Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › PVG (proces verbaal van goedkeuring)/typegoedkeuring
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2014 om 20:28 #17266874
Beste forumleden,
nieuw hier op het forum. :thumb
Ik heb vroeger al hier in België met een Calibra 150pk 16 klepper gereden. Nu zoveel jaren later heb ik met enige heimwee een Opel Calibra V6 2.5 uit 1997 gekocht in Nederland. Ingevoerd naar België. Douane geregeld, geen enkel probleem.Ik heb nu het probleem dat je in België een pvg nummer nodig hebt om het voertuig te laten inschrijven en keuren.
Opel is hier niet echt behulpzaam. Zij verwijzen mij direct door naar een dure typegoedkeuring wat belachelijk is aangezien er in Europa reeds genoeg identieke Calibras rondtoeren die wel ingeschreven zijn en reeds een typegoedkeuring kregen.Kan er ijiemand helpen aan zo’n pvg/typegoedkeuringsnummer aub? Als het een Calibra is die aan de volgende technische gegevens voldoet en deze is reeds legaal op de openbare weg in Europa maak ik een kans om de ganse procedure van maanden wachttijd via het Belgische ministerie niet te moeten doorlopen.
Alvast bedankt.
Thomas9 juli 2014 om 19:41 #18242068Je bedoelt waarschijnlijk een CVO, dit heb ik rechtstreeks van de Opel.nl site gehaald:
Ik heb een Certificaat van Overeenstemming (CVO) nodig voor de export van mijn Opel. Hoe kom ik aan een CVO?
Een Certificaat van Overeenstemming (CVO/COC) kunt u vaak kosteloos aanvragen bij de Opel dealer. Indien het een auto betreft met een bouwjaar tussen 1996 en 1999 zijn er mogelijk wel kosten aan verbonden. De hoogte van de kosten bedragen in dat geval € 100,- (excl. BTW). Wanneer dit voor uw aanvraag van toepassing is zullen wij u hierover vooraf informeren en pas na een akkoord van u de aanvraag definitief in behandeling nemen.
Indien het een Opel betreft waarvoor geen Europese Typegoedkeuring bestaat (en dus geen CVO), zoals bij oudere Opels of een Opel Bedrijfswagen, dan dient u te informeren bij de importeur in het land waar u uw Opel wilt invoeren. Voor contactgegevens van Opel importeurs in het buitenland kunt u terecht bij de Opel Klantenservice.
9 juli 2014 om 21:05 #18242069Dank Paul voor het bericht. Ik heb echter contact gehad met Opel Belux. Daar krijg ik geen hulp… Ik moet het maar regelen met de Belgische keuring en het ministerie.
Hieronder hun antwoord:
Van: Naila Bakour [mailto:naila.bakour@gm.com] Namens Type Approval BE
Verzonden: donderdag 3 juli 2014 9:55
Onderwerp: FW: Aanvraagformulieren gva – p – o.xlsBeste,
Om uw aanvraag correct te kunnen behandelen, hebben wij het PVG-nummer nodig. Dit ontbreekt echter in uw aanvraag. Daarmee verzoeken wij u vriendelijk dit alsnog aan ons te vermelden.
Indien het gaat om een ingevoerd voertuig dan kunnen wij het GVA niet afleveren. De klant dient een homologatie procedure als alleenstaand geval op te starten via de keuring.Met vriendelijke groet / Cordialement / Best regards
Naïla Bakour
Opel BeLux – Type Approval
Tel: +32 (0)34506435
E-maill: type.approval.be@opel.comOPEL BELGIUM
Prins Boudewijnlaan 24B
B-2550 Kontich
Dit bericht werd verstuurd door General Motors Belgium NV9 juli 2014 om 21:16 #18242070Gewoon naar de dealer gaan.
9 juli 2014 om 22:06 #18242071@Haasje17 wrote:
Gewoon naar de dealer gaan.
Bovenstaande mail is via de dealer gebeurd… Ook zij krijgen het niet voor elkaar.
Ik heb ondertussen een cvo via Nederlandse website aangevraagd, maar ze vermelden al op hun website dat zowel Belgie als Frankrijk dit document mogelijks niet aanvaarden.
