Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra GTC aankoopadvies aub
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2014 om 13:36 #17267372
Beste leden,
Sinds kort ben ik op zoek naar een Opel voor mijn vriendin.
Via mijn schoonzus zouden wij een “Opel Astra GTC 2008 Coupé” kunnen overkopen.
De wagen heeft momenteel 125.000km en is steeds goed onderhouden geweest door een herkende Opel garage.
Vorig jaar hebben zij de EGR kleppen ofzoiets moeten vervangen en de remschijven. Voor de rest hebben zij momenteel geen vervaningskosten gehad.
Nu, op een ander forum kwamen verschillende mensen mij zeggen dat dit slechte wagens zijn.
Problemen met motor, turbo en dergelijke meer.
Nu wil ik vragen aan de kenners onder jullie of dit correcte geruchten zijn ?Hierbij ook nog verdere informatie van de wagen:
Merk: Opel
Model: Astra GTC 3-deurs
Bouwjaar: 01/09/2008
Kilometerstand: 125.000km
Interieur/Exterieur: onbeschadigdIk hoor het graag van jullie!
Alvast bedankt ;)
7 augustus 2014 om 13:59 #18246788Even uit een ander topic gejat van Wim hier op het forum.
1.3CDTi:
Distributie: Ketting..
Minpunten:
– EGRklep vaak vervuild, waardoor storingen ontstaan
– DPF dat wel problemen wil geven> 1.7CDTi:
Distributie: riem..
minpunten:
– Ik kan er geen zo vertellenOverigens was de 1.3 in 2005 uitgeroepen tot beste diesel van het jaar.
7 augustus 2014 om 14:59 #18246789Aandachtspunten:
Motor 1.3 CDTi (Z13DT Z13DTJ Z13DTH A13DTJ):
– Distributieketting (Spanner)
– EGR kep
– Roetfilter
– Turbo
– Op hol gaan bij Regenereren wil wel eens voorkomenMotor 1.7CDTi (100pk Z17DTH):
– Tijden Vervangen distributieriem (Dacht iedere 120.000km en 10 jaar)
– Regelklepje Variabele Turbo (als deze bij defect niet tijdig vervangen word, kan de turbo daar schade van lijden)
– EGR klep
– Dubbel Massa Vliegwiel (ook 5bak)
– M32 6bak is in zijn geheel een Zwak punt, en dan nog het minst bij de 1.7CDTi modellenAanvulling op de Z17DTH: 1.7CDTi met Roetfilter (Z17DTJ (110pk) / Z17DTR (125pk))
– Drukleidingen Roetfilter
– RoetfilterAstra-H
– Drager Veerpoten voor (Roest)
– Dorpels onderaan (Roest)
– CIM module (let op Modificatie)Willem
7 augustus 2014 om 15:25 #18246790En hoe kan ik weten of dit een Astra H model is? Bedankt voor je info alvast!
7 augustus 2014 om 16:18 #18246791http://www.google.nl/search?q=astra+h&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=16bjU_GCPYLUOOm6gIAL&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=800&bih=1280″ onclick=”window.open(this.href);return false;
7 augustus 2014 om 16:25 #18246792@Stasser wrote:
En hoe kan ik weten of dit een Astra H model is? Bedankt voor je info alvast!
Ok bedankt, is dus het model dat mijn vriendin zou aankopen.
Wat raden jullie uiteindelijk aan?
De wagen heeft 125k km’s & steeds onderhouden door een Opel garage.
Zouden jullie het overwegen deze te kopen of?
7 augustus 2014 om 16:57 #18246793AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als de auto een goede onderhoudshistorie bij de dealer heeft, en de motor loopt netjes(geen tikken of klapperen), schakelt goed, koppelt goed, trekt goed op, heeft geen of in ieder geval lichte roest bij de veerschotels, ja dan zou ik in jullie geval kopen. Is vooral gevoel.
Zelf bewust voor een 1.7 gekozen, ik wilde perse wat meer vermogen en geen ketting..
Lees hier meer over veerschotel roest(wat ze echt allemaal hebben, ik heb de schotels pas vervangen)
7 augustus 2014 om 18:26 #18246794@pixels66 wrote:
Als de auto een goede onderhoudshistorie bij de dealer heeft, en de motor loopt netjes(geen tikken of klapperen), schakelt goed, koppelt goed, trekt goed op, heeft geen of in ieder geval lichte roest bij de veerschotels, ja dan zou ik in jullie geval kopen. Is vooral gevoel.
Zelf bewust voor een 1.7 gekozen, ik wilde perse wat meer vermogen en geen ketting..
Lees hier meer over veerschotel roest(wat ze echt allemaal hebben, ik heb de schotels pas vervangen)
Ik heb alsinds geen rare dingen ondervonden.
Het gaat hier wel om de 1.3 .
Groeten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.