Forumindex › Forums › Modellen › Astra › aankoop info gezocht astra H turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2014 om 20:18 #17267117
Graag zou ik wat info willen hebben van de ervarings deskundigen hier.
Momenteel rijd ik nog een astra G opc met x20xer blok dus ik heb nog geen ervaring met turbo motoren
Nu wil ik gaan kijken voor een Astra H, helaas is een opc een beetje boven het budget.
Dus het beste alternatief is de 2.0 turbo.
Graag zou ik willen weten waar ik op moet letten als ik ga kijken bij een dergelijke auto, ik heb redelijk wat algemene kennis dus het gaat me met name om de techniek onder de kap.Bijvoorbeeld:
Hoe lang gaat de turbo gemiddeld mee?
Kan je aan de turbo zien welk type er op zit? (LET, LER etc)
Geluiden die er niet in horen?
Wat zijn dure reparatie’s bij bepaalde symptomen?
Belangrijke dingen om op te letten etcIk hoop dat jullie me van de nodige info kunnen voorzien.
Alvast bedankt Gr Rolf23 juli 2014 om 20:33 #18244116Astra H roest bij de veerpoot, motoren verbruiken wel eens olie meestal te wijten aan de klepseals.
En de versnellingsbakken(M32) gaan stuk, symptomen kunnen zijn gieren van de bak, pook die een klein beetje achteruit schiet met optrekken.
24 juli 2014 om 07:20 #18244117Mijn ‘oude’ astra h z20lel 2004 had geen van de symptomen die opeltje17 noemt, ik heb hem dik 2 jaar gehad met een km stand van 90k tot 130k geloof ik, ik had dus een goeie
Maar hij heeft wel gelijk, dat zijn de zwakke punten wel. Mijn koppelingsplaten zijn wel vervangen maar dat was te wijten aan de chip van 236pk 360nm.
De CIM modules gaan ook wel eens stuk als ze de modificatie niet gehad hebben, te herkennen aan de claxon die soms niet werkt.De roestende veerschotels zijn simpel op te lossen maar die verrekte m32 bakken moet je mee uitkijken!!
De LEL en LER turbo’s zijn volgens mij gelijk, het zijn gewoon licht aangepaste LER turbo’s
Waar de LER’s meestal rond de 150.000 km overleden rijden de LEL/R’s wel over de 2 ton.24 juli 2014 om 07:50 #18244118De CIM gaat niet stuk als ie de modificatie niet heeft gehad, maar dan werkt de claxon niet met ingeschakelde verlichting.
24 juli 2014 om 08:57 #18244119Bedankt voor deze tips alvast!,
Als ik het goed gelezen heb hier op het forum heb je de astra h dus met 2.0 turbo 170pk en 200pk, als een h dus meer vermogen heeft is hij altijd gechipt?
Of zijn er bv in Duitsland wel modellen geweest met meer vermogen?En hoe zit dat precies met die cim module? Dat is niet je ecu? En is die mod altijd te testen door op de claxon te drukken met lichten aan? Of is het zoals je zegt soms wel soms niet, je zou zeggen dat dit met apk problemen zou geven.
24 juli 2014 om 09:25 #18244120Gewoon gelijk z20leh turbo er op en dito software (of sneller) er in schieten. De LEL/LER zijn inwendig gelijk aan LET, kunnen makkelijk rond 280pk draaien.
24 juli 2014 om 10:41 #18244121Het is wel mijn bedoeling om er niet gelijk weer een hoop geld in te moeten steken dus als hij er komt moet het er wel een zijn waar geen grote dingen aan mankeren.
Heb aan mijn huidige iets te veel moeten doen naar mijn zin.
Gr Rolf
24 juli 2014 om 10:48 #18244122Misschien ook eens kijken voor een 1.6 turbo?
24 juli 2014 om 11:15 #18244123Heb ik wel aan gedacht maar ik ben bang dat die een beetje tegen valt op gebied van prestaties.
Ik heb uit mijn huidige opc ook zo’n 170 pk, dus wel iets minder als die 1.6 turbo maar die is ook weer 100kg zwaarder en ik wil er wel weer wat op vooruit gaan. 170pk is leuk, maar naar de huidig maatstaven van nieuwe auto’s is het ook weer niet heel veel.
