Dumpvalve probleem?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Dumpvalve probleem?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266621
    Baas J.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2008

      Ik zal proberen het probleem zo goed mogelijk te omschrijven.

      Het lijkt er op dat mn Collins dumpvalve (volgens vorige eigenaar aangepast door Andre Botter) veel te “gevoelig” is. Bij normaal optrekken, zonder de turbo echt aan te spreken loost de DV al lucht bij gas loslaten. Als ik bv op de snelweg rij, en ik ga over een hobbeltje, komt mn voet zeg 1mm omhoog wat er meteen voor zorgt dat de auto afblaast, dit is ongewenst als je gewoon kruissnelheid rijdt. Het verstoort op dat moment het mengsel waarop de auto even inhoudt en moeilijk doet. Ook kom het wel eens voor dat het lijkt dat de DV blijft hangen op een manier, dan ben ja alweer gas aan het geven maar je hoort gewoon een doorlopend sssshhhhhhh van lucht dat ie doorlopend er uit gooit, na even gas los en weer gas er op is dat meestal over.

      Enfin, eea zorgt er voor dat de auto alleen maar lekker rijdt op 1 stand, en das volgas, gewoon rustig optrekken of stadsverkeer is een grote honk en bonk rit door een veel te zenuwachtige auto door het razendsnel opspoelen en weer ongewild aflblazen. Op deze manier dus slecht te handelen.

      specs: z20leh blok met m32, Hybride k04 lader, race inlaat nokkenas, FMIC, collins dv, verkorte aanzuigroute met 80mm LMM. Draait nu +/- 300pk.

      Iemand advies / tips?

      #18240043
      turbosix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2010

        Ik heb dit zelfde met mijn astra H z20lel gehad,
        vooral 120/130kmu op de snelweg, even heel lichtjes voet van het gas en dan hoorde je hem wel lang afblazen, tot dat je weer accelereerde.

        Ik had dan wel geen collins maar een Bailey.
        Heb hem toen helemaal schoon gemaakt en nieuw vet er in en de vacuümslang door een sterkere/stijvere vervangen.
        Er kwam wat een knik in het laatste eindje van de slang.
        Ik weet niet wat er precies loos was maar daarna deed hij het perfect.

        #18240044
        dion87
          Lid sinds:
          22 August 2011

          dacht dat jij ook gewoon met een upgrade van de recirc rond reed baas j

          #18240045
          Baas J.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2008

            Nee, want die deed het al helemaal kut voor mn gevoel.

            Beste blijft nog steeds gewoon origineel….geen gezeik, geen gedoe.

            Ik wil binnenkort naar Klasen, maar ik wil dit eerst oplossen.

            #18240046
            sleutel13
              Lid sinds:
              16 March 2014

              Als je m uit elkaar kan halen gewoon stekere veer erin

              #18240047
              dion87
                Lid sinds:
                22 August 2011

                @Baas J. wrote:

                Nee, want die deed het al helemaal kut voor mn gevoel.

                Beste blijft nog steeds gewoon origineel….geen gezeik, geen gedoe.

                Ik wil binnenkort naar Klasen, maar ik wil dit eerst oplossen.

                het origineel is ook prima, als die heel is. helaas gaan ze vrij snel naar de knoppen.

                ik heb toendertijd zon forge replica gekocht voor 35 pond geloof ik, tot dusver geen problemen mee. en rij er al 2 jaar mee.
                en inkakken tijdens schakelen doet die helemaal niet vergeleken met een atmo dumpvalve.

                #18240048
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Denk dat je veer te zwak is waardoor die vroegtijdig open gaat. Sommige kun je strakker stellen weet niet of dat ook kan bij deze.

                  #18240049
                  sleutel13
                    Lid sinds:
                    16 March 2014

                    Ik had ook een zwakke veer. En precies hetzelfde als wat jij had. Die van mij was echter niet af te stellen en heb er toen een forge op gezet. Probleem verholpen.

                    #18240050
                    Vannos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2010

                      Heb ook nog een replica liggen van forge, met 2 type veren

                      #18240051
                      Baas J.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2008

                        Vond nog een interessant topic: http://www.speedsterclub.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6093″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18240052
                        Baas J.
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2008

                          Wat doe je dan met de vacuumslang die normaal naar je interne DV gaat? Want ik heb die weggehaald en de aansluiting op de box gebruikt om die collins op te zetten. Courtney adviseert om m juist bij je brandstofdrukregelaar te pakken. Moet je dan die leiding naar je oem DV gewoon afdoppen met een boutje ofzo?

                          #18240053
                          z20leh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 November 2011

                            de meetste steken daar een one way valve tussen. die zelfde klep die tussen kleppendeksel en inlaatspruitstuk zit

                            Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

                            #18240054
                            Vannos
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2010

                              Als je kan hem gewoon afdoppen inderdaad, en de externe dv over de vacuum van je brandstofdruk regelaar.

                              je kan hem ook laten zitten je interne dv maar dan blaast het spul wel veel minder af !,

                              #18240055
                              Baas J.
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2008

                                Ik heb geen interne dv meer…. zit een bus in, enige dv is die collins.


                                @z20leh
                                , wil je es uitleggen waarom?

                                #18240056
                                z20leh
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 November 2011

                                  dan blijft die gewoon dicht, maar met een bus is die idd ook dicht. gewoon via benzine drukregelaar, heb zo ook een tijd rond gereden. waarom haal je die vacuum box er niet tussen uit?

                                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.