Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Dumpvalve probleem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2014 om 11:17 #17266621
Ik zal proberen het probleem zo goed mogelijk te omschrijven.
Het lijkt er op dat mn Collins dumpvalve (volgens vorige eigenaar aangepast door Andre Botter) veel te “gevoelig” is. Bij normaal optrekken, zonder de turbo echt aan te spreken loost de DV al lucht bij gas loslaten. Als ik bv op de snelweg rij, en ik ga over een hobbeltje, komt mn voet zeg 1mm omhoog wat er meteen voor zorgt dat de auto afblaast, dit is ongewenst als je gewoon kruissnelheid rijdt. Het verstoort op dat moment het mengsel waarop de auto even inhoudt en moeilijk doet. Ook kom het wel eens voor dat het lijkt dat de DV blijft hangen op een manier, dan ben ja alweer gas aan het geven maar je hoort gewoon een doorlopend sssshhhhhhh van lucht dat ie doorlopend er uit gooit, na even gas los en weer gas er op is dat meestal over.
Enfin, eea zorgt er voor dat de auto alleen maar lekker rijdt op 1 stand, en das volgas, gewoon rustig optrekken of stadsverkeer is een grote honk en bonk rit door een veel te zenuwachtige auto door het razendsnel opspoelen en weer ongewild aflblazen. Op deze manier dus slecht te handelen.
specs: z20leh blok met m32, Hybride k04 lader, race inlaat nokkenas, FMIC, collins dv, verkorte aanzuigroute met 80mm LMM. Draait nu +/- 300pk.
Iemand advies / tips?
25 juni 2014 om 11:49 #18240043Ik heb dit zelfde met mijn astra H z20lel gehad,
vooral 120/130kmu op de snelweg, even heel lichtjes voet van het gas en dan hoorde je hem wel lang afblazen, tot dat je weer accelereerde.Ik had dan wel geen collins maar een Bailey.
Heb hem toen helemaal schoon gemaakt en nieuw vet er in en de vacuümslang door een sterkere/stijvere vervangen.
Er kwam wat een knik in het laatste eindje van de slang.
Ik weet niet wat er precies loos was maar daarna deed hij het perfect.25 juni 2014 om 13:34 #18240044dacht dat jij ook gewoon met een upgrade van de recirc rond reed baas j
25 juni 2014 om 13:58 #18240045Nee, want die deed het al helemaal kut voor mn gevoel.
Beste blijft nog steeds gewoon origineel….geen gezeik, geen gedoe.
Ik wil binnenkort naar Klasen, maar ik wil dit eerst oplossen.
25 juni 2014 om 14:18 #18240046Als je m uit elkaar kan halen gewoon stekere veer erin
25 juni 2014 om 14:45 #18240047@Baas J. wrote:
Nee, want die deed het al helemaal kut voor mn gevoel.
Beste blijft nog steeds gewoon origineel….geen gezeik, geen gedoe.
Ik wil binnenkort naar Klasen, maar ik wil dit eerst oplossen.
het origineel is ook prima, als die heel is. helaas gaan ze vrij snel naar de knoppen.
ik heb toendertijd zon forge replica gekocht voor 35 pond geloof ik, tot dusver geen problemen mee. en rij er al 2 jaar mee.
en inkakken tijdens schakelen doet die helemaal niet vergeleken met een atmo dumpvalve.25 juni 2014 om 14:56 #18240048Denk dat je veer te zwak is waardoor die vroegtijdig open gaat. Sommige kun je strakker stellen weet niet of dat ook kan bij deze.
25 juni 2014 om 16:48 #18240049Ik had ook een zwakke veer. En precies hetzelfde als wat jij had. Die van mij was echter niet af te stellen en heb er toen een forge op gezet. Probleem verholpen.
25 juni 2014 om 17:10 #18240050Heb ook nog een replica liggen van forge, met 2 type veren
27 juni 2014 om 13:47 #18240051Vond nog een interessant topic: http://www.speedsterclub.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6093″ onclick=”window.open(this.href);return false;
27 juni 2014 om 13:54 #18240052Wat doe je dan met de vacuumslang die normaal naar je interne DV gaat? Want ik heb die weggehaald en de aansluiting op de box gebruikt om die collins op te zetten. Courtney adviseert om m juist bij je brandstofdrukregelaar te pakken. Moet je dan die leiding naar je oem DV gewoon afdoppen met een boutje ofzo?
27 juni 2014 om 14:00 #18240053de meetste steken daar een one way valve tussen. die zelfde klep die tussen kleppendeksel en inlaatspruitstuk zit
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
27 juni 2014 om 17:21 #18240054Als je kan hem gewoon afdoppen inderdaad, en de externe dv over de vacuum van je brandstofdruk regelaar.
je kan hem ook laten zitten je interne dv maar dan blaast het spul wel veel minder af !,
27 juni 2014 om 19:25 #18240055Ik heb geen interne dv meer…. zit een bus in, enige dv is die collins.
@z20leh, wil je es uitleggen waarom?27 juni 2014 om 22:13 #18240056dan blijft die gewoon dicht, maar met een bus is die idd ook dicht. gewoon via benzine drukregelaar, heb zo ook een tijd rond gereden. waarom haal je die vacuum box er niet tussen uit?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.