Afgelopen zaterdag reed ik op de snelweg en toen ging opeens mijn snelheidsmeter omlaag en toen stond ik aan de kant……
Nu staat hij thuis en ik heb even gekeken, als ik hem probeer te starten lekt hij koelvloeistof….
Hij heeft geen compressie hij draait als het ware in het niks maar de distributieriem draait…
Is hier sprake van een lekke koppakking? Of van een kapotte waterpomp?
Dat dacht ik dus eerst ook, maar omdat ik zelf de auto uit heb gezet en hij daarna niet startte, dat hij niet start komt door mn waterpomp die vast zit. Maar omdat ik hem gelijk uitgezet heb nadat mn snelheid achteruit ging is de kans heel klein dat mn kleppen warm geworden zijn….
Als de riem goed rond, op tijd staat en hik heeft geen compressie is er iets heel anders aan de hand zoals eerder werd genoemd.
Eerst distributie timing controleren en dan kijken of er nog compressie is. Zo niet zal het einde motor zijn denk ik…
Auteur
Berichten
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.