Wat is Europa soms nog mijlenver van ons verwijderd
Hier doen ze gewoon wat hun het beste lijkt, Europees of niet…15 juli 2014 om 08:09 #18242072Beste Kiekeboevdc,
You are not the only one, zie hier: http://www.opelgtforum.nl/viewthread.php?tid=849
en de google zoekresultaten, https://www.google.nl/search?q=calibra+pvg&oq=calibra+pvg&aqs=chrome..69i57j0.2392j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=opel+pvg+nummer
Sterkte! :thumb
15 juli 2014 om 17:09 #18242073Dank voor de info Re2flex.
Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt bij de keuring, pas begin september kan het door gaan. Daarna wachten op papieren ministerie, nog mogelijks eens drie maand extra! Totaal 400 Euro aan keuringen (want de gewone keuring tweedehands moet je ook nog ondergaan) en bidden dat ze het voertuig toe laten tot de openbare weg :angel
Onvoorstelbaar, Belgie = Absurdistan :vertag16 juli 2014 om 17:30 #18242074(Nog poging gedaan via Opel Nederland…)
Geachte,Naar aanleiding van uw e-mail van 15 juli, informeren wij u hierbij graag verder.
Een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) of een zogenaamd “Certificate of Conformity” (COC) bevat alle technische en typegoedkeuringsgegevens van een voertuig om kentekenaanvraag en registratie van een voertuig mogelijk te maken. Dit document
is geprint op speciaal papier met een watermerk en kan dus niet via e-mail verzonden worden en moet daarom via een Opel dealer worden aangevraagd.De aanvraag is echter alleen mogelijk voor Opels met een Europese Typegoedkeuring en met een eerste registratie in Nederland vanaf modeljaar 1999 en in enkele gevallen modeljaar 2000. Opels van voor deze modeljaren zijn in Nederland toegelaten op basis van een Nationale Typegoedkeuring en hiervoor is geen CVO document beschikbaar. Daarvoor kunt u zich het beste melden bij een keurende instantie in het land van bestemming.
Om de contactgegevens van onze erkende Opel dealers te vinden kunt u steeds op onze website http://www.opel.nl terecht. Middens de link ‘Opel Dealers’ links bovenaan kunt u aan de hand van uw postcode een lijst vinden met de contactgegevens van alle Opel dealers die zich in uw buurt bevinden.
Mochten wij u in de toekomst kunnen assisteren bij een andere aangelegenheid nodigen wij u uit om contact op te nemen met ons. De Opel Klantenservice is telefonisch te bereiken op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur via telefoonnummer 076 – 5448 300. Een e-mail kunt u richten aan opel.klantenservice@gm.com
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.Raymond Kuijkhoven
Opel Klantenservice
Tel: +31 (0)76 5448300
Fax: +31 (0)76 5448821
Opel.Klantenservice@GM-customercare.comUw contact met General Motors Nederland heeft tot gevolg dat wij uw persoonlijke gegevens en correspondentie in ons administratieve bestand opnemen. Dit bestand wordt niet gebruikt voor marketing doeleinden en dient slechts als middel om u zo optimaal mogelijk van dienst te zijn bij het beantwoorden van uw vragen. Voor meer informatie of toegang tot uw gegevens kunt u contact met ons opnemen.
Deze e-mail werd verzonden door General Motors Nederland B.V.
Maatschappelijke zetel : Lage Mosten, 49-63 4822 NK Breda
KvK 2306225930 juli 2014 om 16:05 #18242075Heb het probleem ook al voorgehad.
Eerst met mijn kadett 16v, daarna nog een keer met een Calibra turbo.
Ik ben toen naar Alken gereden voor een invoerskeuring, dametjes zij alles op en controleren de wagen (remmen,lichten,verlaging…) en dan sturen zij de gegevens naar brussel.
