Aankoopadvies vectra c

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aankoopadvies vectra c

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267602
    ckadett16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 August 2005

      Hallo,

      Na jaren een golf TDI gereden te hebben ben ik van plan om over te stappen op een vectra c station dan het nieuwe type c2 heet hij toch? Nu zag ik dat hij er met 120 en 150 pk is(diesel). Zijn beide motoren goed of zijn er problemen mee, en zijn er verder nog dingen waar je op moet letten bij de vectra.

      Alvast bedankt.

      #18249006
      ckadett16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 August 2005

        Niemand??

        #18249007
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          Ja hoor !
          Er zijn meerdere topics over aankopen van de vectra C !
          De 150pk versie is beter/sterker omdat dit een 16 klepper is en de ander een 8 klepper.
          Verder zijn aandachtspunten :
          De thermostaat, het dubb.massa vliegwiel, en de wervelkleppen op het spruitstuk ( bij de 150pk versie )

          Verder je gezonde verstand gebruiken bij een uitvoerige testrit. ;) :thumb

          #18249005
          ckadett16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 August 2005

            Bedankt voor de reactie, dus niet echt grote problemen. 2massa vliegwiel laatst nog vervangen voor een kameraad dus als dat het grootste probleem is moet het wel goed komen.

            Is de 150 pk versie ook goed te chippen of kan je hem beter standaard laten en wat is er precies beter aan de 150pk versie?

            #18249008
            iquick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2011

              Dat ligt er aan hoe ver je wilt gaan, de 150pk versie kan je goed chippen tot 200pk en 420nm zonder verdere aanpassingen. Je kan zelfs verder gaan tot 270pk maar daar heb je dan ook de benodigde aanpassingen voor nodig. De bekende problemen zijn, zoals eerder aangegeven, de thermostaat, de DMF, de wervelkleppen maar ook de dynamo, DPF en de injectoren. Als je handig bent kan je dit zelf ook doen natuurlijk.

              #18249009
              ckadett16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 August 2005

                Dus tot 200pk is er eigenlijk vrij weinig aan de hand, mits je er natuurlijk met verstand mee omgaat. Kan de koppeling en de aandrijving zoals de assen en versnellingsbak het vermogen wel aan dan?

                #18249010
                CAlberts
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 December 2010

                  Ja hoor geen probleem, veel van ons rijden al tijden met gechipte 150pk versies rond (Z19DTH).

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                  #18249011
                  iquick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2011

                    Het blok en de aandrijving kan tot 230pk aan. Zolang je rustig rijd is er niks aan de hand. De koppeling krijgt wel iets meer op z’n donder dan normaal als je vaker een stoplicht sprint gaat trekken maar bij normaal rijgedrag is er niks aan de hand.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.