Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › K&N.. Wel of niet doen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2014 om 12:20 #17267298
Mijn collega adviseerde om huidige standaard luchtfilter te vervangen door ééntje van K&N. Motor schijnt dan zuiniger te lopen en “beter op te pakken”.
Heeft een K&N filter ook nadelen? Wie kan mij goed advies geven om zo’n filter juist wel óf juist niet te plaatsen? Ik heb een 2009 Vec. 1.9 CDTi (120 pk) handgeschakeld met 180k op de teller.Thanxs en grtn!
STiGGEL3 augustus 2014 om 12:24 #18246045Ik heb een Astra F 1.7TD van 1995 (X17DTL) en ik merk geen verschil heb een inlegfilter van K&N .. :)
3 augustus 2014 om 12:30 #18246046Dank voor je reactie kadettje! Ben benieuwd naar meer ervaringen van anderen…
@kadettje 1976 wrote:
Ik heb een Astra F 1.7TD van 1995 (X17DTL) en ik merk geen verschil heb een inlegfilter van K&N .. :)
3 augustus 2014 om 13:23 #18246047Heb een B v6 gehad.. heb er wel een Pipercross inleg filter in gedaan.. maar je merkt er wel wat van maar verwacht geen wonderen.
3 augustus 2014 om 14:20 #18246048Tja iets meer aanzuiggeluid. De originele filters flowen voldoende. Daar zit nog zat marge in. Mits je ze met regelmaat vervangt.
3 augustus 2014 om 18:56 #18246049AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben ook niet echt kapot van inlegfilters… Ik heb er bij de vorige auto niks van gemerkt.. Gebakken lucht….
1 voordeel, je hoeft hem niet telkens te vervangen.. De papieren filters laten prima lucht door verder..
Maar beter oppakken en dat soort shit, nee, dat zit echt tussen je geluidsschelpen..
3 augustus 2014 om 20:19 #18246050Weet niet of het waar is maar had ook gehoord dat je LMM de K&N inlegfilters met die olielaag niet fijn vinden, ze gaan sneller stuk omdat het speciale draadfilmpje een olielaagje krijgt wat in brand/verbrand en zooi achter laat.
Maar weet niet of het waar is :)3 augustus 2014 om 20:25 #18246051AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je m verzuipt in de olie wel.. Anders valt dat reuze mee.. Verder staat het forum hier vol mee.. Vandeweek nog iemand met een Vectra C 1.9 die hem erin heeft gelegd..
3 augustus 2014 om 20:27 #18246052Ik heb er ook een inliggen, geeft een lekker geluid als je het gaspedaal intrapt :)
Ben er zeer tevrede mee.4 augustus 2014 om 10:52 #18246053Ik heb dezelfde motor als u en onlangs ene gestoken en echt waar: WAT EEN VERSCHIL. Rijdt veel vlotter!!!
Doen gewoon, echt geen verloren geld.
Ps mijn originele filter was nog zgan dus tlag zeker nt aan vuile filter dat hij nu beter rijdt. :thumb
4 augustus 2014 om 10:56 #18246054@ZakhooiTM wrote:
Ik heb er ook een inliggen, geeft een lekker geluid als je het gaspedaal intrapt :)
Ben er zeer tevrede mee.Ik heb met het papieren filter en weggehaalde restrictie al een heerlijke roffel bij optrekken. Of het was gewoon lekker vochtig vanochtend…
4 augustus 2014 om 11:59 #18246055@ZakhooiTM wrote:
Ik heb er ook een inliggen, geeft een lekker geluid als je het gaspedaal intrapt :)
Ben er zeer tevrede mee.Wat voor filter heb je er in liggen?
4 augustus 2014 om 13:28 #18246056Een K&N inleg filter, restricties in luchtfilter verwijderd.
Als je dan het gaspedaal goed intrapt hoor je een lekker geluid
Dus niet alsof je een Ferrari rijd, maar wel stukje sportiever.
Als je ook de aanzuig buis van je luchtfilter er een kleinstukje eraf haalt klinkt ie nog lekkerder maar trek je wel warmere lucht naar binnen.
Heb maar een 8 kleppertje dus veel meer kan ik niet doen. :P4 augustus 2014 om 15:11 #18246057Ja .. Denk als ik mijn uitlaat herstel ik het verschil wel zal merken .. achterste demper is eraf ( die was rot ) en in de flexibel vanvoor zit een geus gat !! :(
4 augustus 2014 om 19:18 #18246058@ZakhooiTM wrote:
Een K&N inleg filter, restricties in luchtfilter verwijderd.
Als je dan het gaspedaal goed intrapt hoor je een lekker geluid
Dus niet alsof je een Ferrari rijd, maar wel stukje sportiever.
Als je ook de aanzuig buis van je luchtfilter er een kleinstukje eraf haalt klinkt ie nog lekkerder maar trek je wel warmere lucht naar binnen.
Heb maar een 8 kleppertje dus veel meer kan ik niet doen. :PIdd ja veel kan je er niet meer aan doen ;)
Maar bedankt voor de info.. ben zelf nog aan het twijfelen wat ik wil doen.
4 augustus 2014 om 20:24 #18246059AnoniemLid sinds:
1 January 1970Chippen, heb je tien keer meer aan.. Kost wat geld, maar is het dik waard!
4 augustus 2014 om 20:28 #18246060Een Z16SE chippen, heeft dat nut ?
4 augustus 2014 om 21:13 #18246061Nee .. als het een diesel was wel
5 augustus 2014 om 04:56 #18246062AnoniemLid sinds:
1 January 1970onzin, UT heeft met veel succes een 1600 gechipt.. FF kijken in het UT board, ding kreeg er flink power bij..
5 augustus 2014 om 05:00 #18246063AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier, 4 keer gechipte 1.6:
Dat ga je flink merken hoor..
5 augustus 2014 om 06:57 #18246064Allemaal geen motoren welke vergelijkbaar zijn. Beste te vergelijke is de z16xe omdat deze dezelfde ecu en onderblok delen.
5 augustus 2014 om 07:08 #18246065AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tja, vergelijkbaar of niet, zin om te chippen heeft het bij een 1600 wel.. Heeft in ieder geval meer zin dan die gebakken lucht dingen in je filterbox.. ;)
8 augustus 2014 om 17:30 #18246066Gewoon het allergoedkoopste papierfilter werkt het beste, iets van Brezan ofzo.
Die waardes van 2 runs vind ik niet zo spannend, heb die van mij gewoon bij vtune gebracht zonder run, en merk ook dat ik onderin meer koppel en meer vermogen heb, is nog goedkoper ook, als hij naar de apk gaat of voor onderhoud naar de garage gaat vinden ze het allemaal geen 1.6je omdat hij te vel is.
26 augustus 2014 om 19:06 #18246067Er staat een link voor k&n filter in topic van ebay-marktplaats mocht je interesse hebben in één. :thumb
26 augustus 2014 om 20:05 #18246068Ervaring met een Z1.9DTH
1) origineel papier, vaak wisselen. EDS vertelde mij. Niks K&N of ‘anlichen’.
2) Dbilas luchtfilterhuis met K&N, mooi aanzuigeluid maar verder een niks bijzonders. Smoelt mooi onder de motorkap.
3) Courtenay motorsport inleg filter, vet, prut en slechte pasvorm.
4) KCPERFORMANCE, turbo upgrade, ‘terug naar papier en gewoon tijdig wisselen beter is er niet.’Ik blijf nu bij papier :puke
Groet jraaf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.