil. Geen getril meer bij terug schakelen op de snelweg, geen gebonk meer bij het optrekken.
Blijft de vraag wat het nu precies is geweest…De plaat heeft nog meer dan genoeg voering, drukgroep valt weinig aan te zien. De vingers waren niet ingevreten, want er zat zo’n plastic ring op om het contact met het druklager af te vangen. Vliegwiel had wel aardig diepe groeven, en was aardig blauw met haarscheurtjes.
Maargoed, blijft nu het afdraaien van de schijven over en het gasdicht maken van de uitlaat en dan is het eindelijk een fijne autobahn cruizer.
29 augustus 2014 om 19:10 #18250407Hmm, vandaag met de schuifmaat gechecked. Het vliegwiel was krom. Klein beetje maar, iig genoeg voor een niet gelijk slijt spoor van de plaat op het vliegwiel.
Weer wat wijzer. Geen idee wat de oorzaak is geweest, ben zelf geen slippende koppeling rijder en ook geen doortrapper…
29 augustus 2014 om 20:12 #18250408Met je voet op de koppeling rijden is al genoeg.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.