Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Stotteren 2.5 v6 opel calibra.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2014 om 16:50 #17267316
Hallo,
Ik heb onlangs een calibra 2.5 v6 gekocht die enkele jaren stil heeft gestaan gekocht. De motor loopt stationair goed, maar start moeilijk. Wanneer je bij een lopende motor gas geeft blijft de motor aan het stotteren en wil niet echt toeren maken. Wanneer je de auto startpiloot via de luchtfilter geeft is dit hele probleem verholpen. Dus ik ga ervan uit dat de motor te weinig brandstof krijgt. Ik heb de brandstofleidingen al doorgeblazen, en de brandstoffilter even voor te proberen er tussen uit gehaald. Wanneer je de motor start met de brandstofleiding los start komt er een volle straal benzine uit de slang. Wanneer je de motor laat lopen met de retour leiding los, komt er helemaal geen benzine retour. Het vacuumslangetje van de einddruk regelaar is ook niet aangesloten. Waar kan het aan liggen dat de motor te weinig brandstof krijgt?, of hebben jullie andere ideeën?
Gr Niels4 augustus 2014 om 18:08 #18246318Brandstofpomp stuk??
Die dus wel een beetje volume pompt met de slang los maar geen combi volume en druk meer kan leveren.Daarom komt er waarschijnlijk ook niets via de retour terug richting de tank.
4 augustus 2014 om 18:22 #18246319Brandstofdruk meter zou kunnen vast gaan zitten..
4 augustus 2014 om 18:30 #18246320Ja maar als die vast zit dan verzuipt je motor juist. Het toevoegen van start pilot zou op dat moment helemaal teveel worden.
In deze situatie loopt de motor juist goed op de extra startpilot.4 augustus 2014 om 21:27 #18246321Wellicht heel simpel maar heb je al eens naar de bougies gekeken? Eventueel een paar bougies vervangen is een stuk goedkoper (makkelijker wil ik niet direct zeggen, de achterste 3 zitten heel rot) dan denken aan het vervangen van een brandstofpomp of iets dergelijks.
4 augustus 2014 om 22:54 #18246322@MoiInActie wrote:
Wellicht heel simpel maar heb je al eens naar de bougies gekeken? Eventueel een paar bougies vervangen is een stuk goedkoper (makkelijker wil ik niet direct zeggen, de achterste 3 zitten heel rot) dan denken aan het vervangen van een brandstofpomp of iets dergelijks.
Hij geeft al aan dat het een brandstof probleem is.
Hou je maar vast voor de prijs van een originele opel brandstofpomp… verekte duur.
5 augustus 2014 om 05:50 #18246323Gewoon een walbro 255 hp pomp ingooien. Of het bosch artikelnummer door ebay gooien ;)
Maar volgens mij zijn het allemaal dezelfde pompen.
Heb nu ff geen epc bij de hand anders had ik het voor je uitgezocht.5 augustus 2014 om 14:28 #18246324De kwaliteit van benzine neemt na een aantal jaar ook flink af. Misschien dat verse benzine je probeem kan oplossen
5 augustus 2014 om 14:49 #18246325De benzine kan wel 20 jaar oud zijn, zolang er geen brandstof door de retourleiding komt is er naar mijn idee of niet genoeg druk om de regelaar te openen wat resulteert in een motor die te weinig brandstof krijgt en dus zal bokken en stoten.
Optie 2 de regelaar zit vast en zet 6-8 bar op je injectoren. Hierdoor zou de motor veels te rijk lopen en zou de startpilot de motor doen verzuipen.De kwaliteit van de benzine maakt op dit moment niet erg veel uit aangezien de hoeveelheid te weinig is.
5 augustus 2014 om 15:54 #18246326Of de leidingen bij de injectoren zitten helemaal dichr met verrubberde benzine.
Dit heb ik aan de hand gehad met een Z18XE die 3jaar gestaan had.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
5 augustus 2014 om 15:58 #18246327Ja maar dan had er wel wat uit de retour moeten komen.
Het hoeft niet eerst door de injector om bij de brandstofdruk regelaar te komen.
5 augustus 2014 om 16:31 #18246328Rails zat bij ons ook dicht.
Na eerst pomp en drukregelaar vervangen te hebben (tis was ook nog een gashok, daar gaan vaker de drukregelaar en pomp van kapot).
Eens de injectorrails met de injectoren eraan los gehaald.
Deze rails had nauwelijks doorgang, om over de ingangen van de injectoren nog maar te zwijgen.Alles in een ultrasoonbad geflikkerd en na lang verwarmd ultrasoonbadderen in injectorreinigende ultrasoonvloeistof te hebben gebadderd geen problemen meer.
(Drukregelaar zit bij deze op tankdeksel, niet op de injectorrails.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
5 augustus 2014 om 17:48 #18246329Ok, dan zou ik iig wel de rails loshalen en schoonmaken.
Maar dan moet de brandstof wel een lange weg afleggen als deze op de tankdeksel zit. Of zetten ze de druk eerst op in de aanvoer en laten het dan lekker stromen.
Ook raar dat de c20ne, c20xe en c20let variant het dan op de motor hebbdn zitten en alleen de v6 op het tankdeksel.
Zou iig wel ook de rails er ff afhalen zoals wim aangeeft, ook dat gedeelte ff goed schoonmaken.
5 augustus 2014 om 17:51 #18246330Elke Z18XE heeft de drukregelaar in de tank hangen.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
5 augustus 2014 om 17:52 #18246331V6 niet, die heeft m op de rails.
Vermelde erbij dat de regelaar in de tank zit, dat is een Retourloos systeem.
Ging er meer om dat een vrijwel compleet verzadigde injectorrails zomaar zou kunnen voorkomen.verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
5 augustus 2014 om 18:59 #18246332Owh je doelde nog op de z18xe. Ja ok. Dat hebben de meeste nieuwe auto’s zag ik alweer.
We liepen ff langs elkaar heen.
Haha5 augustus 2014 om 20:31 #18246333No problem
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
7 augustus 2014 om 15:06 #18246334Het een probleem is verholpen, het was puur brandstofdruk die te laag was.
Bedankt, gr Niels -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.