Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G helaas ermee gestopt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2014 om 10:10 #17266856
Goedemorgen! king:
Mijn oude opel astra G is er sinds vorige week helaas mee gekapt, en dus heb ik snel een vervangende astra G gekocht. Sinds ik dus letterlijk bijna geen verstand heb van auto’s heb ik echt het gevoel dat ik een wrak heb gekocht :shock:
Ik zou nou dus graag een paar onderdelen willen overzetten maar ik weet niet hoe dat moet…
1) In de kofferbak zit er zeg maar zo’n stoffen deksel (?) en die wordt zeg maar tegengehouden als het ware door 2 van die stokjes. Het probleem zit een nou in het feit dat bij de linkerkant het stokje afgebroken is en nu die deksel dus als het ware niet stabiel staat. Weet iemand misschien hoe ik dat stukje met dat stukje kan overzetten van mijn oude astra G?
2) Het linker achterportier is ingedeukt. Als ik bij de sloop een haal hoe zet ik dit over? Ik heb namelijk http://link.marktplaats.nl/m810559850″ onclick=”window.open(this.href);return false; de deur gevonden die ik nodig heb.
3) Als ik met de auto rijd dan hoor ik een ratel/tik geluid als ik gas geeft en optrekt. Wat is dit?
4) Ik voel het aangrijpingspunt met deze auto bijna niet. Ook is de koppeling heel erg licht. Wat kan dit zijn?
5) Op het apk-rapport staat “mechanische delen remmen vertonen slijtage”. Betekent dit dat ik binnenkort de remmen moet vervangen? :hmmz
6) Deze auto heeft ook airco alleen als ik op het knopje drukt komt er geen koude lucht uit :thumbdown
8 juli 2014 om 10:44 #182418891. Geen idee wat je bedoeld
2. Heel simpel, 2 doorpennen lostikken en kabeldoorvoer losdraaien en overzetten
3. Kan van alles zijn
4. Als de koppeling heel “hoog” pas aangrijpt is deze versleten, licht zegt helemaal niks, beter dan te zwaar.
5. Ja, je schijven en of blokken
6. Airco leeg of lek
8 juli 2014 om 10:50 #18241890Oke ik ga er zaterdag wel even mee langs de garage :angel
De koppeling grijpt niet heel hoog aan ca. het midden
8 juli 2014 om 11:13 #18241891Het klinkt inderdaad alsof je een niet al te beste Astra hebt gekocht. En aangezien punten 2, 4, 5 en 6 zijn hierboven, doe ik nog een poging voor 1 en 3.
1)
Met dat eerste bedoel je denk ik je hoedenplank? Dit ding:
Waarom wissel je die niet in het geheel uit met je oude Astra G? Er vanuit gaand dat je dezelfde carrosserievariant hebt kocht?
3) Gaat dat geratel sneller als je meer toeren maakt?
Dan hoor je je kleppen en is je oliepeil mogelijk te laag of een klepstoter kapot.
Dit is ook gewoon als je auto stil staat en je geeft gas. Dit komt regelmatig voor, aangezien sommige type (afgetrapte) motoren in Astra’s soms flink olie kunnen verbruiken.8 juli 2014 om 11:25 #18241892@RISL wrote:
Het klinkt inderdaad alsof je een niet al te beste Astra hebt gekocht. En aangezien punten 2, 4, 5 en 6 zijn hierboven, doe ik nog een poging voor 1 en 3.
1)
Met dat eerste bedoel je denk ik je hoedenplank? Dit ding:
Waarom wissel je die niet in het geheel uit met je oude Astra G? Er vanuit gaand dat je dezelfde carrosserievariant hebt kocht?
3) Gaat dat geratel sneller als je meer toeren maakt?
Dan hoor je je kleppen en is je oliepeil mogelijk te laag of een klepstoter kapot.
