Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Stotteren/inhouden/afslaan omega b2 3.0 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2014 om 17:22 #17266961
Hallo mede forum genoten,
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een omega B2 3.0 v6 uit 2000. Hele fijne wagen om mee te toeren.
Alleen vorige week liet de wagen mij schrikken door te stotteren en in te houden nadat ik hem liet afzakken naar ongeveer 85 km/h en ik weer naar de 130 km/h wilde. Uiteindelijk op de 130 uit gekomen en daarna ook geen last gehad. Na een kilometer of 40/50 ga ik van de snelweg af en slaat ie voor het verkeerslicht af om dat vervolgens herhaaldelijk te doen. In beide gevallen ging er geen storingslamp branden van het Motor managmentUiteraard de volgende morgen naar de lokale VOD geweest om hem uit te laten lezen deze konden mij helaas niet vertellen( of wilde het niet vertellen) wat het probleem was geweest. De monteur gaf me als tip mee voor het afslaan om de stationairklep te reinigen dit heb ik inmiddels gedaan uiteraard was redelijk vervuild van binnen.
Nu heb ik van de week een rit gehad van ongeveer 450 km totaal nergens last van gehad. Maar helaas de volgende dag begon ie weer na een kilometer of 25 dit was enkel op de heen reis. Ook hierbij ging het MM lampje niet branden. Terug reis wederom niks geen last.
Nou vraag ik graag om jullie mening wat het eventueel zou kunnen zijn. Voordat ik er een kruiwagen geld in stop.
Alvast bedankt,
14 juli 2014 om 21:28 #18242645Denk echt Bobine en Bougiekabels.
hierop word inderdaad geen storing gegeven..
Willem
15 juli 2014 om 06:29 #18242646Koop wel a kwaliteit bougiekabels en niet van die kwik fit dingen, die zijn nieuw al broeder dan de oude kabels.
Met een beetje goede wil, kan je de bobine dan laten zitten, zet er wel gelijk 6 verse bougies in.
15 juli 2014 om 17:09 #18242647Het probleem is wel dat het maar af en toe is dat ie problemen geeft. Kan zomaar zijn dat ik er nu een week geen last van heb en dan ineens is het er weer.
Maar goed de originele bougiekabels zitten er nog aan( tenminste niet terug te vinden in de onderhoudshistorie) dus vervangen kan sowieso geen kwaad.
15 juli 2014 om 19:22 #18242648Is het soms met nat weer dat het erger word?
15 juli 2014 om 19:33 #18242649Maakt niet uit helaas droog of nat weer
16 juli 2014 om 06:26 #18242650Als het met nat erger had geworden kon je met grotere zekerheid zeggen, kabels.
Hoe oud zijn de bougies? En zijn ze er bij een “goede” garage erin gezet, en niet 1 die de laatste kabel los trek met een punttang.
16 juli 2014 om 07:17 #18242651Het is toch mogelijk om die kabels te testen door ze nat te maken met een plantenspuit? Als ze gingen vonken zijn de kabels niet goed meer
16 juli 2014 om 16:49 #18242652Ik heb vanmiddag even gekeken naar de bougie kabels daarbij viel het op dat ze niet allemaal er op “klikken” dus zeg maar een beetje los zitten. Bougies zijn van GM maar kan niet zien hoe lang ze erin hebben gezeten qua kilometers.
20 juli 2014 om 11:15 #18242653Nou bougiekabels met bougies vervangen auto rijd al een stuk beter denk dat het probleem verholpen is.
20 juli 2014 om 16:16 #18242654Kijk dat zijn de goede berichten een mooie v6 die alle 211 paardjes weer aan kan spreken
20 juli 2014 om 16:19 #18242655Inderdaad mooie V6 alleen je moet een klein trolletje hebben om eraan te sleutelen :jerry
20 juli 2014 om 20:07 #18242656Het is je gelukt, zeker de 6de bougie is een drama he.
21 juli 2014 om 15:48 #18242657die zit echt op een wat mindere plek. Maar goed even het 1 en ander aan de kant drukken en demonteren en je kan er enigszins bij ;)
21 juli 2014 om 20:18 #18242658Ik heb hier maar 1 garage die het aandurft om ze te vervangen, gelukkig hoeven ze niet zoals vroeger elkaar vervangen te worden.
25 juli 2014 om 15:58 #18242659Nou inmiddels weer een lange afstand gereden stotteren/inhouden lijkt helemaal weg te zijn.
Alleen slaat ie nog af als de auto goed warm is en is slecht aan de praat te krijgen. Als ie dan een tijdje staat en je gaat weer weg dan doet ie het gewoon weer normaal alsof er niks aan de hand is.
26 juli 2014 om 06:43 #18242660Dat lijkt iets met een warmte wisselaar te zijn, had een 2 liter bij ons in de familie ook, liet je hem afkoelen ging hij weer als vanouds.
Heb je geen foutcode met de opcom?
26 juli 2014 om 07:23 #18242661Nee motorstorings lampje blijft sowieso niet branden en bij die keren dat ik bij de dealert ben geweest stond er naar hun zeggen niets bijzonders in. En alles functioneert goed volgens de zelfde dealer.
Het lijkt me niet iets van een warmte kwestie omdat ie het op heen weg wel had na 65 km toen we er waren pas. En op terug weg nergens last van lijkt me dat de auto net zo warm wordt.26 juli 2014 om 15:50 #18242662Blijft je temperatuur wel constant ( gemiddeld rond de 90 graden met de airco aan ).
Is je luchtfilter en je luchtfilter inlaat ook schoon ( dat hij met warme buitenlucht geen goed lucht / brandstof mengsel krijgt )
27 juli 2014 om 09:06 #18242663Temperatuur blijft stabiel. Luchtfilter is nieuw, lucht inlaat is brand schoon.
27 juli 2014 om 13:43 #18242664Dat kan hij vrij ademen.
Zonder foutmelding vallen kruk en nokassensor af. Dan zou het een benzine probleem kunnen zijn, dat hij warm een soort van vacuüm trekt waardoor je even geen benzine krijgt naar je inspuiting.
Koelt hij af is je vacuüm weg waardoor hij direct weer aanslaat.Weet niet of je hem bij de Omega zo kan zien, maar misschien is je tankontluchtingsslang wel de boosdoener.
27 juli 2014 om 16:15 #18242665Dan zou ik als de tankdop eraf gaat moeten kunnen horen of ie lucht blaast/zuigt. En ik zal ook eens opletten of het ook scheelt of het met een volle tank is of bijvoorbeeld bij een kwart tank
31 juli 2014 om 08:56 #1824266631 juli 2014 om 10:24 #18242667Hoor je idd wel vaker van die bdp (krukas) sensor.
Als je een andere sensor haalt, wel een originele en geen immitatie. Helemaal bij dit soort sensoren moet het goed zijn.31 juli 2014 om 13:55 #18242668De bougies zijn je ook gelukt dan moet die sensor ook te doen zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.