Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › calibra kopen, waar op te letten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2014 om 22:03 #17267120
Ik ben op zoek naar een nieuwe daily, en de calibra staat me wel aan. Twijfelde wat tussen een astra F GSI (origineel zonder aftermarket zooi) en een calibra in originele staat. Astra is helaas zoeken naar een speld in een hooiberg, en cali’s zijn nog wel te vinden tegen schappelijke prijzen.
Voorkeur gaat naar een 2.0 ivm gewicht en verbruik en van na de facelift, dit ivm roestpreventie af fabriek.
Ben wel wat thuis in opeltjes door mijn monza/rekord manie, maar dat is allemaal pre 1990 spul.
Zijn de 2.0 16V ecotec blokken een beetje duurzaam met fatsoenlijk onderhoud?
Wat zijn de gevoelige roestplekjes?
Wat zijn de bekende electronische duiveltjes?
Kan een 2.0 16V richting de 3 ton gaan qua km’s?24 juli 2014 om 09:47 #18244155Ik heb zelf alleen ervaring met de 2.0 8v. Dit zijn iig erg betrouwbare blokken, en kan zeker richting de 3 ton gaan. Het is geen racemonster daarmee, maar je komt ook niks te kort. Ik rij er (met een rustige rijstijl) 1:13 mee. Ga je wat vlotter rijden dan zit je al snel op de 1:10.
Bekende roestplekken zijn voornamelijk de wielkasten achter. Dit begint bij de aansluiting van de achterbumper en het spatbord, dus daar goed controleren. Daarnaast ook altijd even onder de auto kijken (Dorpels etc) Verder gaat in het interieur vaak het hemeltje hangen, komt er lucht onder de deurpanelen en komen er barsten in de strip onder de voorruit. Ook is instapschade bijna niet te vermijden door de grote wangen van de stoelen. Echter zou dit wel beperkt blijven bij iemand die zuinig op de auto is geweest.
Een model na de facelift is wel verstandig, en ik zou zeker iets meer voor een nette, goed onderhouden auto betalen, dan voor een dubbeltje op de eerste rij proberen te zitten.
Elektrische duiveltjes ben ik nog niet tegengekomen in de 4 jaar dat ik een Calibra heb. Airco’s in auto’s van die leeftijd blijven echter wel gevoelige onderdelen. Al met al is die van mij een erg betrouwbare auto gebleken in de 80k km die ik er mee gereden heb, en het blijft een heerlijke auto om in te rijden.
Succes met zoeken!
25 juli 2014 om 09:26 #18244156Klinkt allemaal aardig goed. Had een leuke 2.0 16V uit 97 gevonden, een DTM uitvoering. Helaas net voor mijn neus weg gesnaaid….
25 juli 2014 om 11:16 #18244157Peter Ik heb nog een paarse 2.0 16v uit 1997 staan ….voor weinig
Gr Berry25 juli 2014 om 20:01 #18244158@xr1 wrote:
Peter Ik heb nog een paarse 2.0 16v uit 1997 staan ….voor weinig
Gr Berrykijk aan! PM me maar even over de auto.
16 augustus 2014 om 19:50 #18244159LET OP. Roest achter de modderschermpjes achter…
16 augustus 2014 om 20:01 #182441602 liter 16 kleppers zijn op zich sterk maar wel sensor gevoelig, vanuitgaande dat het t Ecotech blokje is (x20xev). Verder kleppendeksel wil wel eens lekken, meestal door kromme deksel.
Greets Emiel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.