Z1.6XE Toerenteller..

Forumindex Forums Modellen Astra Z1.6XE Toerenteller..

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267041
    Chaserr
      Lid sinds:
      13 June 2014

      Ik heb een vraag,

      Gister startte ik mijn Motor en ging die uit zichzelf toeren maken tot 3000.
      Ik draaide me sleutel terug, startte hem opnieuw toen ging die zoals normaal toeren naar 1200a1300 en toen ging de toerenteller naar 0 en sloeg de motor af.

      Mijn vraag is, licht dit aan een vervuilde LLM of aan de gasklep ?

      En trouwens, ik heb geprobeerd mijn LLM los te maken, maar het wilde niet slagen. Had namelijk contactspray gekocht, (Werd mijn aangeraden) om hem eerst even schoon te maken.

      Dank je wel alvast!

      #18243418
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Je hebt geen luchtmassa meter. Die temp sensor daar zit hem het probleem niet in.
        Ehmm ik zou hem uitlezen, brand het motorstoringslampje?
        Ik zou denken valse lucht, kapotte egr of defecte nokkenassensor. Ddanst de toerenteller soms tijdens rijden?

        #18243419
        Chaserr
          Lid sinds:
          13 June 2014

          Ik heb hem laats al uit laten lezen, geen enkele storing.

          Kun je mij uitleggen wat valse lucht is ?

          En wat zijn de koste bij een Kapotte EGR of nokkenassensor ?

          #18243420
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Nokkenassensor kost een paar tientjes, egr een stuk meer. Valse lucht wil zeggen dat hij ergens lucht aanzuigt welke niet via het luchtfilter is aangezogen. Dus een lekker slang of pakking. EGR die open blijft staan lijkt ook op valse lucht ergens. Dus dan gaat die ook hoog in toeren lopen.

            #18243421
            Chaserr
              Lid sinds:
              13 June 2014

              Ik heb sinds kort een open lucht filter ..

              Heeft het zin om eerst even de oude terug te zetten ?

              #18243422
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                @Chaserr wrote:

                Ik heb sinds kort een open lucht filter ..

                Heeft het zin om eerst even de oude terug te zetten ?

                Dan denk ik dat je mischien wel ergens wat los heb gehad waardoor je nu valse lucht hebt.
                Wat is de reden van het open filter? Het heeft enkel zit voor het geluid, in vermogen gan je er op achteruit.

                #18243423
                Astra_R
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 September 2011

                  Achter op je gasklep zit een kunstof buisje.. die wil bij klussen nog wel eens erg makkelijk uit het rubber aansluitstukje schieten. Controleer die eens

                  #18243424
                  HarrieAstra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 October 2012

                    Ontkoppel eens de stekker die naar je EGR-klep toe loopt en probeer hem daarna eens te starten.

                    Mocht je Astra aanslaan en stabiel toeren houden, zal je EGR stuk zijn.

                    Zodra je je stekker van je EGR los trekt zal je MM lampje op je dashboard wel gaan branden. Schrik hier dus niet van.

                    Gaat (na 3 x starten) weer weg, als je je stekker weer aangesloten hebt.

                    #18243425
                    Chaserr
                      Lid sinds:
                      13 June 2014

                      Is het dan deze blauwe stekker waar we het over hebben ? Voordat ik de verkeerde er uit trek..

                      P.s. stekker met blauwe stikkertje erop

                      #18243426
                      Astra_R
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 September 2011

                        Dat is de MAP(Manifold Absolute Presure) sensor.

                        #18243427
                        Chaserr
                          Lid sinds:
                          13 June 2014

                          Waar moet die stekker van EGR ergens zitten dan?

                          #18243428
                          Astra_R
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 September 2011

                            Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Anders maak ik later vandaag wel even een foto voor je.

                            #18243429
                            Astra_R
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 September 2011

                              Onder de gebroken kabelbinder zit normaliter je egr klep

                              Dit is de stekker:

                              #18243430
                              ZakhooiTM
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 November 2013

                                Ghe! wil niet het topic overnemen ofzo maar het probleem klinkt bekend.

                                Ik heb sinds kort soms bijna het zelfde met m’n Z16SE, motor starten > RPM naar rond 2000 toeren > na 10 seconden gaat hij naar rond de 960. (775 is zijn sweetspot volgens de tech 2)
                                ook tijdens het rijden als ik de koppeling intrap en rem blijft hij nog effe op 2000 toeren draaien, heul raar…

                                Ook geen enkele DTC te vinden en EGR kan het niet zijn want die heb ik eruit geprogrammeerd en is vervangen met een afdicht plaatje.
                                Nog raarder is dat hij het niet altijd doet. Heb al naar de vacuum slangen gekeken en ze lijken goed intact maar voelen wel uitgedroogd aan. Zou het dan toch een vacuum lek kunnen zijn ? Dan zou je toch altijd een hogere RPM moeten hebben of regelt hij via het gasklephuis dit toch weer naar normale waarden ?

                                #18243431
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  Ik denk dat je dan een vacuum lek hebt. Hij regelt het zo ver mogelijk bij als hem dat lukt. En vaccuum slangen willen wel eens bij scheurtjes ook de scheurtjes dichtzuigen dus dan lijkt het alsof die niet lekt.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.