24 juli 2014 om 11:49 #18244124Kan je wel zeggen dat de 1.6t in een station minimaal net zo snel, zo niet sneller, is als de 2.0t (170pk) in een GTC bij het verkeerslicht. Daarbij is de 1.6t ook aanzienlijk zuiniger, mocht je daar wat om geven.
Daarnaast is de 2.0 wel wat makkelijker sneller te maken als de 1.6.
Keuzes ;)
24 juli 2014 om 12:14 #18244125Is natuurlijk ook altijd een overweging brandstof, ik laat mijn gedachten er nog wel eens over gaan.
Ik ben ook een beetje verwend, heb nog een ander 800cc spleeltje thuis staan, dus dan lijkt 170pk in je auto ineens ook niet zo snel meer, vermogen went ook snel haha
24 juli 2014 om 12:17 #18244126Haha ja vermogen went snel inderdaad.
Met mijn 1.6t rijdt ik gemiddeld 1:14 en dan word regelmatig al het vermogen aangesproken ;)
24 juli 2014 om 19:08 #18244127Ik ben ook over gestapt van een Astra OPC met de X20XER naar de GTC 2.0 Turbo (170 pk) maar ondanks dat het aantal pk’s niet fors toeneemt kan
ik wel oprecht zeggen dat de 2.0 turbo heel anders rijdt.
Daar waar de X20XER het vermogen echt bovenin heeft zitten en onderin weinig koppel doet de 2.0 Turbo het stukken beter.
Het koppel onderin komt er echt vroeg bij in en hij trekt lekker door.Gebruik van mijn Z20LEL is ongeveer net zoveel als de X20XER en daar doet de Z16LET net wat Engee het zegt wel wat beter en voelt zeker net zo snel aan.
Verder uit eigen ervaring kan ik zeggen, let erop dat de kofferbakverlichting en het lampje op het dashboard goed werkt.
Bij de achterklep wil er namelijk wel eens water bij de stekker van de handgreep komen waardoor de pinnen van de stekker afbreken.
Iets wat minder makkelijk te controleren is, is of de veren allemaal heel zijn. Ik kwam er van de week achter dat ik al tijdenlang met een gebroken veer voor reed :hmmz24 juli 2014 om 19:26 #18244128Bedankt voor je info, wat ik me afvroeg hoe is het onderstel van de turbo astra h?
Vriend van me heeft een astra G 2.2 coupé en die vind ik boven de 180km/h erg zweverig aanvoelen dat terwijl mijn g opc ook bij 225km/h stabiel blijft aanvoelen.Hoe is dit bij de H?
Gr rolf
25 juli 2014 om 05:24 #18244129Zelf heb ik IDS+ en dat bevalt me prima. Er zijn hoop horror verhalen over, maar dat valt reuze mee.
Met de Sport stand ingeschakeld rijd hij boven d 200km/h nog steeds strak
25 juli 2014 om 05:31 #18244130das wel vreemd want onderstel van de opc en coupe zijn nagenoeg gelijk. Zou denken dat dat aan de uitlijning / banden ligt bij de coupe.
Onderstel van de Turbo’s is tja gewoon zoals de rest. Overigens heeft de LER 200 pk. de LEL 170PK en de LEH 240pk (OPC).
De LER en LEL zijn zoals baas j al zegt gewoon astra G OPC blokken dus kunnen ook gewoon de leh evenaren met chipje.25 juli 2014 om 06:07 #18244131Er zit wel iets verschil in bij de g opc en de coupé.
De opc is natuurlijk standaard verlaagd en heeft duidelijk ook iets stugger onderstel. Ik heb die van mij wel al snel voorzien van koni dempers met h&r veren omdat de dempers olie lekte.
Ik weet niet of er nog verschil in de swaybar zit, maar bijvoorbeeld de rubbers van de veerschotels achter zijn ook anders bij de opc (kwam ik achter toen ik nieuwe bestelde)Zit het Ids+ alleen op de gtc uitvoering of ook op de luxer uitgeruste 5 deurs modellen?
