Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › ??nu weer een elektro-storing…??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2014 om 20:29 #17267347
Hallo, ben ik alweer…
Ik heb de gasinstallatie uit mijn Senator 2.5 gehaald en in het binnenscherm een reparatieplaat(van Romijn) gelast.Daarvoor heb ik de verdamper verwijderd(op het binnenscherm) en het dubbelrelais(Bosch 0 332 514 123) eraf gehaald.
Na het laswerk de boel weer in elkaar gebouwd en nu zijn er 2 draden, uit de stekker van (1 gedeelte) van het relais.
Je kunt zien aan de krassen op relais dat hier wel wat aan zat.
Nummers van deze 2 aansluitingen; 88b(series resistor en ECU pin 10) en 88c(aux regulator) volgens Google.
En in de de kabelboom naar dit relais, is een dunnere rode draad en een dikke rode draad verbonden met elkaar(vermoedelijk door gasinbouwer) en dan weer een verbinder deraan naar de, verwijderde, verdamper?Probleem is nu; benzinepomp krijgt geen spanning meer.
Iemand een idee, heb ondertussen ook maar een werkplaatsboek gekocht(is onderweg, met de post).
5 augustus 2014 om 20:45 #18246587Nou nou niet zo moeilijk doen:
aan het laswerk te merken heb je een A 1/2 senator en die hebben een simpel jetronic systeem maak eens wat fotos dan zal ik je wel verder helpen..Simpel idee:
Kabelboom van je motor omgooien voor een onverknipte,zijn der nu toch genoeg door de belasting maatregel.6 augustus 2014 om 07:40 #18246588Hallo, ik heb geen stress… Haha …
Had der alleen de balen van, wilde gisteravond rondje rijden.. Zodoende.
Ga vanavond meteen fotos maken.Weet je toevallig een kabelboom..
Maar wil graag eerst oude repareren.
Want met gasinstallatie nog derin liep de Senator wel op benzine.7 augustus 2014 om 08:11 #18246589Hoi hoi, heb een paar fotos gemaakt. Maar weet niet hoe ik ze, erbij zet.
Kan iemand :( mij uitleggen hoe ik fotos bijvoeg…
7 augustus 2014 om 11:10 #18246590Waarschijnlijk zijn je injectoren onderbroken,door een schakelaar te plaatsen op LPG worden dan de injectoren onderbroken meestal gebeurt dat.
11 augustus 2014 om 16:39 #18246591Ja, het is een Senator A2, bouwjaar 1985, met een 2.5 motor. :thumb
Ik heb mbv elektrisch schema, de 3 losse kabels weer aangesloten. Aan het dubbele relais :D .
De 2 rode moesten aan de “Vorwiderstände”(88b) en de witte aan de “Zusatzluftschieber” (88c).
Maar helaas, benzinepomp krijgt nog geen spanning en pompt/loopt dan dus ook niet.
En motor gaat wel rond, maar (door de storing) slaat ie niet aan.
Wat of wat voor kabel, stuurt de benzinepomp aan?
Misschien kabelboom doormeten van dubbelrelais naar weerstanden, luchtklep, injektoren en ecu?
Zusatzluftschieber(luchtklep met verwarmingselement?) moet deze van spanning voorzien worden, via schakelaar op stuurpomp?
Want zo is die aangesloten; 1 draad komt van schakelaar van de stuurpomp en andere draad(massa) is aan inlaatbuis verbonden.11 augustus 2014 om 16:47 #18246592Voor de fotos even het faq gedeelte op dit forum inzien
14 augustus 2014 om 06:42 #18246593Verwacht dat het probleem in de luchtmassameter zit.
Aangezien je voorschakelweerstanden hebt, heb je ook een 7 polige stekker op je luchtmassameter
Onder het zwarte deksel
zitten 2 contacten die verbinding moeten maken, zodra je de klep iets beweegt. Deze stuurt namelijk het brandstofrelais aan. (sorry voor de wat wazige foto, het zijn de 2 meest linkse contacten waar het om gaat)
Vaak wordt bij LPG deze contacten verbogen om te voorkomen dat de pomp draait. Kwestie van zwarte deksel eraf, contacten iets bij buigen zodat ze weer contact maken.
23 augustus 2014 om 15:58 #18246594Hallo, bedankt voor reaktie.
Maar kan het niet zijn.
Ik heb een “nwe” lmm gemonteerd, want oude was door vorige eigenaar dichtgekit en klep was krom.
Sorry, hoe ik, foto’s op forum, zet kan ik niet vinden….
Maar denk zelf, aan dubbelrelais(2 stekkers zitten erop) achter veerschotel/binnenscherm en naast de weerstanden.
Verzorgingsspanning en massa, heeft het relais. Van dit relais waren ook 2 kabels(+, van de weerstanden) en 1 witte kabel(van luchtschuif) er afgehaald en gemonteerd aan kabelboom van gasinstallatie. Nummer van dubbelrelais had ik opgevraagd, bij lokale Opel dealer, en besteld. Maar ik heb een verkeerd relais gekregen(een kraftstoffpumpenrelais).
Tevens heb ik binnenscherm/veerschotel , nieuw ingelast. Maar tijdens lassen, wel de computer losgekoppeld. Bij computer onder dashboard, zit ook een soort schakelaar(die je, in en uit kunt trekken??). Oja, het is een zwitserse importauto(misschien, anders).
Ondertussen, is bij mij, even het licht uitgegaan, wat betreft mijn “elektro-kunde”..10 september 2014 om 18:48 #18246595Hallo, allemaal.. Bedankt voor de reakties.
Probleem gevonden, na doormeten kabelboom.
Dubbelrelais was defekt.
Toen gasinstallatie er nog in zit, was dit relais waarschijnlijk ook al defekt.
Maar hadden ze de benzinepomp, aangesloten op konstante spanning.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.