Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › problemen met inbouw f28 op v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2014 om 13:44 #17267556
Ik zie door de bomen het bos niet meer en open een nieuw topic.
Heb wat lopen zoeken naar 3.0 ombouw en kwam dit discussietopic tegen:viewtopic.php?f=7&t=99677&start=50
Helaas nog niet echt een antwoord gevondem op mijn vragen.
Ik heb dus een calibra v6 met adaptorplaat ertussen en de f28 in originele steunen zover ik kan zien.
Nu dus het probleem waar veel mensen mee zitten : de koppeling klapt eruit, in mijn geval breekt het hart uit de plaat. De eerste keer al na een aantal km , de 2e plaat begon al te ratelen mar heb er 6000 km mee kunnen rijden.
Heb op wat engelse forums gelezen en daar word gesproken over dat je een turbo vliegwiel en turbo koppelingsplaat met drukgroep moet monteren.
Ik zie door de bomen het bos niet meer wat te doen, heb nu een sachs versterkte drukgroep, mtech licht vliegwiel voor een c25xe (uit 2007) en de f28 bak met adaotorplaat en nu al 2 x de koppelingsplaat naar zn gootje!
Ik had gelezen dat een licht vliegwiel en de sachs set dé combinatie was maar niet bij mij helaas.
Wat is nu de oorzaak en de oplossing voor dit probleem ? Iemad die het miss weet rallyastra ? Willem ??
Lees ook vanalles over dat mtech vliegwiel..
Vam de week komt me helix c20let plaatt maar durf deze niet zomaar te monteren icm met dat mtech licht vliegwiel..
Ben zeker niet de eerste met deze problemen maar wil wel graag f28 blijven rijden zonder dat deze koppelingsplaten vreet..
Moet ik nu een turbo vliegwiel monteren zit het hem in het vliegwiel al deze problemen ? Iemand die de oplossing weet ,???
Hoorde dat demnis gestopt was met inbouw zijj site bestaat ook niet meer diegeme weet ook meer af van de oude calibra van erwinv6
15 augustus 2014 om 14:01 #18248506Ik had gewoon het vliegwiel van de V6 erop, alleen afgedraaid zodat die wat lichter was. Ik dacht 4,5 kg? Maar dat weet ik niet meer zeker. Dat zou ik echt na moeten zoeken.
Verder hadden we al vastgesteld dat we dezelfde sachs spullen hadden. Werkte bij mij prima.15 augustus 2014 om 14:12 #18248507Plaat wel goed om gemonteerd (zeg ook maar wat?)
18 augustus 2014 om 19:08 #18248508Pascal had jij een 2.5 of 3liter vliegwiel ?? Weet je of er onderlijg nog verschil in zit qua maten ?
Heb vandaag de Helix plaat eindelijk binnen ziet er toch wel wat sterker uit vind ik als een sachs plaat.
Heb alleen nog geen niieuwe vliegwielbouten en weet nog steeds niet wat te doen precies.Denk of een v6, 2, 5 of 3.0 vliegwiel gebruiken of een turbo vliegwiel pakken en het spul allemaal weer monteren.
18 augustus 2014 om 19:47 #18248509is geen verschil in maat.
viewtopic.php?f=113&t=184810Waarom een 3.0 vliegwiel ? dan moet je die van een Omega B nemen, is dubbel massa.
Andere en tevens ook enige optie is vliegwiel van een Vectra B i30, dat is ook een X30XE in de basis, als voorwiel aandrijver,
maar durf met 95% zekerheid te zeggen dat dat vliegwiel dezelfde is als op een X25E, of Y26SE of zelfs C25XE in een Vectra A
(enige is dat er onderling een gering gewichtsverschil is tussen wat vliegwielen)18 augustus 2014 om 23:59 #18248510Ik kan je niet helpen maar mocht je dat lichte vliegwiel kwijt willen, dan hou ik me aanbevolen :thumb
19 augustus 2014 om 05:52 #18248511@Jerremy wrote:
Waarom een 3.0 vliegwiel ? dan moet je die van een Omega B nemen, is dubbel massa.
Ik had geen dubbelmassa vliegwiel, dus hieruit maak ik op dat ik het vliegwiel van de 2.5 afgedraaid en erop had.
19 augustus 2014 om 15:59 #18248512@ petrolhead die is binnenkort beschikbaar!
Ik ga denk ik voor het 2.5 v6 vliegwiel en het spul weer monteren allemaal.
Of iemand anders moet nog een beter idee hebben?Weet er nou niemand wat het probleem nu is dat sommige v6/f28 combi’s koppelingsplaten vreten?
Groetjes Ray
19 augustus 2014 om 22:00 #18248513wat ik nog weet had ik gewoon het v6 vliegwiel en drukgroep met een plaat van een een calibra turbo
nooit geen problemen mee gehad
auto werd gewoon dagelijks gebruikt20 augustus 2014 om 12:07 #18248514Dan mag ik hopen dat ik ook geen problemen meer ga krijgen, heb dus de sachs versterkte drukgroep voor V6, turbo plaat ( 226mm 14tands) maar is hetzelfde als de v6.
Nu nog een v6 vliegwiel scoren en laten afdraaien denk ik.
Lees ook veel dat mensen vliegwielen van een 2.0 pakken zijn deze dunner dit ivm ruimte in de “bellhousing” dan een v6 vliegwiel ?
20 augustus 2014 om 17:56 #18248515Afdraaien kan, heb ik ook gedaan. Let er wel op dat je genoeg ‘vlees’ overhoud.
Als je een met een 4 cilinder versnelllingsbak, direct tegen de motor aan gemonteerd gaat rijden (dus zonder spacer-plaat) zal je een 4 cilinder vliegwiel moeten monteren idd.
een V6 vliegwiel gaat dan volgens mij niet eens meer passen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.