Ik neem aan dat het onderstel wel een beetje berekend is op het vermogen ook bij bijvoorbeeld een 5 deurs uitvoering met 2 lr.25 juli 2014 om 07:43 #18244132De LEL en LER’s zijn dan wel gelijk aan de oude LET’s maar de bak en de platen van de LET’s zijn sterker dan die van de astra H (m32)
De platen van de H kunnen max 350nm hebben, de 5 bak van de G meer.Ik ging zelf van een astra F naar G (2x) en toen naar een H, maar qua rijden is van een G naar een H met IDS+ een wereld van verschil!
Ik had geen extreem lux model, maar had gewoon IDS+ op mn 5 deurs.Met alleen een chipje gaat de LEL al richting de 240pk (LER ook)
25 juli 2014 om 08:03 #18244133Oké dat is ook handig om te weten, en als ik hrt goed begrepen heb is het verschil tussen Lel en Ler alleen in de andere turbo?
Ik ben opzich niet van plan om hem zwaar te gaan tunen, maar opzich is chippen altijd leuk maar hij moet wel betrouwbaar blijven als daily vervoermiddel
25 juli 2014 om 08:11 #18244134Nee, volgens mij is de turbo het zelfde, alleen de software wijkt af.
25 juli 2014 om 09:40 #18244135Alleen software is anders inderdaad. Z20leh turbo monteren is goed zelf te doen overigens, splinternieuwe heb je al voor ca 600,- thuis bezorgd.
25 juli 2014 om 11:06 #18244136Hoe zit het met de distributie?
Ik lees verschillende dingen, 120000 8 jaar en 60000 4 jaar.
Maar dat zelfde lees ik ook voor mijn x20xer en in mijn handleiding staat het omderhoud schema waar in staat dat het 120000/8 jr is.Hoe zit dit nou? Of kan je 100.000 bijvoorbeeld als veiligheid marge houden ik vind om de 4 jaar ook wel weer vrij veel eerlijk gezegd.
25 juli 2014 om 14:22 #18244137Het is 80.000 of 4 jaar
25 juli 2014 om 17:57 #18244138Oké nu wil ik graag even mijn Gal spuwen :puke …..
Afgelopen dinsdag spotte ik een mooie Astra h 5 deurs 2.0 turbo op mp bij een garage.
even met vriendin overleggen natuurlijk, dus woensdag gebeld we konden alleen niet binnen de werktijden daar zijn ivm reistijd, maar men wilde de auto niet vast houden wat natuurlijk begrijpelijk is omdat we nog wilde kijken en onderhandelen over de inruil van onze Astra.
Donderdag nog even contact gehad man zei bel maar op het mobiele nr op de site die is van mij. Vrijdag middag zou ik nog even bellen om een tijd af te spreken en te horen of hij niet verkocht was.
Dus vanmiddag uit werk even gebeld 17:00, bel eerst naar het bedrijfs nr en er wordt opgenomen maar de desbetreffende persoon weet niet waar het over gaat of wie ik ben enzo, maar zou het even uitzoeken en terug bellen.
Gezegd dat ik nog ver moest rijden dus graag voor half 6 dan kon ik er nog een beetje op tijd zijn.
Oké om 5 over half 6 denk ik, bel het mob nr van de man die ik vorige keer gesproken heb maar krijg iemand aan de lijn die zich niks van ons gesprek kan herinneren (het blijkt later zijn broer te zijn), maar hij zegt prima is geen probleem, bel als je nog een half uurtje moet dan kom ik naar de zaak.
Zo gezegd zo gedaan na een uur onderweg te zijn, wij bellen, hij was al op de zaak dus prima…. 5 minuten later gaat de telefoon… sorry foutje maar de broer wist niet dat de auto al verkocht was…. :swearLekker Gecommuniceerd jongens… en bedankt dus het was een ritje van 220km voor een mc Flurrie die gelukkig wel lekker was.
iniedergeval bedankt voor de info tot nu toe we gaan lekker op ons gemak verder kijken.
10 augustus 2014 om 13:12 #18244139Heb een nette 1.6 turbo te koop voor je, met 60 dkm.
En deze zijn echt wel snel. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.