Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › kan een dynamo de accu ook leeg trekken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2014 om 17:13 #17266652
zoals mijn topic titel zegt is dit mogelijk.
mijn vectra 2.5 v6 is de accu na een dag leeg. accu is goed en geen lekstroom gemeten. en het is ook niet mijn radio
27 juni 2014 om 17:15 #18240327Heb je genoeg laadstroom?
Hoe heb je je lekstroom gemeten?
Hoe heb je de accu getest?27 juni 2014 om 23:23 #18240328Na 3 accu’s het zelfde probleem
laadstroom is goed precies weet ik niet meer
lekstroom was iets van 0,015 amp met alarm er op28 juni 2014 om 05:47 #18240329Ja dat kan, als de diode plaat slecht aan t worden is, kan deze stroom doorlaten naar een de spoelen.
De dynamo zal dan nog prima functioneren.Dikke plus van de dynamo losnemen en je weet t.
29 juni 2014 om 09:44 #18240330ga hem binnenkort wel vervangen heb 1 op voorraad liggen
dank voor het antwoord
28 juli 2014 om 10:01 #18240331inmiddels is de dynamo vervangen maar nog binnen 24 uur accu leeg, vanavond gaan we weer een andere accu er in zetten. om te kijken of die er nu in zit toch niet kapot is denk dat het niet veel helpt. maar hebben jullie nog ideeën waar ik moet gaan kijken
28 juli 2014 om 12:19 #18240332Audio in de auto??
Contactslot kapot (blijft acc stand actief)
Radio verkeerd aangesloten.
Kapotte radio (werkt wel gewoon, maar trekt teveel stroom bij radio uit.
Blijft een of meer lampjes branden ( handgrepen achter kofferruimte verlichting).
Sluiting motorkabelboom.verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
28 juli 2014 om 18:41 #18240333De eerste 5 die je opnoemt zijn goed. Motorkabelboom moet ik nog checken. Maar de accu is binnen 24 uur leeg. En we hebben 0,2 mili amp lek stroom, dar mag een accu niet binne 24 leeg zijn neem ik aan
28 juli 2014 om 20:45 #18240334Zeker niet
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
28 juli 2014 om 20:59 #18240335Wat ook wel is gebeurt is dat er apparaten inwendig aan gaan
om de zoveel tijd door een defect en dan stroom weg trekken .
Bijvoorbeeld een radio of iets van alarm.
Heb je ook langere tijd lek stroom gemeten dat je om de
zoveel tijd kijkt of de lekstroom toe neemt?29 juli 2014 om 07:30 #18240336Dat niet, maar radio heb ik er al uit gehad en fabrieksalarm ook
29 juli 2014 om 21:30 #18240337Fabrieksalarm trekt vrijwel niks, kan 6 weken parkeren op alarm met temperaturen goed onder de 0, en dan gewoon starten en rijden.
(niet heel oude GM-Opel 70Ah accu).
Dat kon ook met de Vorige accu die er in stond, tot ie 1x leeg geweest was omdat ik weer aan het Rotzooien geweest was.
Deze gemeten, had nog 30% van de Capaciteit die hij hoorde te hebben, dat was goed bij 2 winterse weken, maar langer ook niet.Wat word er gevoed als je Sleutel eruit is:
– Multitimer
– Tellerpaneel
– TID / MID / PhID / GID / CID
– Radio (CCRT700 bij mij) (dus ook de CDwisselaar aan Constante voeding)
– Kiekert CPV / Raammodule (incl Alarm)
– MotorCOmputer
– ABS/TC Computer
– ECC
– Regelunit Koplampen (bij modellen met origineel Xenon)Willem
1 augustus 2014 om 11:44 #18240338we hebben er een andere accu in gezet en hij is nu niet meer in 24 uur leeg. nu hopen dat he goed en hij ook na een week starten wil
2 augustus 2014 om 06:51 #18240339Ben benieuwd
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
5 augustus 2014 om 12:20 #18240340Ook na 48 uur nog starten, het probleem lijkt opgelost
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.