Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › astra h station remmen en schijven vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2014 om 16:44 #17267456
Hallo
Betreft astra h staion z18xe 2005Laatste apk keuring kreeg ik een opmerking dat de remschijven aan de minimale kant zitten, dus alles vervangen incl blokken. Iemand een goede tip om een beetje fatsoenlijke kwaliteit aan te schaffen of eventueel de de- en montage voor zijn rekening te nemen tegen een leuke prijs? Kan zelf eventueel een beetje assisteren indien nodig. Regio venray maar een 100 km ervoor rijden heb ik er wel voor over ;)
11 augustus 2014 om 17:40 #18247528je kunt gewoon naar heuts toe gaan en ze daar bestellen.
schijven van brembo en blokken van ferodo zou ik doen.
ik kan je er ook bij helpen met montage
http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=602111 augustus 2014 om 18:21 #18247529AnoniemLid sinds:
1 January 1970fsrs-opelwebshop.nl voor originele schijven en blokken, nog gunstige prijzen ook…
27 december 2014 om 11:47 #18247530Ben me inmiddels een beetje aan het orieenteren wat ik nodig heb, buiten de schijven en blokken natuurlijk ;)
Wat heb ik bv voor speciaal gereedschap nodig? Volgens mij een inbus 7 voor de remklauw te demonteren en een torxx (?) om de schijven te demonteren?, weet iemand zo welke maat, wil een exemplaar aanschaffen van gedore wat fatsoenlijk past voor op een ratel.
Weet iemand of de remschijf alleen maar met die ene torx vastzit?@ corsaracer; neem je aanbieding zeker in overweging
27 december 2014 om 11:55 #18247531AnoniemLid sinds:
1 January 1970Schijf zit alleen maar met die ene torx vast. Bij mij brak ie af, nouja dan maar zonder(alleen maar om op z’n plek te houden voordat je het wiel erop zet).. De 4 wielbouten zijn voldoende.
Welke torx maat weet ik zo gauw even niet, maar je hebt voor je achter remblokken in ieder geval een setje nodig om de remzuigers terug te draaien, voorkant kun je ze met een blokje hout en een hele grote tang terug knijpen..
30 december 2014 om 10:23 #18247532MTEC Brakes op ebay.co.uk levert ook prima spul (heb de sportset op diverse auto’s zitten).
8 maart 2015 om 08:16 #18247533Heb inmiddels al een (denk ik) redelijke ste van Brembo op het oog. Echter nog een vraagje. Voorkant zijn de remblokken nog zeer goed, is het een optie om deze gewoon te blijven gebruiken op de nieuwe schijven, wat adviseert een proffesional?? Inmiddels er ook achter gekomen dat je idd een torx nodig hebt om de blokken eraf te halen, volgens mij een e18 maar dat weet ik niet zeker. Afstand punt naar punt van de bout is net geen 16 mm. Tevens, wanneer heb ik de tool nodig om de remblokken terug te draaien, is dit al bij het erafhalen of pas bij het erop zetten. (of kan ik eventueel zelf een tool maken…. ;)
8 maart 2015 om 10:54 #18247534NEE!!! bij nieuwe schijven ALTIJD nieuwe blokken monteren.
En een tooltje is als je handig bent zelf zo gemaakt.
8 maart 2015 om 11:54 #18247535Ok bedankt. Maar heb ik dit tooltje (hulpmiddel) perse nodig!? Heb al iets gehoord dat je eerst de handrem terug moet stellen, maar dan… Kan zijn dat ik een beetje te huiverig ben terwijl het allemaal best mee kan of zal vallen achteraf maar ben liever al iets voorbereid.
8 maart 2015 om 12:34 #18247536neem ook een waterpomptank mee om als je de remblokken uit de remklauw verwijderd hebt daarna de cilinder in de remklauw naarbinnen te drukken.. anders gaan de blokken niet om je schijven passen…
je hoeft niks aan je handrem te doen..
als je achter trommel remmen hebt zal je handrem wat strakker zijn omdat er nieuw “vlees” op de remschoenen zit..
als je schijven hebt achter zul je daar niks van merken bij de handrem…
koop een bus remreiniger en een staalborsteltje om als je je oude schijf en blokken verwijderd hebt de boel schoon te maken ( zowel de remklauw als de naaf waar je schijf aan hangt) en kopervet om de achterzijde van de remblokken in te smeren om het piepen van de remmen tegen te gaan als alles mee zit denk ik dat je een uurtje tot 2 uurtjes met alles bezig bent
ik heb op mijn vectra b2 rondom schijven en ik was met een uurtje klaar..8 maart 2015 om 13:04 #18247537NEE!!! bij nieuwe schijven ALTIJD nieuwe blokken monteren.
Als ze nog flink profiel hebben waarom niet hergebruiken? Vind dat altijd van die bullshit om remblokken waar nog 3/4 vlees opzit weg te flikkeren.
8 maart 2015 om 14:06 #18247538@joop1970 wrote:
NEE!!! bij nieuwe schijven ALTIJD nieuwe blokken monteren.
Als ze nog flink profiel hebben waarom niet hergebruiken? Vind dat altijd van die bullshit om remblokken waar nog 3/4 vlees opzit weg te flikkeren.
altijd nieuwe blokken monteren, de oude blokken kunnen wel inslijten op de nieuwe schijf, maar dan word er al vanaf het begin de schijf niet gelijkmatig gebruikt, dit is gewoon een foute start…
Het is in mijn ogen een verkeerde bezuiniging, maar je moet het zelf weten en niet gaan janken als na een tijd een trilling in je rempedaal hebt.
Blokken kosten de kop dan ook niet meer, gewoon goed shoppen op het www en je bent voor een appel en een ei klaar.8 maart 2015 om 14:22 #18247539Als je de blokjes netjes recht afschuurt is er weinig mis mee…
Maar goed, heel duur zijn ze niet, ieder zn ding.8 maart 2015 om 15:17 #18247540Een minimale afwijking op de blokken kun je met het blote oog niet zien.. Laat staan voelen maa idd aangezien de blokken vaak een 10tje zijn zou ik er niet op bezuinigen als je voor een paar honderd euro aan schijven monteerd
8 maart 2015 om 16:27 #18247542Geen koper vet gebruiken!!!!
Maar Keramisch vet. Hier zitten geen metalen in. Wat weer storingen voorkomt.Ook nooit op het drukvlak (achterkant)vet smeren.
alleen op de “oren”. Er zitten speciale plaatjes of coating op de blokken die dat vet vervangt, op het drukvlak.
als je daar vet op smeert wordt het 1 grote bende. Wat weer voor zorgt dat de remblokken vast gaan zitten.8 maart 2015 om 16:31 #18247541@arjontje wrote:
Geen koper vet gebruiken!!!!
Maar Keramisch vet. Hier zitten geen metalen in. Wat weer storingen voorkomt.Ook nooit op het drukvlak (achterkant)vet smeren.
alleen op de “oren”. Er zitten speciale plaatjes of coating op de blokken die dat vet vervangt, op het drukvlak.
als je daar vet op smeert wordt het 1 grote bende. Wat weer voor zorgt dat de remblokken vast gaan zitten.Doe dit al jaren bij me autos.. Heb er nooitlast van gehad.. Aleen je moet niet heel overdrven met dat vet aan de gang gaan…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.