Dit is ook gewoon als je auto stil staat en je geeft gas. Dit komt regelmatig voor, aangezien sommige type (afgetrapte) motoren in Astra’s soms flink olie kunnen verbruiken.Ja dat bedoel ik! :thumb
Ik heb die hoedenplank ook omgewisseld, maar die hoedenplank rust zeg maar uit op 2 uitstekende buisjes. Het linkerbuisje is dus zeg maar afgebroken waardoor die niet stabiel staat. Mijn vraag is daarom ook hoe ik dat stukje van het carrosserie over kan zetten
Dat geratel gaat wel sneller als je meer toeren maakt, maar als die stationair draait dan is die enorm stil :shock:
Heb wel wat vids op youtube bekeken, maar het leek daar niet echt op?
https://www.youtube.com/watch?v=nRKb8HYLzFg” onclick=”window.open(this.href);return false;8 juli 2014 om 11:36 #18241893Ow, ik snap je. Dat binnenpaneel zit vast geklikt en kun je er (met een beetje beleid) zo uittrekken.
Aan de randjes beginnen en dan voorzichtig verder. Probeer eerst die kapotte eruit te halen, dan weet je hoe het moet bij degene die nog goed is. Het zal een halfuurtje prullen worden, maar dan moet het zeker lukken.Heb helaas niet de mogelijkheid om hier het filmpje met geluid te beluisteren.
Het ratelen is dus niet afhankelijk van je snelheid, maar van de toeren? Dan verwacht ik dat het je kleppen zijn die je hoort. Controleer in eerst instantie even je oliepeil, dat is belangrijk voor het welzijn van je motor.
Eventueel aanvullen tot maximaal (wel zorgen dat je auto vlak staat).
Als het geratel dan nog is, zal er waarschijnlijk een klepstoter gesneuveld zijn. Dit heb ik destijds ook gehad met mijn Astra Coupé met x18xe1-blok.Welk motorblok heb jij? Dit staat op je kentekenbewijs of als je je kenteken hier in vult bij opnieuw zoeken:
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx?kenteken=02dfdnBij het voorbeeld wat ik heb ingevuld, is de motorcode x16xel (staat dus bij kopje handelsbenaming)
8 juli 2014 om 11:43 #18241894@RISL wrote:
Ow, ik snap je. Dat binnenpaneel zit vast geklikt en kun je er (met een beetje beleid) zo uittrekken.
Aan de randjes beginnen en dan voorzichtig verder. Probeer eerst die kapotte eruit te halen, dan weet je hoe het moet bij degene die nog goed is. Het zal een halfuurtje prullen worden, maar dan moet het zeker lukken.Heb helaas niet de mogelijkheid om hier het filmpje met geluid te beluisteren.
Het ratelen is dus niet afhankelijk van je snelheid, maar van de toeren? Dan verwacht ik dat het je kleppen zijn die je hoort. Controleer in eerst instantie even je oliepeil, dat is belangrijk voor het welzijn van je motor.
Eventueel aanvullen tot maximaal (wel zorgen dat je auto vlak staat).
Als het geratel dan nog is, zal er waarschijnlijk een klepstoter gesneuveld zijn. Dit heb ik destijds ook gehad met mijn Astra Coupé met x18xe1-blok.Welk motorblok heb jij? Dit staat op je kentekenbewijs of als je je kenteken hier in vult bij opnieuw zoeken:
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx?kenteken=02dfdnBij het voorbeeld wat ik heb ingevuld, is de motorcode x16xel (staat dus bij kopje handelsbenaming)
Oliepeil is vol dat heb ik gecontroleerd.
Motorblok van jouw site:
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx?kenteken=23fdrn” onclick=”window.open(this.href);return false;Gister ook al geprobeerd dat stukje eruit te halen maar nadat ik de 3 schroeven eruit heb gehaald kwam ik niet verder :|. Mijn pa heeft ook dat witte binnenstukje erboven geprobeerd uit te halen maar dat is volgens mij ook niet zo goed gelukt :(
Ik zal nog proberen een pic en video te maken!
8 juli 2014 om 11:58 #18241895was jou oude astra niet meer temaken dan ???
8 juli 2014 om 12:03 #18241896@Martijn17 wrote:
was jou oude astra niet meer temaken dan ???
Stond maandelijks bij de garage.
Geen flauw idee wat er eigenlijk aan mankeerde, maar waar iedereen het over eens was was dat er te vaak reparaties uitgevoerd moest worden.
en ja elke keer een auto huren + reparaties wordt op de lange termijn toch duurder als gewoon een goedkope vervanging zoeken. Bij die oude astra brandt het motorstoring lampje ook na een tijdje waardoor die enorm inhoudt met het rijden.
