Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2014 om 20:27 #17267484
Hey,
Volgend probleem aan m’n Astra H uit 2009 :(
Wordt er ondertussen wel een beetje moedeloos van :swearsituatieschets:
2 weken geleden reed ik de autostrade op en na 1km ging de wagen in noodloop (oranje auto met steeksleuteltje)
Aan de kant gaan staan, motor stilgelegd ff gewacht en trg gestart…
‘s avonds naar de garage gereden, uit laten lezen maar geen foutcodes te vinden.
Vorige week hetzelfde, ook op de autostrade in noodloop.
Wat me wel opviel was dat het telkens was nadat ik redelijk had moeten doortrekken om in te voegen aan een oprit.Nu reed ik vanavond naar huis en wou nog iets testen… heb constant een te hoge snelheid gereden (150) en ja hoor na een paar km trg in noodloop
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Zou graag zelf eerst een paar dingen willen nakijken, voor ik nog maar eens naar de garage moet lopen…Greetz Jurgen
12 augustus 2014 om 20:36 #18247692EGR / inlaattraject reiningen ?
13 augustus 2014 om 07:55 #18247693AnoniemLid sinds:
1 January 1970klinkt als een verstop inlaattraject of vervuilde turbodruksensor. Komt vaker voor, zeker als er altijd rustig gereden is, nooit goed schoonblazen van de auto. Zelf ook gehad. Zal het linkje met foto’s ff opzoeken..
13 augustus 2014 om 08:36 #18247694AnoniemLid sinds:
1 January 197013 augustus 2014 om 09:21 #18247695Thanx voor de link !!!
Ik ga het vrijdag hopelijk na kunnen kijken.
Zal vanavond voor alle veiligheid even wat remmenreiniger gaan kopen LOL.Ter info: vanmorgen weer in noodloop.
Frequentie wordt alsmaar sneller… Dus wordt echt tijd dat ik alles eens losmaak en nakijk/schoonmaak denk ik…Ik zal jullie op de hoogte houden (eventueel met enkele pics ;) )
14 augustus 2014 om 17:51 #18247696Update…
Omdat er geen code te vinden was, dacht ik eraan om m’n Maxiscan mee te nemen…
En dan in te pluggen en wachten tot de code nog eens verschijnt..
Hebben we geluk :DHeb nog wat opgezocht hier op het forum, en kan dus nog steeds de turbodruksensor zijn…
Zaterdag gooien we alles even open en eens kijken wat we kunnen schoonmaken…
EGR, inlaat en sensor…
Hopelijk is het daarmee dan opgelost !!!!Ik zal jullie verder op de hoogte houden !
14 augustus 2014 om 18:03 #18247697AnoniemLid sinds:
1 January 1970weet bijna zeker dat dat je probleem is. Maak ook gelijk wat foto’s van de binnenkant van die spulletjes, ben erg benieuwd!
14 augustus 2014 om 18:29 #18247698Details van P0234 :
1. Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation
The boost pressure is too high
Effect:Exhaust gas recirculation valve is switched off
Boost pressure control is not longer possible.2. Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation
The boost pressure is too low
Effect:Exhaust gas recirculation valve is switched off
Boost pressure control is not longer possible.Check: Function-Group Intake-Air System/Charge-Air System
Function ChecksVerify mechanical system functions/components
Exhaust-gas turbo charger
Exhaust system
*Check air filter for fouling and correct mounting.
*Check air mass meter for fouling.
*Check intake system/charge air hoses for leaks (secondary air, porosity and blockages)
*Check connected hoses and tubes for kinks, damage etc.Als je interesse hebt heb ik ook nog de nominale waardes welke je kan controleren (weet niet of je dat met de MaxiScan kan zien)
Ga met je MaxiScan je ECU eens in en zoek naar Boost Pressure, als je daar de waardes van kan vinden heb ik een checklist voor je :)14 augustus 2014 om 20:52 #18247691Vacuum klepje VGT regeling kapot
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
25 augustus 2014 om 09:43 #18247699Even een update posten…
Hebben dus de turbodruksensor en inlaattraject+egr schoongemaakt
Zie de foto’s
Was redelijk veel aanslag terug te vinden !
Compleet schoongemaakt en teruggeplaatst.Het optrekken gaat nu idd veel mooier, luikt of het blok nu minder moeite moet doen….
MAAAAAAAAR na terug even een paar 100m op +3000 toeren te rijden… terug in noodloop :swear
Onderstaand nog een paar livedate.
Valt daar iets op te zien?Anders zal ik toch nog langs een garage moeten voor verder uit te lezen :( :(
ZIt momenteel al op de laatste maanden aan 1300€ kosten :swear en lijkt maar niet te stoppen….25 augustus 2014 om 10:02 #18247700AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb je die turbodruksensor nou ook losgehad en schoongemaakt? Anders toch naar Wim z’n bericht kijken als je deze zaken hebt uitgesloten..
25 augustus 2014 om 10:12 #18247701Volgens de code overboost?
25 augustus 2014 om 10:25 #18247702@pixels66 wrote:
Heb je die turbodruksensor nou ook losgehad en schoongemaakt? Anders toch naar Wim z’n bericht kijken als je deze zaken hebt uitgesloten..
Klopt hebben we ook losgemaakt en schoongemaakt.
Eigenlijk was die nog redelijk mooi, niet zo vuil….25 augustus 2014 om 10:42 #18247703@wim-v6 wrote:
Vacuum klepje VGT regeling kapot
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Hey Wim, kan je zo een klepje vervangen? En waar zit dat?
Waarvoor dient dit klepje?
Gr Jurgen
25 augustus 2014 om 10:55 #18247704Ja die kan je vervangen. Zit achter op de motor. Moet je even de slangen volgen, lopen over de distributiekap. Controleer ook of de leidingen heel zijn bij de multiriem, want deze wil nog wel eens doorslijten.
26 augustus 2014 om 08:33 #18247705Heeft er iemand een onderdeelnummer van, of een schatting van de kostprijs van dit klepje?
26 augustus 2014 om 19:26 #18247706Nog even een kleine opmerking/vraag…
Rond de hoeveel toeren gaan deze motors hun overdruk lossen?
Ik weet niet of het er toe doet, maar ik hoor dit nu regelmatig al rond de 2000 à 2250 toeren?!?
Nu begin ik op elk geluid te letten LOL
Vooral in z’n 4de versnelling blijft het geluid redelijk lang hangen? Van 2000 tot bijna aan 3000 toeren (wnnr ik de gas los) hoor ik het psssst geluid26 augustus 2014 om 19:33 #18247707AnoniemLid sinds:
1 January 1970het psssst geluid heb ik nog nooit gehoord bij deze motor.. geen dumpvalve, dus dat geluid is er dan ook niet..
26 augustus 2014 om 19:42 #18247708Lekke ic slang?
9 september 2014 om 13:33 #18247709Probleem is opgelost !!!
Was een combinatie van 2 zaken die hier aan bod kwamen :D
Combinatie van Turbodruksensor en Vacuumklep !
Alle mogelijke combinaties geprobeerd (enkel nieuwe sensor, enkel nieuw klepje) maar uiteindelijk de 2 samen vervangen was bingo !
Bedankt allemaal voor het mee helpen zoeken naar een mogelijke oplossing !!!
Nu hoop ik een beetje dat de kosten wat ophouden LOL
Greetz Jurgen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.