Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Niet meer aanslaan van 20se ( seh )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2014 om 21:44 #17267221
Hallo,
Ik zal mij eerst voorstellen aangezien ik nieuw ben op het opel-forum.Ik ben Vic kom uit de omgeving Venray. Werkend bij een bmw motorfiets specialist, en afgestudeerd bedrijfsauto technicus. :hmmz
ik ben in bezit van een Kadett D van 83. Hier heb ik een 20se van een omega a in gehangen omdat de 18se die erin lag kapot gelopen is bij de vorige eigenaar. ook nog in bezit van een D kadett berlina. daarover komt informatie in een ander topic.
Ook zit hier verder een bumperset van Irmscher op. ( spoiler ook op het schap liggen ) :thumbZoals de titel al zegt mijn 2litertje wil niet meer aanslaan.
Het gaat om een 20SE met zover ik weet de zelfde kabelboom als van een seh.
Ik heb er inmiddels 8000 km mee gereden sinds ik de auto heb ( met deze motor dus )
eigenlijk altijd probleemloos alleen haperde hij soms met meer dan 50% gas geven .. dit probleem nooit kunnen vinden.Sinds kort heeft hij mij 2x laten staan door af te slaan of niet meer aan te slaan.
Nu is het zover dat hij helemaal niet aanslaat.
Tussentijds de distributieriem en waterpomp vervangen. riem staat mooi optijd.( hiervoor liep hij ook al niet )De motor gaat vlot genoeg rond en krijg brandstof en ontsteking.. alleen die ontsteking komt veeeeeelste vroeg!!
Met behulp van autodata heb ik alle sensoren nagemeten en getest op defect. maar dit blijkt allemaal goed te zijn.
Aangezien de lmm en krukaspositie sensor wel eens gekke storingen veroorzaken heb ik deze ook uitgewisseld maar dit blijkt niet de oorzaak.
Ik heb een complete boom met toebehoren liggen van een 18e ( d kadett gte ) na dit alles omgebouwd te hebben liep de motor als een zonnetje.. nogmaals een bevestiging dat de gaskleppositiesensor, koelvloeistoftemp sensor, brandstofdruk en injectoren goed zijn..Nu is mijn vraag of iemand dit eens mee gemaakt heeft of het probleem kent. of misschien iemand in de buurt een se/seh computer heeft liggen die ik even mag proberen / overnemen.
Tips zijn altijd welkom.
ps. Brandstofpomprelais werkt naar behoren. dit heb ik ook al doorgelust maar gaf geen verschil
Groet, Vic ;)
29 juli 2014 om 06:20 #18245253Als de ontsteking te vroeg komt kunnen het maar 2 dingen zijn. Riem niet optijd of ontsteking niet optijd. Heb je rotor deze even controleren, heb je dis bobine, dan hallgever, nokkenas of krukassensor (geen idee welke die wel of niet heeft) controleren of vervangen.
29 juli 2014 om 06:59 #18245254Tja lijkt dan toch op een uitgefikte computer / ecu.
Als die op de boom en ecu van een 18e wel loopt.
Dus echt ff op zoek naar een andere ecu
29 juli 2014 om 07:17 #18245255Heb je ook sensoren gewisseld met de 18e ecu? En anders laat je hm toch op de 18e ecu lopen?
29 juli 2014 om 07:27 #18245256Ben ook bang dat mijn ecu uitgefikt is.
Ontsteking loopt compleet over de computer. Dus zal voornamelijk door de krukassensor geregeld worden… ( die ik 3 stuks geprobeerd heb)Kan hem inderdaad op de 1800 boom laten lopen.. Moet ik alleen even iets verzinnen op het brandstofpomprelais die is namelijk een beetje gammel en niet het zelfde als van de motronic kabelbomen
De sensoren van de 1800 zijn anders behalve. Gaskleppositie, koelvloeistoftemp. En de injectors..
1800 boom kan ik ontsteking zelf regelen..Bouw hem vanavond om. Maar houd mij nogsteeds aanbevolen voor een 20se 20seh ecu
29 juli 2014 om 21:58 #18245257Vanavond de 18e boom en toebehoren weer gemonteerd.
starten , lopen en lopen als een zonnetje .. blijft alleen niet stationair lopen met de bijbehorende stationair regelklep. als ik die aansluit slaat hij af stationair . los blijft hij bokkerig lopen. en met de stationair klep van de 2liter vliegt hij aangesloten meteen hoog in de toeren.. en met losgekoppelde stekker loopt hij strak 1800 toeren stationair.. klep van de 1800 kapot wss.. :hmmz
kan er prima mee rijden zonder aagesloten klep dus dat moet maar even zo!wat de 2 liter boom betreft
Toch echt op zoek naar een andere ecu.. :thumb30 juli 2014 om 07:26 #18245258Jij hebt een 2 rijige nodig he
30 juli 2014 om 11:19 #18245259Het is een 2 rijige inderdaad.
Codenr FA staat er op.. Maar een set computer mag okk ( weet de code zo niet)Heb je er misschien nog een liggen?
30 juli 2014 om 11:40 #18245260Ben bang van niet. En kom pas over 2 weken weer in de opslag.
30 juli 2014 om 21:46 #18245261Problem solved!
Ik dacht ik sluit de 20se kabelboom eens aan op de ontsteking van de 18e…
starten lopen!
Probleem zit hem dus in de verdeler.. het ontstekingstijdstip staat gewoon te vroeg als die verdeler er op zit dus ik ben er nog niet helemaal over uit hoe en wat er in dat ding verkeerd zit.
maar ik bestel wel een nieuwe rotor en kap en dan zal het opgelost zijn dacht ik zo.Loopt nu dus op alles van de 20se kabelboom behalve de rotor, verdelerkap
Bedankt voor jullie reacties Haasje17 en Corsaboy
31 juli 2014 om 06:04 #18245262Je hebt toch een platte verdeler. Die je erop schroeft. Die kun je eigenlijk niet verkeerd plaatsen.
Wat raar joh. Nou ja nieuwe verdelere en rotor vind ze altijd wel fijn.
Laat ff weten hoe ze loopt als je nieuwe delen binnen en geplaatst zijn.
31 juli 2014 om 06:33 #18245263Rotor toevallig uitgesleten? Waardoor die niet op de juiste tijd loopt? Of kabels verkeerd gehad? Zoiets zou ik denken.
31 juli 2014 om 06:49 #18245264Is inderdaad een platte verdeler die je niet verkeerd kunt plaatsen. deze is ook niet los geweest..
Vind het ook een beetje een raar idee.. de centrale stift heeft wel aardig zijn weg door de rotor gewerkt en voor de rest zijn ze samen wel aan vervanging toe maar daar gaat de ontsteking niet eeuwig vroeg van staan dacht ik zo..
Ik moet wel zeggen dat ik de rotor nauwelijks door kon meten :hmmzKabels zitten zeker goed. niet los gehad maar ook nog een keer na gecheckt dmv ontstekings volgorde te volgen etc..
Ga een nieuwe set bestellen en dan laat ik het weten ;)
31 juli 2014 om 07:58 #18245265Ja als de rotor op is kan de vonk nog wel eens op het verkeerde moment komen.
Bougiekabels heb ik me vroeger ook al eens in vergist. Haha.
31 juli 2014 om 10:54 #18245266Hij vonkte wel mooi gelijk maar te vroeg.
Achja je denkt snel te moeilijk terwijl het soms zo eenvoudig kan zijn haha
Bougiekabels zijn ook van die dingen inderdaad! Vooral als het allemaal wat ouder word -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.