Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Waarop te letten met aanschaf Corsa C Z10XEP
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2014 om 11:57 #17266810
Hallo, ik ben samen met m’n zus aan het zoeken naar een auto’tje voor m’n zus.
Nu hebben we een mooie Corsa C gevonden met bovengenoemde motor en nu is dus de vraag waar ik allemaal naar zou moeten kijken wanneer we langs gaan.Hier een paar feitjes
-De auto is geimporteert vanuit Duitsland en is dit jaar op kenteken gezet.
-Auto komt uit 2006
-Motor heeft ~154.000 KM gelopen
-Ik heb gelezen dat de motor een distributie ketting heeft en dat deze mits goed onderhouden een leven lang mee gaat, waar moet ik precies op letten als we de auto gaan bekijken ?
Voorbeeld kwa geluid en vanaf waar moet dit geluid precies vandaan komen.
-De auto is rond de 4000 euro, is dit een normaal bedrag of te goedkoop voor dit bouwjaar ?
Auto heeft zo ongeveer alle opties aan boord, incl Xenon, climate control etc etc etc
-Onderhouds boekje is aanwezig maar zit een gat in van een aantal jaar, waarschijnlijk vanwege dat een vorige eigenaar deze zelf heeft onderhouden.
-Zit APK op tot 2015Ik heb zelf nog net te weinig kennis om deze vragen helemaal zelf te beantwoorden, heb wel veel topics doorgelezen over de motor en dat bij de BCM soms de zooi wil lekken dus dat kan ik dan alvast controleren.
Maar vele weten meer als 1 dus als iemand nog wat weet graag.
Neem zelf ook m’n Tech2 mee, dus kan ook naar bepaalde waarden en eventueel codes zoeken.Alvast bedankt!
6 juli 2014 om 18:05 #18241466Niemand die ervaring heeft met de Corsa C of/en de Z10XEP ?
6 juli 2014 om 18:13 #18241467Letten op ratelen met de koude start, teken dat de ketting/spanner versleten is.
6 juli 2014 om 18:21 #18241468Thanks! als dat ongeveer het enige is moet het wel goed komen.
Dinsdag ga ik samen met zus lief (en m’n Tech2) langs om te kijken, wil zeker weten dat ze geen miskoop doet.
Dus als er nog meer puntjes zijn om na te kijken, wil ik ze graag horen :)6 juli 2014 om 20:52 #18241469Zou je dat nou wel doen, zo’n 1.0? Dat is wel heel minimaal qua motorvermogen.
Een 1.2 heeft 20 Pk extra en op 900 kilo is dat veel.
Zo’n 1.0 dwingt je tot heel voorzichtig rijden, acceleratie is minimaal dus je zit hem steeds te knijpen bij inhaalacties. Dat lijkt me niet prettig.Met een beetje zoeken moet je er voor 4000 wel eentje kunnen vinden. Een 1.2 dus. Veel succes.
6 juli 2014 om 21:02 #18241470Dat ben ik met je eens, maar het was een van de weinige die kwa prijs/opties/bouwjaar/zuinigheid en aantal deuren voldeed aan de eisen.
Maar we gaan binnenkort een test rit maken, kan ze het zelf aanvoelen of het genoeg is :)6 juli 2014 om 21:05 #18241471http://www.gaspedaal.nl/Opel/Corsa/?bmin=2006&bmax=2006&brnst=Benzine&srt=pr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier moet toch wel een leuke 1.2 tussen zitten voor een goede prijs?
6 juli 2014 om 21:08 #18241472Let op alle standaard dingen! Zo had ik zelf naar de motor uitlaat etc gekeken naar aico was stuk.. Rekening van €750 na aankoop erbovenop..
-alle knoppen op dash (airco/lampen/radio wisselaar/ cruise control/ stoelverwarming)
-kijk of alles goed in t slot valt, en de schanieren goed geolied zijn=onderhoud
-onder de motorkap naar geratel luisteren, vind ik zelf lastig omdat elke motor anders klinkt
– banden profiel
-maak een proefrit en kijk wat je van de motor vind. Vorig jaar mijn ouders een nieuwe chevrolet aveo gekocht, een 1.2 met 78pk ofso.maar zonder goede proefrit… Ding is niet vooruit te branden zeker niet met airco aan..7 juli 2014 om 16:51 #18241473De xep motoren kunne ook last hebben van breken van de nokkenassen dit omdat deze hol zijn dus als je hem koopt trek dan de nokkenassen bevestiging even na. Dit kan veel kosten voorkomen
7 juli 2014 om 18:21 #18241474Ok thanks! trillen deze met de tijd een beetje los dan ?
Ik had gelezen trouwens dat ze met 10Nm weer vast moeten worden gezet, klopt da?8 juli 2014 om 10:45 #18241475De aanhaal momenten weet ik niet. Ik heb alleen gelezen dat dat gebeurt stond in de TIS meen ik. Maar beter voorkomen dan genezen denk ik maar
8 juli 2014 om 13:36 #18241476Ja 10nm normaal is 8nm.
8 juli 2014 om 19:52 #18241477Bedankt voor de info iedereen, het heeft ons erg goed geholpen om deze auto niet te kopen.
Punten die slecht waren :
-Motor maakte the sound of death (of te wel : ketting/spanner was slecht)
-Bij 3000 toeren hoorde je de motor gewoon smeken om te stoppen, hard schel geluid en de toeren curve klonkt niet goed (geleidelijk van 1000 naar 3000rpm)
Wat me ook opviel is dat soms ineens het geratel effe weg was, ook bij de 3000rpm maar even later weer terug kwam.
-Hij leek wat in te houden.
-Dan nog dit :
Kan iemand mij vertellen wat voor slangen dit waren voordat ze gemolesteerd waren ?Verder zaten er nog wat deukjes en krasjes op.
Al om al, nee. Deze wordt het zekers niet :)
Als iemand nog wat leuks heeft gezien of leuk vindt om mee te kijken naar een goed, stoer maar ook nog een beetje zuinig Corsa C’tje, Graag!
De volgende opties zijn een must :
-Geen diesel
-5 Deurs
-Airco
-rond de 3000 euro
-niet ouder dan 2003/20048 juli 2014 om 20:42 #18241478LOL , die slangen heb je niet aan de verkoper gevraagt of die er voor de lol zitten
9 juli 2014 om 10:28 #18241479@johanhummer9 wrote:
LOL , die slangen heb je niet aan de verkoper gevraagt of die er voor de lol zitten
We wouden het vragen maar we waren er al over uit dat deze niet ging worden dus we vonden het wel goed zo.
Ik en m’n broer vroegen ons wel later af waar die slangen eigenlijk voor dienen, zijn het vacuumslangen ofzo?12 juli 2014 om 12:39 #18241480Ik gok op een LPG installatie die verwijderd is.
Zat er niet een tweede aansluiting achter de benzineklep?14 juli 2014 om 21:02 #18241481inderdaad, heeft LPG in gezeten..
een gevalletje TE MOOI om WAAR te zijn
Willem
22 juli 2014 om 19:23 #18241482Dat verklaard een hoop, bedankt allen voor de hulp.
Heb weer aardig wat geleerd :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.