Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › z20let in kadett c of toch een c20let?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2014 om 23:58 #17266685
Hallo heren en misschien ook wel dames.
Ik ben een tijd lang bezig geweest met het restaureren van mijn kadett c en ben nu toe aan het kopen van een blok.
Het eerste plan was om een standaard c20xe in te bouwen maar na mijn achteras te hebben voorzien van een sper en schijven en de body+ vooras verstevigd te hebben vind ik dat er wel wat meer pk’s in mogen.nu zit ik te twijfelen tussen een c20let of een z20let.
ik heb al een r25 bak, en het carter en een aanzuigbuis van een manta 1,8s.
wat zou ik aan de z20let moeten vervangen om deze passend te maken voor de kadett c en voor de r25 bak? (welke koppeling en drukgroep bijvoorbeeld?) van de c20let weet ik wat ik moet aanpassen.alvast bedankt!
29 juni 2014 om 08:26 #18240592ik heb zelf gekozen voor een c20let in een c kadett
dit om dat ik het blok betrouwbaar vind en het is kwaliteit
en wat ik al paar keer gezien heb bij een z20let dat ze speling op de zuigers
kleprubbers die versleten zijn bij 100,000kmdus standaard vind ik ze niet echt goed van daar dat ik een c20let heb gepakt
29 juni 2014 om 08:29 #18240593Z20LET gelden zelfde aanpassingen als c20let extra moet je ook de balansassen verwijderen wat weer niet hoeft bij een c20let.
30 juni 2014 om 10:06 #18240594bedankt voor de reacties!
16v kadett c
vandaar dat de z20let blokken misschien goedkoper te verkrijgen zijn dan c20let.
Ik zou er nog wel even over na denkenbedankt iig beide :)
3 juli 2014 om 20:52 #18240595C20LET all the way!!
Z20LET kan goed opgebouwd/omgebouwd worden, maar dat kost echt centen, en dan kan je beter een C20LET doen in de eerste plaats, hoewel het ook een uitdaging kan zijn daar een goede van te vinden…
3 juli 2014 om 21:15 #18240596Ik denk dat je voor een vriendelijker budget een c20let netjes kan krijgen, eventueel vervangingsonderdelen zijn wat makkelijker te krijgen (demontage bedrijven). Ik rijd echter zelf nu 2,5 jaar met een z20let en vind het een zeer fijn blok maar heb bij de fabriek configuratie het idee wat je of heel rustig moet rijden (onder 2.000rpm) of heel vlot. Want als de turbo erin komt is het wat meer gassen en rijdt het niet rustig. Ik rijd daarom vaak in 1,2 of 3 versnellingen “te” hoog in de bebouwde kom.
4 juli 2014 om 03:04 #18240597@jannick1990 wrote:
Ik denk dat je voor een vriendelijker budget een c20let netjes kan krijgen, eventueel vervangingsonderdelen zijn wat makkelijker te krijgen (demontage bedrijven). Ik rijd echter zelf nu 2,5 jaar met een z20let en vind het een zeer fijn blok maar heb bij de fabriek configuratie het idee wat je of heel rustig moet rijden (onder 2.000rpm) of heel vlot. Want als de turbo erin komt is het wat meer gassen en rijdt het niet rustig. Ik rijd daarom vaak in 1,2 of 3 versnellingen “te” hoog in de bebouwde kom.
Denk dat het vooral komt omdat er een kleine turbo opstaat.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.