Paar maanden later had ik de goedkeuring en kon ik hem laten keuren voor verkoop en inschrijven.31 juli 2014 om 00:13 #18242076Zo gaat het nu ook gaan…
Jammer dat dit zo lang moet duren en absurd veel geld moet kosten…1 januari 2015 om 23:45 #18242077Hoera hoera :vertag
Het is gelukt, we hebben de officiele papieren en keuringen doorlopen. De nummerplaat is er eindelijk. Happy Calibra year 2015 :wors2 januari 2015 om 08:57 #18242078Op de valreep van het jaar… . Nu ben ik wel benieuwd naar een plaatje van de Calibra.
4 januari 2015 om 15:00 #18242079Gefeliciteerd!! :thumb
Soms ben ik toch wel blij dat ik in Nederland woon.
12 februari 2015 om 10:55 #18242080Hoelang heeft dit allemaal samen geduurd en hoeveel moest je ervoor betalen ??
Heb zelf namelijk een Calibra Turbo uit NL ingevoerd van de eerst eigenaar en moet ook heel die proces doorgaan..Groetjes Sacir
12 februari 2015 om 19:50 #18242081Hallo Sacir,
heeft geduurd van juni tot eind november. Qua kosten heb je de gelijkvormigheidskeuring, gewone keuring, nummerplaat aanvragen. Uiteindelijk was het geen 400 Euro zoals ze me eerst hadden gezegd. Denk dat ik alles samen zo’n 200 Euro kwijt was. Het grootste probleem is de afspraak voor de gelijkvormigheidskeuring, ik heb in iemand anders zijn plaats kunnen gaan aangezien die persoon geannuleerd had. Deze afspraak kan lang, meerdere maanden duren. Ben je ook op de hoogte dat je nog eens biv betaald om een voertuig vanuit het buitenland hier in te voeren? Veel mensen houden hier geen rekening mee. Succes
12 februari 2015 om 22:02 #18242082Wat voor BIV als ik vragen mag ?? Ik heb nu een afspraak 26Feb voor een homologatie keuring, dus ik wacht wel af,, ik zal wel mn achterste remmen + remschijven moeten vervangen denk ik want die zijn ook geperforeerd zoals vooraan.. anders zal die zeker niet accepteerd worden denk ik.. Bedankt !
13 februari 2015 om 00:06 #18242083Biv is naargelang je motor. In jouw geval zou het me niet verwonderen dat je 1600 Euro zal betalen zonder je verkeersbelasting.
13 februari 2015 om 10:16 #18242084De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 223,68 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 402,73 EURDit is als ik zelf de simulatie doe op de BIV site, maar een bijkomend BIV daar heb ik nog nooit iets over gehoord.. ze;fs niet van mn vriend en die heeft een Golf 2 G60 naar hier gebracht,, die moest geen bijkomend biv betalen hoor,,
Greeetsss
13 februari 2015 om 10:23 #18242085en die heeft de golf nu is zijn 2de jaar hier in belgie dus.. tot nu toe zou die dat al moeten hebben gekregen niet ?
Groetjes Sacir
1 april 2015 om 14:15 #18242086inderdaad heb ook een calibra turbo ingevoerd uit nederland.
eerst douane, dan homologatiekeuring, dan heel lang wachten op papieren en dan gewone keuring voor verkoop en ongeveer 6 maand later
en 900 euro lichter kon ik mijn calibra inschrijven.homologatie duurde 2.5 uur en kostte 125 euro,
de papieren nog eens 175 dacht ik
de douane 1 euro.
En dan keuring voor verkoop nog eens rond de 50€ ofzo
maar alles moet via de garage gaan en dat maakt het allemaal zo duur.
en bij homologatie was het typeplaatje slecht leesbaar van de tuninguitlaat dus
nieuw plaatje aangevraagt en opnieuw @ 55€ per uur (uurloon opel).Allemaal zo stom die procedures….Geldklopperij meer niet
1 april 2015 om 14:18 #18242087@Kiekeboevdc wrote:
Biv is naargelang je motor. In jouw geval zou het me niet verwonderen dat je 1600 Euro zal betalen zonder je verkeersbelasting.
helemaal niet zal zo rond de 450 euro zijn of zelfs minder heb ik een 2 tal jaar geleden betaald
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.