Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › manta b1 cc —-> c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2014 om 15:43 #17266708
In februari heb ik naar een vrij lange zoektocht een mooie opel manta gekocht.
Nu een goede 4 maanden later zijn er een paar kleine dingetjes aan de manta verbeterd.Omdat foto’s meer zeggen dan duizend woorden….
Hier een paar foto’s hoe de auto was toen ik m kocht.
Ondanks dat de manta in goede staat was had hij wel een paar schoonheidsfoutjes.
Deze hebben we maar gelijk weg gewerkt.
De 2.0 cih motor had aardig wat vermogen maar toch heb ik besloten deze te vervangen voor een c20xe motor.
Door een klein mazzeltje kon ik m’n handen krijgen op een donor-manta met een c20xe.
En zo staat de auto er nu bij.
Zo dat was het dan ff voor vandaag….
30 juni 2014 om 13:07 #18240760Pracht manta met de juiste motor erin :thumb top werk :thumb
30 juni 2014 om 20:30 #18240761Nette manta, maar vind het altijd jammer dat de klassiekers dan met een c20xe worden uitgerust.
Tip bewaar het orgineel blok, orgineel levert die meer op dan verbouwd. Goed bezig verder hoor! :wors3 juli 2014 om 05:22 #18240762mooie cc enkel jammer van die 16V ,ben zelf meer van de oude cih
5 juli 2014 om 14:38 #18240763Er zijn al genoeg van die 2 liter CIH’s in manta’s, een 16v is ook wel eens een leuke afwisseling :thumb
5 juli 2014 om 15:38 #18240764Mooi gedaan hoor , maar een vraagje ?
Kan je voor mijn een foto maken van de dynamo steun dat wil ik zo ook hebben op Guppy viewtopic.php?f=82&t=183772
En welk type nummer staat er op de riemkeep up the good work :jerry
6 juli 2014 om 01:22 #18240765Nette manta en leuke motor.
Werk je bij Colorworks of heb je ze ingehuurd?Mvg Patrick
6 juli 2014 om 08:04 #18240766AnoniemLid sinds:
1 January 1970weg met die oude cih zooi
c20xe erin :thumb of c20let :worsleuke manta :thumb
zelfs voor een cc ;) :jerry12 juli 2014 om 13:58 #18240767Het is maar goed dat iedereen over auto’s anders denk want anders zouden we allemaal t zelfde gaan doen.
Ik heb puur voor de c20xe gekozen omdat je daar relatief goedkoop aardig wat vermogen uit kunt halen.
En dat ie dan “minder” waard zou worden neem ik wel op de koop toe.@City wrote:
Nette manta en leuke motor.
Werk je bij Colorworks of heb je ze ingehuurd?Mvg Patrick
Een maatje van me is spuiter en die heeft het spuitwerk gedaan.
Die heeft een bus waarmee die op locatie kan spuiten@RamSwa72 wrote:
Mooi gedaan hoor , maar een vraagje ?
Kan je voor mijn een foto maken van de dynamo steun dat wil ik zo ook hebben op Guppy viewtopic.php?f=82&t=183772
En welk type nummer staat er op de riemkeep up the good work :jerry
Je bedoelt de bovenste steun?
Daar heb ik alleen een stuk afgeslepen omdat de vorige eigenaar van t blok t nodig vond om de beugel op de inlaat te lassen/bakken.
Zoals t nu zit is t een tijdelijke oplossing.
En type nummer van de riem kon ik ff niet zo gauw vinden, zal van de week ff beter kijken voor je
12 juli 2014 om 14:12 #18240768Oke bedankt voor de info dat moet mij ook wel lukken ga dan alleen geen strip gebruiken maar massief 15×15 mm
Van die riem wil ik idd wel heel graag weten ( type staat op de riem rode letters)Keep up the good work :kewlpics
3 augustus 2014 om 10:53 #18240769AnoniemLid sinds:
1 January 1970@pascalomega wrote:
Het is maar goed dat iedereen over auto’s anders denk want anders zouden we allemaal t zelfde gaan doen.
Ik heb puur voor de c20xe gekozen omdat je daar relatief goedkoop aardig wat vermogen uit kunt halen.
En dat ie dan “minder” waard zou worden neem ik wel op de koop toe.is ook onzin dat een manta met een c20xe minder waard wordt
gewoon je eigen ding doen :thumb
vraag me nu enkel even af wat voor sensor zit er in die slang van de lmm??manta komt me wel bekend voor trouwens
heeft daar niet eerder een let in gehangen??@City wrote:
Nette manta en leuke motor.
Werk je bij Colorworks of heb je ze ingehuurd?Mvg Patrick
Een maatje van me is spuiter en die heeft het spuitwerk gedaan.
Die heeft een bus waarmee die op locatie kan spuiten@RamSwa72 wrote:
Mooi gedaan hoor , maar een vraagje ?
Kan je voor mijn een foto maken van de dynamo steun dat wil ik zo ook hebben op Guppy http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=82&t=183772″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En welk type nummer staat er op de riemkeep up the good work :jerry
Je bedoelt de bovenste steun?
Daar heb ik alleen een stuk afgeslepen omdat de vorige eigenaar van t blok t nodig vond om de beugel op de inlaat te lassen/bakken.
Zoals t nu zit is t een tijdelijke oplossing.
En type nummer van de riem kon ik ff niet zo gauw vinden, zal van de week ff beter kijken voor je
7 oktober 2014 om 01:44 #18240770Leuke manta :thumb
Wil je toevallig die lexmaul op die cih ook verkopen? of nog beter, de hele motor?
7 oktober 2014 om 07:56 #18240771Het blok is inmiddels gechipt en moet zeggen dat ik er verbaast van sta/stond wat ie orgineel heeft en er nu bij gekregen heeft
Orgineel 148,2pk en 200nm op de achterwielen
En gechipt 163,8pk en 219,3nm op de achterwielen
Al met al toch een goede 15pk en 19nm erbij met dank aan Unlimited Tuning.
@CQPV6 wrote:
Leuke manta :thumb
Wil je toevallig die lexmaul op die cih ook verkopen? of nog beter, de hele motor?
Blok is al verkocht, die ligt nu in een C kadett.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.