8 juli 2014 om 12:28 #18241897Je hebt een x16szr, bij mijn weten wel een oerdegelijk blokje (maar daar weten anderen meer van).
We wachten je video af.En anders wellicht eens met deze langs de garage, het is moeilijk om zo via internet een diagnose te stellen.
Niet vervelend bedoeld: een aantal van deze dingen (zoals de airco en die ratel in de motor) zijn wel vast te stellen bij een goede proefrit. Waar heb je de auto gekocht? Bij een particulier? Bij een garage zou je anders wel kunnen proberen een coulanceregeling te treffen?8 juli 2014 om 18:19 #18241898Plastieken kap waar je hoedenplank op rust kan je zo lostrekken eens je de drie of vier schroeven hebt losgemaakt aan onderkant en zijkant. Witte driehoekige plaat erboven zit eraan vast. Je kan het geheel dan gewoon lostrwkken, beat beginnen aan kant die het dichtst bij jou is als je aan jo koffer staat. Eens je een deel los hebt, kan je het pinnetje met blokje erut trekken/duwen. Je hoeft het gehele paneel niet te vervangen want dan moet de gordel denk ik ook los. Het is enkel dat pinnetje met een klein blokje, zal je wel voelen. Dat overzetten en klaar. Heb met de mijne net hetzelfde gehad, en het vermiste pinnetje zat bij mij gewoon nog in dat paneel ;). Hopelijk ben je er wat mee!
8 juli 2014 om 22:41 #18241899@Jiang153 wrote:
@RISL wrote:
Het klinkt inderdaad alsof je een niet al te beste Astra hebt gekocht. En aangezien punten 2, 4, 5 en 6 zijn hierboven, doe ik nog een poging voor 1 en 3.
1)
Met dat eerste bedoel je denk ik je hoedenplank? Dit ding:
Waarom wissel je die niet in het geheel uit met je oude Astra G? Er vanuit gaand dat je dezelfde carrosserievariant hebt kocht?
3) Gaat dat geratel sneller als je meer toeren maakt?
Dan hoor je je kleppen en is je oliepeil mogelijk te laag of een klepstoter kapot.
Dit is ook gewoon als je auto stil staat en je geeft gas. Dit komt regelmatig voor, aangezien sommige type (afgetrapte) motoren in Astra’s soms flink olie kunnen verbruiken.Ja dat bedoel ik! :thumb
Ik heb die hoedenplank ook omgewisseld, maar die hoedenplank rust zeg maar uit op 2 uitstekende buisjes. Het linkerbuisje is dus zeg maar afgebroken waardoor die niet stabiel staat. Mijn vraag is daarom ook hoe ik dat stukje van het carrosserie over kan zetten
Dat geratel gaat wel sneller als je meer toeren maakt, maar als die stationair draait dan is die enorm stil :shock:
Heb wel wat vids op youtube bekeken, maar het leek daar niet echt op?
https://www.youtube.com/watch?v=nRKb8HYLzFg” onclick=”window.open(this.href);return false;Punt 1: ik begrijp precies wat je bedoelt. Bij mij was ook een van de twee uitstekende stukjes afgebroken.
Mijn oplossing: stukje bamboo met de juiste dikte en lengte (ong 15 cm) erin et viola! :mrgreen:
Zou hem eigelijk nog zwart moeten verven. :mrgreen: :idea: (of gewoon echt fixen hahaha)
9 juli 2014 om 11:42 #18241900Ben net langs de dealer geweest. Het ratelende geluid ligt blijkbaar aan een uitlaatspruitstuk pakking?
De remmen zijn het de remschoenen of blokken.
Totaalprijs van dit allemaal ca. 250
Eventueel airco testen op lekkage Is 25 en met bijvullen 65 erbij dus voor dit allemaal ca. 350
9 juli 2014 om 19:02 #18241901de remschoenen zitten achter in de trommel die kan je alleen zien als je de trommel eraf haalt ,als je handrem het nog goed doet dan zijn de remschoenen meestal ook wel goed .
remblokken zitten aan de voorkant en, die kan je makkelijk zelf controleren door je wiel er af te halen,meestal zijn het ook de voorremmen die vervangen moeten worden die slijten veel harder dan de remschoenen achter.
kosten pakking ongeveer 10 euro .
