Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra 1.7 DTi motor uitbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2014 om 07:53 #17266960
Ik ben bezig mijn Astra 1.7 DTi motor bouwjaar 2001 los te maken om hem te vervangen.
Ik heb een motortakel om hem naar boven te halen, nu vroeg ik me af of de motor eventueel zonder versnellingsbak
gewisseld kan worden dat zou schelen met de steekassen etc. Aan de distributiekant is nog zo’n 10 cm vrije ruimte.
Kan de motor en versnellingsbak iets gekanteld worden zodat de motor naar links geschoven kan worden en zo met vliegwiel en
drukgroep van de prise as geschoven kan worden.
Ik graag van jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken.Groet,
Rob
l14 juli 2014 om 08:51 #18242634Ik heb wel gezien dat mensen dit deden, bij een astra g. Volgens mij haasje17 ook op dit forum.
Ik zelf haal altijd het subframe los en laat motor en bak dan zitten, dan zakken ze mee14 juli 2014 om 12:54 #18242635Veel makkelijker om m compleet er uit te halen via boven. Inderdaad even assen los.. Bak los sleutelen van ingebouwd blok is altijd een drama (vind ik dan).
15 juli 2014 om 14:57 #18242636gaan we van de week maar eens doen. Heb nog nooit een Opel met deze motor vervangen maar bedankt voor de kleine aanwijzingen.
15 juli 2014 om 17:51 #18242637IK heb regelmatig een fwd motor verwijderd. 1x zonder bak geprobeerd. Het gaat wel maar beter is met. Scheelt een boel gewrik etc.
24 juli 2014 om 21:27 #18242638De astra motor is vervangen door een jonger type en minder km. Oude elektronica overgezet en het werkt en start weer perfect.
Ik heb nog een vraag die hopelijk iemand voor mij wil beantwoorden, Na het verwijderen van motor en versnellingsbak liep er een heleboel bakolie uit. Nu wil ik de bak weer voorzien van nieuwe olie maar heb nog even geen idee waar het vulgat zit en tot hoever je moet vullen. Zit er ergens een meetgat of een peil indicatie? kan iemand mij hierbij helpen? Er zal best wel documentatie hierover zijn dacht ik zo? Bedankt voor alle tips.Groet,
Rob25 juli 2014 om 10:03 #18242639vulgat aan de bovenkant….. peilgat aan de zijkant….vullen via boven totdat het er aan de zijkant uitloopt. zijkant dicht maken en bovenaknt dichtmaken.. klaar.
13 augustus 2014 om 18:46 #18242640Ik heb inmiddels een paar weken met met Astra gereden tot op heden perfect. Gisteravond kreeg ik een mankement, had geen gaspedaal meer, de motor bleef nog wel stationair draaien en had nog wel vermogen om me van de snelweg af te halen. Het servicelampje brandde maar het gaspedaal reageerde niet. Toen ik de motor af had gezet dacht ik die start niet meer. Tot mijn verwondering startte de motor weer maar het servicelampje bleef branden. Na 10 km hield hij ermee op, het verschijnsel is dat hij start, loopt 4 tot 8 seconden en slaat dan weer af. Heb even de accupool los gehaald met het idee te resetten maar dat hielp niet.In die paar seconden heeft de motor gewoon vermogen maar slaat af, net of de startonderbreker wordt geactiveerd.
Wie kan me wat tips geven?
Alvast bedankt voor het meedenken.13 augustus 2014 om 21:20 #18242641uitlezen.
14 augustus 2014 om 06:17 #18242642inmiddels is de ECU getracht uit te lezen maar die geeft geen respons meer.
Ik had nog een andere ECU liggen met een niet bij mijn auto behorende immo en die
was wel volledig uit te lezen.
De conclusie zou een defecte ECU moeten zijn.
Kan de ECU worden vervangen voor mijn Opel? Wat kost een ECU met programmeren van
de sleutel erbij?15 augustus 2014 om 07:47 #18242643Ik ben momenteel ook bezig met motor uit te bouwen van astra g een cdti (zal niet zo veel verschil opzitten met de dti om uit te bouwen)
Nu vraag ik me af heb je hem compleet met bak en al langs boven eruit getakeld of heb je de bak laten zitten?17 augustus 2014 om 15:19 #18242644Ik heb de motor met versnellingsbak compleet uitgebouwd. Deze heb ik naar boven eruit getakeld.
Je kunt de bedrading en stekkers aan de achterzijde van de motor goed loshalen als hij nog in de takel hangt
maar er nog niet helemaal uit is. Dit geldt ook voor wat kleine vacuumslangetjes, massakabel (onder aan de achterzijde
van de motor) en startmotor kabel.
Bedrading is ook totaal te verwijderen en later voor een deel op de nieuw te plaatsen motor aan te sluiten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.