remblokken ongeveer 30 euro.als je langs komt wil ik het wel monteren voor een klein bedrag ,anders zijn er vast wel andere die dat willen doen is namelijk een klusje van niks 30 minuten ongeveer
9 juli 2014 om 19:07 #18241902je moet niet naar de dealer gaan. zijn veel te duur
9 juli 2014 om 20:06 #18241903@b07 wrote:
de remschoenen zitten achter in de trommel die kan je alleen zien als je de trommel eraf haalt ,als je handrem het nog goed doet dan zijn de remschoenen meestal ook wel goed .
remblokken zitten aan de voorkant en, die kan je makkelijk zelf controleren door je wiel er af te halen,meestal zijn het ook de voorremmen die vervangen moeten worden die slijten veel harder dan de remschoenen achter.
kosten pakking ongeveer 10 euro .
remblokken ongeveer 30 euro.als je langs komt wil ik het wel monteren voor een klein bedrag ,anders zijn er vast wel andere die dat willen doen is namelijk een klusje van niks 30 minuten ongeveer
Ah ja heb al afspraak gemaakt, dus laat het er maar bij zitten. Zie wel dat ik vlakbij jou woon namelijk Hoogvliet :D
Hee als ik een deur kan regelen zou jij mij misschien kunnen helpen met het erin zetten, want nu ziet die er namelijk zo uit :thumbdown
Hier nog de foto’s van het stukje met het gebroken dingetje wat ik er niet uit krijgt zodat ik het kan omwisselen met de andere Astra :wtf
En weet iemand of de deur van een station Astra G ook op mijnes past? Volgens mij is mijn kleurcode Z282
9 juli 2014 om 21:11 #18241904station past niet, wel van een sedan.
9 juli 2014 om 21:12 #18241905@Martijn17 wrote:
je moet niet naar de dealer gaan. zijn veel te duur
Nou als ik kijk wat het hem kost bij de dealer vind ik het vrij goedkoop hoor.
9 juli 2014 om 23:52 #182419063 kunnen kleppen zijn maar ook andere dingen
en over je airco als je deze aan zet wat doet je toerental bij stationair lopen? heb wel eens gehad in een astra dat de buiten temperatuur sensor kaduk was en daar door de airco niet aan wou
10 juli 2014 om 00:01 #18241907@cano666 wrote:
3 kunnen kleppen zijn maar ook andere dingen
en over je airco als je deze aan zet wat doet je toerental bij stationair lopen? heb wel eens gehad in een astra dat de buiten temperatuur sensor kaduk was en daar door de airco niet aan wou
Gebeurt niks. lampje gaat wel aan, maar lucht wordt niet koud.
10 juli 2014 om 09:08 #18241908Ratelen van kleppen komt bij de x16szr niet zo heel veel voor. Uitlaatpakking zou goed kunnen of de nokkenas is uitgesleten. Airco die niet koud word is vaak de magneetspoel van de pomp welke stuk is. Even laten controleren of er nog freon in het systeem zit en je weet het.
10 juli 2014 om 09:11 #18241909@Haasje17 wrote:
Ratelen van kleppen komt bij de x16szr niet zo heel veel voor. Uitlaatpakking zou goed kunnen of de nokkenas is uitgesleten. Airco die niet koud word is vaak de magneetspoel van de pomp welke stuk is. Even laten controleren of er nog freon in het systeem zit en je weet het.
Ja ben nou bij de garage en spruitstuk pakking wordt vervangen en remmen gedaan.
Airco laat ik voor nu nog maar even :P
10 juli 2014 om 09:24 #18241910pomp condensor stuk van airo als die leeg zou zijn en je doet de airco aan moet deze wel verandering brengen in je toerental
10 juli 2014 om 11:30 #18241911Pomp gaat bijna niet stuk, toerental verandert niet bij te lage druk.
10 juli 2014 om 11:34 #18241912Ratel/tik geluid is verholpen met een nieuw pakking kosten a 150. Er is ook gebleken dat het uitlaatspruitstuk een kleine scheur heeft dus als het weer terugkomt dan moet die gewisseld worden.
Met de remmen Is één vd twee remklauwen niet goed dus morgen moet ik terugkomen om die te wisselen + blokken. Kosten hiervoor zijn 170.
Op dit moment rijdt de astra best slecht want de slechte remklauw loopt aan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.